Invatamantul primar si prescolar in pericol

Invatamantul primar si prescolar in pericol

Mesajde adinatulbure » 25 Iul 2007, 10:06

Noul statut al cadrelor didactice - aflat inca in faza de proiect este supus dezbaterilor publice.
In data de 6 iulie a aparut raportul comisiei prezidentiale cu privire la invatamantul romanesc.

COnsider ca este cel mai bun moment sa ne aratam pe cale oficiala pozitia fata de nou infiintata functie didactica profesor pentru invatamantul primar si prescolar si modul in care ea poate fi ocupata.

Am scris o petitie. Invit cadrele didactice si asociatiile de invatatori sa o completeze sa o sustina si sa o faca oficiala. Timpul este scurt cred ca ei doresc ca acest statut sa intre deja in vigoare de anul acesta.

Iata textul petitiei, dar si cateva din opiniile colegilor trimise deja pe adresa de e-mail. Cu cat suntem mai multi care sustinem acest punct de vedere cu atat vocea noastra va fi auzita .

[b]Invatamantul Primar si prescolar in pericol.


Incepand de anul acesta , pe langa functiile didactice de invatator si institutor I si II s-a mai adaugat una profesor pentru invatamantul primar si prescolar. S-au scos si bugetat si locuri la facultati pe acerasta specializare. Lucru laudabil si care la o prima vedere poate fi trecut lejer pe lista realizarilor actualului aparat de conducere strategica a Guvernului. Am spus aparent si subliniez acest lucru, pentru ca realitatea este cu totul alta .

Dupa ce aceasta lege ( acum in faza de proiect) va intra in vigoare, vom asista in urmatorul an la o situatie cel putin absurda si care nu numai ca loveste demnitatea a mii de cadre didactice din invatamantul primar si prescolar, dar care pericliteaza clar , pe termen lung si intr-un lant usor predictibil negativ , tot sistemul de invatamant. Mii de invatatori, continuand cu studii superioare au atins maximul carierei lor, precum si recunoasterea oficiala a acestui fapt, devenind institutori 1 cu grad didactic 1. Acestia se vad acum prin aceasta lege si prin inventarea unei noi functii privati de un drept deja castigat si recunoscut , si nimeni nu se gandeste la daunele morale pe care aceasta situatie le produce deja mult lovitelor de lege cadre didactice de la invatamantul primar si prescolar.

Iata absurdul situatiei : absolventii de Liceu ( colegiu pedagogic) care au sustinut examenele de bacalaureat, examenele de diploma, teze la discipline precum pedagogie, pedagogie speciala, psihologie, metodici, istoria pedagogiei, didactica, psihologia copilului etc. Absolventi care au dovedit ca sunt dornici sa se autoperfectioneze sustinanad si grade didactice si facand si o facultate unii chiar si masterat intr-un domeniu la alegere – unii chiar in doemniul psihologic, filologic, economic , juridic etc, vor fi pe “o treapta mai josâ€
adinatulbure
 
Mesaje: 435
Membru din: 15 Feb 2005, 14:41

Mesajde adinatulbure » 25 Iul 2007, 10:10

E revoltator ce se intampla in sistem! Sunt de acord cu tine...sa facem un memoriu la minister...asa nu se mai poate...iasi bat joc de noi! Din amaratul asta de salar sa mai dam taxe pentru continuare de studii! In cat timp ne mai recumperam noi acesti bani...plus stersul pe care il acumulam!?Prin programul PIR se fac invatatori pe banda fara bani...iar noi de ce sa suportam costurile acestor studii?Sa faca aceasta oferta pentru continuare de studii de la buget ..daca vor sa aiba oameni custudii superioare!Astept vesti pe adresa de email miron_simona2006@yahoo.com
adinatulbure
 
Mesaje: 435
Membru din: 15 Feb 2005, 14:41

Mesajde adinatulbure » 25 Iul 2007, 10:12

Dragi colegi si colege, mi se pare mie sau chiar suntem fraieri cu totii?
Concluzia la tot ce am citit pana acum pe forum pe subiectul acesta este ca toata lumea e suparata, dar cauta cu ingrijorare sa vada pe unde si cum ar putea face facultatea aia, la care nu se invata nimic in plus fata de ce am invatat in liceu (ba chiar mai putin din cate am auzit). Cum vine cineva din minister cu o propunere idioata, intram in panica dar nu stim cum sa ne conformam mai repede...
Sunt institutor cu vechime de 14 ani, gradul I, am terminat 2 facultati si anul acesta am lucrat si ca metodist dar in momentul in care va intra in vigoare prevederea asta eu voi pleca din invatamant! Parerea mea este ca toti avem nevoie de perfectionare, dar de aici si pana la bataia de joc propusa e cale lunga... Pentru ce sa dau 500 de euro? Sa invat aceleasi lucruri pe care le-am facut in liceu, sa pierd 4 ani cu plimbari la facultate, si cand termin sa mi se ceara doctoratul ca sa predau ?
Ei nu au suficienti profesori si invatatori calificati si cu vocatie ca sa acopere posturile de la tara dar vor sa scape si de cei de la oras...
Termin, ca m-am enervat.
sandapavel
adinatulbure
 
Mesaje: 435
Membru din: 15 Feb 2005, 14:41

Mesajde adinatulbure » 25 Iul 2007, 10:16

Sunt hotarata sa merg pana in panzele albe cu aceasta petitie, chiar si la forurile internationale.

Vor fi mirati sa afle ca in invatamantul primar din Romania sunt mai multe trepte de calificare profesionala chiar si decat in invatamantul universitar!

O traducere in Engleza ar fi binevenita!
adinatulbure
 
Mesaje: 435
Membru din: 15 Feb 2005, 14:41

Mesajde adinatulbure » 25 Iul 2007, 10:53

http://www.petitiononline.com/adina123/petition.html

puteti semna petitia online si pe acest link, puteti da mai departe linkurile ca sa ajunga la cat mai multi oameni.
adinatulbure
 
Mesaje: 435
Membru din: 15 Feb 2005, 14:41

Mesajde vagnetty26 » 25 Iul 2007, 11:02

"in loc sa-i monitorizeze pe cei cu Colegiul de Institutori si alt liceu. ( care sunt foarte slab pregatiti, afirm in cunostinta de cauza, ca sunt si metodist) "
Eu fac parte din aceasta categorie: am facut lic de Arta si apoi colegiul de institutori, dar vreau sa va spun ca am muncit foarte mult. Imi place meseria pe care o fac asa ca trebuia sa ajung si chiar am depasit un absolvent de liceu pedagogic si cu vechime destul de mare.
Surpriza mare a fost cand am ajuns la catedra, deoarece nu prea se potriveste ceea ce spun ei in facultate cu ceea ce este in realitate. Deci am luat-o de la capat cu invatatul.
Ce vroiam sa va spun este ca noi care am terminat un alt liceu muncim mai mult decat cei cu pedagogic, dar ne-am asumat acest risc. Padure fara uscaturi nu se poate, insa sa nu generalizam.
Mult succes in problema pe care doriti s-o rezolvati, dar cred ca va luptati cu morile de vant!!!!!
Cu respect, Alina :)
:)
vagnetty26
 
Mesaje: 27
Membru din: 05 Iun 2007, 15:00

Mesajde mariro » 25 Iul 2007, 11:46

Aveti perfecta dreptate! Am semnat a 4-a. Scriu si aici, deoarece imi pare rau ca nu am scris numele intreg...
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde adinatulbure » 25 Iul 2007, 12:35

Eu fac parte din aceasta categorie: am facut lic de Arta si apoi colegiul de institutori, dar vreau sa va spun ca am muncit foarte mult. Imi place meseria pe care o fac asa ca trebuia sa ajung si chiar am depasit un absolvent de liceu pedagogic si cu vechime destul de mare.
Surpriza mare a fost cand am ajuns la catedra, deoarece nu prea se potriveste ceea ce spun ei in facultate cu ceea ce este in realitate. Deci am luat-o de la capat cu invatatul.
Ce vroiam sa va spun este ca noi care am terminat un alt liceu muncim mai mult decat cei cu pedagogic, dar ne-am asumat acest risc. Padure fara uscaturi nu se poate, insa sa nu generalizam.
Mult succes in problema pe care doriti s-o rezolvati, dar cred ca va luptati cu morile de vant!!!!!
Cu respect, Alina


E usor sa deveniti profesor ! MAI FACETI UN AN DE COMPLETARE DE STUDII- 20 mil lei.

Noi ceilalti ar trebui sa mai facem o data facultatea toata - trei ani 60 mil lei - si sa invatam ceea ce deja am mai invatat o data . Problema este ca trebuie sa platim acesti bani INDIFERENT de competenta pentru ca in Romania numai prima facultate este bugetata. Deci aceasta lege loveste rau o generatie care nu a gresit cu nimic altceva decat cu dorinta de a se autoperfectiona si nu a mai asteptat sa se inventeze facultatea de profesori de invatamant primar si prescolar si functia respectiva. O generatie care desi licentiata a fost mereu discriminata pe simplul motiv ca "preda la clasele 1-4" Mie una mi se pare strigator la cer.

Nu vorbesc despre dascalii de vocatie , care indiferent in ce forma se pregatesc sunt adevarati dascali , ci despre cei care cu siguranta vor profita de noua oportunitate ... pentru a obtine o diploma si apoi un post si vor nenoroci cu diploma in brate mii de copii pentru ca vor intra in contact cu ei la varsta la care sunt cei mai receptivi si cel mai usor de modelat, de influentat Am vazut absolventi de facultate - actuali profesori de liceu care fumau cot la cot cu elevii in liceu sau veneau imbracati total nepotrivit la ore, sau stateau pe vine pe holurile liceului cu catalogul in brate- greseli elementare - lucruri care se invata ca un alfabet la Liceul Pedagogic, si care facand o facultate la ff nu mai pot fi predate. De aceea am intitulat petitia Invatamantul primar si prescolar in pericol. PEntru ca pregatirea cadrelor didactice de la invatamantul primar ar trebui privita cu mai multa seriozitate!!!!!!!!! pe viitor ma refer.
Nu e vorba numai de un volum de cunostinte care trebuie predate elevilor , nu e vorba numai de un examen de titularizare care se bazeaza in departajarea candidatilor tot pe volumul; de cunostinte ci de un profil moral al dascalului care ar trebui evaluat intr-un fel si nu lasat la voia intamplarii. Si in Liceul Pedagogic au existat colege care erau nepotrivite cu meseria de dascal exceptiile de rigoare, in schimb obligativitatea participarii la ore, sutele de ore de practica , tezele, examenele de bacalaureat si varsta la care s-a parcurs aceasta materie, o varsta la care cei mai multi dintre adolescenti au ca preocupare centrala invatatura... au fost o premisa a formarii unor generatii de dascali competenti care s-au confirmat sau nu pe parcursul carierei. In schimb noua modalitate de a obtine dreptul de a intra la catedra celor mici este o premisa de risc ridicata si care va afecat generatii intregi de copii. Exceptiile vor fi probabil de aceasta data la absolvire,dascalii adevarati. Sa le punem copiilor pe umeri sarcina de a ii evalua prin rezultatele lor ulterioare? Meritam noi ca natiune oare un asemenea impas?
adinatulbure
 
Mesaje: 435
Membru din: 15 Feb 2005, 14:41

Mesajde vagnetty26 » 25 Iul 2007, 13:06

In ceea ce spuneti dvs. despre acei "minunati" dascali este vinovat sistemul. Ce sa-i faci unui asemenea prof. titular? Nu ai cum sa-i desfaci contractul de munca. Nu ar trebui ca de acel banal examen sa depinda titularizarea. Un examen psihologic mai amanuntit si o inspectie la clasa (mai indelungata) care poate aduce la suprafata multe lipsuri sau talente.
Eu inteleg ca sunteti revoltati si aveti dreptate, dar nu se va schimba nimic. Noi inv/inst am fost priviti mai de sus decat prof. M-am obisnuit.
Cei care am ales sa ne punem in slujba copiilor, o facem cu drag, nu vom renunta, indiferent de obstacole. Poate dvs. nu veti face o facult (cum nici eu nu o sa mai fac un an) , dar sunt multi care vor face acest lucru (In goana dupa puncte si de afirmare) ii putem condamna.
Sistemul este putred si asa va ramane.
Noi ce mai tineri ne putem reprofila, mai greu de cei in prag de pensionare.
:!: Felicitati pentru Alfabetizarea emotionala Este un material superb!!! :!:
Eu anul acesta am avut un asemenea optional . Rezultatul a fost peste asteptarile mele.
vagnetty26
 
Mesaje: 27
Membru din: 05 Iun 2007, 15:00

Mesajde adinatulbure » 25 Iul 2007, 14:23

Alfabetizarea emotionala este un optional conceput de D-na invatatoare Georgeta Suditu din Boldesti Scaieni - jud Prahova.

Cred ca mentinerea functiei de institutor 1 si 2 nu face decat sa complice sistemul .... sa il faca sa fgunctioneze si mai prost decat functioneaza deja, sa demotiveze oamenii...

Eu vorbesc acum din perspectiva parintelui .. si voi face tot ce imi sta in putinta sa aduc la cunostinta tuturoir parintilor parerea mea . Ca parinte prefer un invatator pregatit intr-un Liceu Pedagogic unui profesor pentru invatamantul primar si prescolar ...

Daca aceasta lege va iesi in forma in care este acum voi purta un razboi personal prin care voi discredita aceasta titulatura , astfel incat clientii sistemului educational - parintii in speta - sa fie foarte bine informati cu privire la pregatirea pedagogica a viitorilor profesori ( exceptiile nu le iau in calcul pentru ca e vorba de cateva mii de locuri la facultati anul acesta - deci ne vom lovi de o prima "sarja de absolventi PIPP peste 3 ani)

Din punctul meu de vedere este o datorie morala !!!!

Pana cand se va da acea lege care sa faca obliugatorie trecere unui test psihologic amanuntit, a unor inspectii la clasa nemasluite a unei stagiaturi etc vor mai trece probabil vreo 20 de ani, iar colegii de generatie ai copiilor mei deja vor fi afectati de aceasta lege .

Reforma invatamantului asa cum a fost facuta pana acum s-a dovedit ineficienta , haotica si proasta - si nu o spun eu ci o comisie de specialisti in educatie - MA bucur ca si-au pus cu totii cenusa in cap . Erau lideri de opinie si ar fi trebuit sa faca ceva ! Acum in al 13 -lea ceas au facut-o si ne invita sa participam la dezbateri . Ce facem noi ????????????? Mai bagam o data mana adanc in bugetul familiei, si mergem sa ne inscriem la facultatea de PIPP pentru ca in urmatorii 3 ani sa cotizam la sistemul de invatamant cu in jur de 180 lei pe luna ceea ce reprezinta cam 20% dintr-un salariu. Cu alte cuvinte ... pentru a recastiga recunoasterea profesionala trebuie sa ne micsoram singuri salariul cu 20 % . Asa ceva nu ar fi trecut nesanctionat in nici una dintre democratiile europene.

Asta pe de o parte . Pe de alta parte se deschide drum liber tuturor oportunistilor si pe termen lung .....

Nu pot, nu vreau si nu stau cu mainile in san. Dupa ce strang destule semnaturi voi face un memoriu la Presedentie. Daca aceasta actiune nu va fi sustinuta de nici o asociatie de invatatori educatori institutori din tara voi merge inainte pe cont propriu si daca voi fi nevoita voi ajunge la HAGA . Voi cere despagubiri morale pentru toata perioada de 10 ani in care licentiata fiind am fost tratata mai prost decat un cadru didactic din invatamantul gimnazial sau liceal. Asta se numeste discriminare ! Nu am de gand sa trec cu vederea aceasta mare eroare strategica!!!!!!!!!!!

Bani nu.. recunoastere profesionala nu... cu alte cuvinte invatamantul scolar si prescolar va fi un loc unde poti sa iti ingropi sperantele motivatia, bucuria de a face ceea ce iti place eventual de unde iti poti da demisia sau unde eventual sa aduci bani de acasa pentru a avea unde munci .

Cine va ramane la catedra? Numai cei si cele care isi permit ! A fi invatator si educator in Romania a devenit UN LUX !!!!

Traim intr-un stat democratic iata legea petitiilor : http://legislatie.resurse-pentru-democr ... 3_2002.php

Declaratia universala a drepturilor omului.

Articolul 23
Orice persoana are dreptul la munca, la libera alegere a muncii sale, la conditii echitabile si satisfacatoare de munca, precum si la ocrotirea impotriva somajului.
Toti oamenii, fara nici o discriminare, au dreptul la salariu egal pentru munca egala.
Orice om care munceste are dreptul la o retribuire echitabila si satisfacatoare care sa-i asigure atit lui, cit si familiei sale, o existenta conforma cu demnitatea umana si completata, la nevoie, prin alte mijloace de protectie sociala.
Orice persoana are dreptul de a intemeia sindicate si de a se afilia la sindicate pentru apararea intereselelor sale .
adinatulbure
 
Mesaje: 435
Membru din: 15 Feb 2005, 14:41

Mesajde vagnetty26 » 25 Iul 2007, 16:40

Multa bafta, nervi de fier si timp ca o sa aveti nevoie.
Numai bine :!:
vagnetty26
 
Mesaje: 27
Membru din: 05 Iun 2007, 15:00

Mesajde adinatulbure » 25 Iul 2007, 17:41

"IN PROIECTUL LEGII INVATAMÂNTULUI-
O PREVEDERE DISCRIMINATORIE PENTRU VIITOARELE GENERATII DE COPII SI NEDREAPTA FATA DE DASCALI

1.Discriminare pentru elevi

Prin prevederea ca pot functiona in invatamântul primar si invatatori si institutori si profesori de invatamânt primar sunt discriminati copiii. O lege este data pentru viitor. In ce priveste scoala este vorba si de generatii nenascute inca. Nu este permis ca in viitor unii copii sa aiba la catedra un invatator, altii un institutor, altii un profesor de invatamânt primar. Bine se subliniaza in raportul comandat de MEC ca in sistemul de invatamânt exista discriminare. Mentionam ca pentru specializarea de ,,profesor pentru invatamânt primar,, facultatile abia cum inscriu primii candidati care vor absolvi peste câtiva ani. Nu exista deci formal inca nici un ,,profesor de invatamânt primar,, in sistem.

2.Aberatii in grila de salarizare dupa criteriul scolii absolvite (3 ani inseamna mai mult decât 9 ani)

Conform proiectului de lege vor fi mai slab platiti cei care au 9 sau 8 ani de scoala in institutii care pregatesc cadre pentru invatamânt primar (liceu pedagogic de 4-5 ani + colegiu pedagogic +/ facultate -+/ masterat) decât unii care vor absolvi 3 ani la sectii de ,,profesor pentru invatamânt primar,,. Adica 9 ani inseamna mai putin decât 3 ani in actualul proiect de lege. Nu discutam aici ca multi au rezerve ca urmând dupa absolvirea unui liceu oarecare 3 ani la o facultate pentru invatamânt primar ar fi cineva mai pregatit fata de cel care a urmat 4-5 ani de liceu pedagogic (actualii invatatori) sau fata de cel care pe lânga liceul pedagogic a absolvit in inca 3-4 ani si o forma de invatamânt superior (actualii institutori). Credem necesar ca macar sa se accepte ca 9 sa fie egal cu 3, adica institutorii sa fie asimilati viitorilor profesori pentru invatamânt primar.

3.Propunere de modificare in textul legii:

,,In invatamântul primar predau profesori pentru invatamântul primar.
Actualii institutori I si II vor fi asimilati ca profesori pentru invatamântul primar, denumirea ,,institutor,, fiind eliminata din nomenclator.
Actualii invatatori absolventi doar de liceu pedagogic vor avea la dispozitie 5 ani pentru a sustine examene de diferenta in vacantele scolare la Facultatile pentru Invatamânt Primar conform unui curriculum considerat de minister ca obligatoriu unui cadru didactic care preda la ciclul primar. Cheltuielile privind aceste examene de diferenta vor fi suportate de la buget conform unui grafic stabilit de minister, inspectorate scolare si universitati.,,

4.Identica este situatia invatamântului prescolar unde conform proiectului pot preda si educatoare si institutoare si profesori pentru invatamânt prescolar. Si aici aceleasi aberatii fiindca pot fi educatoare si institutoare cu mai multi ani de studii de specialitate decât viitorii profesori pentru invatamânt prescolar. Si aici copii sunt discriminati.

5.Prin introducerea acestui text in lege se elimina nedreptati intre cadre didactice si discriminari fata de copii:
a)se stabileste ca in invatamântul primar/prescolar predau doar profesori pentru invatamânt primar/prescolar
b)se face dreptate celor care au dobândit prin eforturi proprii si benevole si o formare universitara pe lânga liceul pedagogic asimilându-i acum cu profesorii pentru invatamântul primar si prescolar
c)se acorda tuturor elevilor sansa, dreptul la dascali cu aceeasi pregatire prin programul de completare a studiilor pentru actualii absolventi doar de liceu pedagogic."

Viorel Dolha
adinatulbure
 
Mesaje: 435
Membru din: 15 Feb 2005, 14:41

Mesajde adinatulbure » 25 Iul 2007, 17:51

Iata planul de invatamant pentru specializarea educatori-invatatori asa cum era in 2002

www.abecedar.com/legea/3.pdf

www.abecedar.com/legea/2.pdf

www.abecedar.com/legea/1.pdf

O zi de practica pe saptamana insemna 34 de zile pe an adica 32x4=128 de ore pe an numai practica de o zi cu copiii alaturi de o invatatoare sau o educatoare cu experienta - de la care practic invatai sa faci meseria.
Doua saptamani de practica pe an inca 10 zile de practica inca 40 de ore.

Metodicile la fiecare disciplina, programa de pedaghogie si psihologie, literatura pentru copii aritmetica - parcurse in liceul pedagogic precum si examenele de bacalaureat la disciplinele de specialitate, fac ca sistemul de pregatire prin intermediul acestui tip de invatamant sa fie unul cu rezultate. Este normal sa evoluam , sa cautam solutii si mai bune, dar asta nu inseamna sa denigram tot ceea ce s-a facut pana acum !
adinatulbure
 
Mesaje: 435
Membru din: 15 Feb 2005, 14:41

Mesajde vagnetty26 » 25 Iul 2007, 18:06

Acum practica consta doar intr-o adeverinta luata pe un pachet de......Cati mai gac practica azi?
Educatia este o arma ale carei efecte depind de cine o tine in maini si spre cine e tintita.
vagnetty26
 
Mesaje: 27
Membru din: 05 Iun 2007, 15:00

Mesajde pistol_mada » 25 Iul 2007, 19:31

ar fi bine sa postati toate acestea si pe forumurile dedicate educatoarelor
mersi...am semnat si eu..nu este corect ce se intampla
Nu am lasat scoala sa imi afecteze educatia. :wink:
Avatar utilizator
pistol_mada
 
Mesaje: 327
Membru din: 06 Iul 2006, 00:53

Următorul

Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori