Noul statut al cadrelor didactice - aflat inca in faza de proiect este supus dezbaterilor publice.
In data de 6 iulie a aparut raportul comisiei prezidentiale cu privire la invatamantul romanesc.
COnsider ca este cel mai bun moment sa ne aratam pe cale oficiala pozitia fata de nou infiintata functie didactica profesor pentru invatamantul primar si prescolar si modul in care ea poate fi ocupata.
Am scris o petitie. Invit cadrele didactice si asociatiile de invatatori sa o completeze sa o sustina si sa o faca oficiala. Timpul este scurt cred ca ei doresc ca acest statut sa intre deja in vigoare de anul acesta.
Iata textul petitiei, dar si cateva din opiniile colegilor trimise deja pe adresa de e-mail. Cu cat suntem mai multi care sustinem acest punct de vedere cu atat vocea noastra va fi auzita .
[b]Invatamantul Primar si prescolar in pericol.
Incepand de anul acesta , pe langa functiile didactice de invatator si institutor I si II s-a mai adaugat una profesor pentru invatamantul primar si prescolar. S-au scos si bugetat si locuri la facultati pe acerasta specializare. Lucru laudabil si care la o prima vedere poate fi trecut lejer pe lista realizarilor actualului aparat de conducere strategica a Guvernului. Am spus aparent si subliniez acest lucru, pentru ca realitatea este cu totul alta .
Dupa ce aceasta lege ( acum in faza de proiect) va intra in vigoare, vom asista in urmatorul an la o situatie cel putin absurda si care nu numai ca loveste demnitatea a mii de cadre didactice din invatamantul primar si prescolar, dar care pericliteaza clar , pe termen lung si intr-un lant usor predictibil negativ , tot sistemul de invatamant. Mii de invatatori, continuand cu studii superioare au atins maximul carierei lor, precum si recunoasterea oficiala a acestui fapt, devenind institutori 1 cu grad didactic 1. Acestia se vad acum prin aceasta lege si prin inventarea unei noi functii privati de un drept deja castigat si recunoscut , si nimeni nu se gandeste la daunele morale pe care aceasta situatie le produce deja mult lovitelor de lege cadre didactice de la invatamantul primar si prescolar.
Iata absurdul situatiei : absolventii de Liceu ( colegiu pedagogic) care au sustinut examenele de bacalaureat, examenele de diploma, teze la discipline precum pedagogie, pedagogie speciala, psihologie, metodici, istoria pedagogiei, didactica, psihologia copilului etc. Absolventi care au dovedit ca sunt dornici sa se autoperfectioneze sustinanad si grade didactice si facand si o facultate unii chiar si masterat intr-un domeniu la alegere – unii chiar in doemniul psihologic, filologic, economic , juridic etc, vor fi pe “o treapta mai josâ€