de vali_c » 24 Ian 2014, 00:21
Da, cu scrisul literelor şi cifrelor e o problemă.Dar cât timp din curriculum nu au fost retrase obiectivele de acest tip -cum mi
s-ar fi părut normal odată cu trecerea clasei pregătitoare la şcoală- totuşi trebuie să le facem .Eu nu fac o predare sistematică a literelor de tipar, nici nu-mi propun să epuizez alfabetul, doar fac asocieri cu elemente grafice pe care le lucrăm, apoi o literă (de ex. am "scris" linia verticală, cea orizontală şi apoi am format literele L,E,T,I, şi le-am legat de prenumele copiilor, de tema săptămânii, de o sărbătoare, etc), dar nu am insistat niciodată ca toţi copii să le ştie neapărat, mai importantă mi se pare discriminarea fonetică, pronunţia. La cifre şi litere am făcut mai multe exerciţii de modelaj cu aţă, sârmă, plastilină, construcţii plane cu beţişoare când se potriveau, exerciţii de trasare cu degetul pe contur, trasare cu instrument pe linie punctată, etc.Cred că le sunt utile copiilor şi că fiecare lucrează în funcţie de nivelul grupei şi de capacităţile fiecărui copil.