idei

idei

Mesajde lenu » 22 Noi 2006, 19:57

Săptămâna viitoare am brigadă. Tema este "Ţara mea". Aş avea nevoie de ceva idei care să mă scoată din impas. Tema este frumoasă, dar cam pretenţioasă pentru grupa mijlocie. Poate mă ajută cineva!Vă rog! Aştept răspuns urgent!
lenu
 
Mesaje: 44
Membru din: 09 Noi 2006, 10:56

idei

Mesajde catadeli35 » 22 Noi 2006, 22:13

Depinde ce activitati ai in ziua respectiva.Idei sunt multe.De exemplu, la cunoasterea mediului observati steagul,la educatie muzicala poti pune auditie muzicala ,,Imnul"si invatati o strofa sau doua(depinde de nivelul grupei).la educarea limbajului o memorizare ,la act.matematice ceva cu stegulete...depinde de unitatile de invatare propuse pentru luna respectiva.Te astept cu ceva mai exact.
catadeli35
 
Mesaje: 161
Membru din: 25 Oct 2005, 20:29

Mesajde lenu » 23 Noi 2006, 20:37

La activităţile comune mă descurc. Mă gândeam că mă ajută cineva cu activităţile şi jocurile alese. Chiar şi cu activitatea în completare. Tema nu este chiar amplă (mă refer la nivel I). Pentru că nu poţi să faci mare lucru la grupa mijlocie, dacă această grupă este nou formată. Mulţumiri anticipate pentru ajutor!
lenu
 
Mesaje: 44
Membru din: 09 Noi 2006, 10:56

Mesajde emese_d » 24 Noi 2006, 01:10

Nu uita ca activitatile alese au rolul de a pregati activitatile comune si de a sustine invatarea. In acest sens, poti sa faci ORICE consideri tu ca te poate ajuta in realizarea obiectivelor si activitatilor comune din ziua respectiva, prin care sa fie pregatiti copiii pentru ceea ce urmeaza sa invete. Aici poti pregati, impreuna cu copiii, materialele pe care le veti folosi in activitate sau poti face reactualizarea cunostintelor, clarificarea unor notiuni de care vei avea nevoie pe parcursul zilei. (exemplu: observare "Tricolorul" se poate pregati prin jocul culorilor; memorizare/povestire/dramatizare se poate pregati prin confectionarea recuzitei/fundalului sau matematica prin realizarea materialului individual/demonstrativ etc.)
Da-ne exemple de domeniu, tema si mijloc de realizare, iar noi vom incerca sa-ti dam idei pentru activitati alese si complementare care sa fie "in ton" cu acestea...
Si un sfat: nu planifica activitati statice sau, daca esti obligata, macar ai grija sa asiguri ceva miscare la cca.10 minute!
emese_d
 
Mesaje: 273
Membru din: 03 Feb 2006, 22:43
Localitate: Brasov

Mesajde lenu » 24 Noi 2006, 11:15

Când am scris pe forum nici nu mi-am închipuit că cineva va fi interesat să mă ajute. Se vede că m-am înşelat.Pentru asta vă mulţumesc!
La cunoaşterea mediului voi face o observare"Steagul nostru", la educarea limbajului- memorizare "Steagul nostru", de Mircea Pop, la activitate matematică voi face un joc didactic"Ce ne spune ursuleţul", unde voi număra în limitele 1-3, voi face asocierea cantităţii la număr şi invers- aici voi folosi ca material distributiv steguleţe de diferite culori (roşu, galben şi albastru). Stau în cumpănă ce să pun la ed. muzicală: Limba românească , Drag mi-e jocul românesc sau Sunt român.La activitate practică voi pune Steguleţul- lipire. Dacă aveţi sugestii, vă rog să mi le transmiteţi!
lenu
 
Mesaje: 44
Membru din: 09 Noi 2006, 10:56

Mesajde sorinica » 24 Noi 2006, 20:03

temele alese de tine cuprind ca subiect Steagul si nu tara. activitatile sa ti le realizezi asa cum spunea Emese, ideile sunt bune. eu am realizat tema, dar la nivelul II. am pregatit sala de grupa astfel: am realizat din materiale, formele de relief la dimensiuni mari, impreuna cu copiii am alcatuit trenuletul si, impreuna am pornit prin tara. am vazut bogatiile, prin imagini pe care le-am atasat in locurile in care ''poposeam''. ptr ca faceam o excursie, am si interpretat si cantece. tu poti face o macheta a orasului Alba Iulia unde vei poposi ptr ca ''se aud(poti pregati un fundal adecvat) cantece, si acolo vei pute spune o scurta pov sau poezie despre 1 decembrie. ptr ca ati fost musafiri intr-un oras maret, le vei explica copiilor faptul ca, trebuie sa faceti daruri. si astfel sa confectioneze ceva,.
tu poti adapta ceea ce am scris eu.
sa-mi spui daca ti-a fost de folos. numai bine
sorinica
 
Mesaje: 24
Membru din: 24 Oct 2006, 20:30

idei

Mesajde catadeli35 » 24 Noi 2006, 23:34

Ti-am trimis MP.Sper ca l-ai primit.Pa!
catadeli35
 
Mesaje: 161
Membru din: 25 Oct 2005, 20:29

Mesajde lenu » 26 Noi 2006, 09:53

Muţumesc mult pentru sprijin! Sfaturile voastre mi-au fost de un real folos. Am primit şi MP-ul chiar dacă ceva mai târziu. Spre ruşinea mea nu ştiam unde este localizat. Eram prea obosită şi nu mă puteam concentra.Astăzi pentru că este duminică am reuşit, cu mintea limpede, să o iau pas cu pas. Şi l-am descoperit. Sfaturile tale CATADELI35 sunt super.Mersi!
Totuşi am o nelămurire referitoare la ideea Sorinicăi referitoare la formele de relief. Ideea este interesantă, dar nu ştiu din ce materiale ai reuşit să le faci. Sugestii ?!!!
lenu
 
Mesaje: 44
Membru din: 09 Noi 2006, 10:56

Mesajde sorinica » 26 Noi 2006, 12:45

sa nu te gandesti la cine stie ce, din pernele pe care le am in grupa am realizat un munte pe care l-am acoperit cu o panza maron, am continuat tot cu o gramada mai mica de perne pe care le-am acoperit cu o alta panza, maron mai deschis, apoi am continuat cu o panza verde si o alta albastra. formele de relief au iesit la dimensiuni mari, asfel ca, toti am reusit sa ''poposim'' la munte, la mare, etc.
pe materiale am prins imagini reprezentand aspecte corespunzatoare formei de relief. imagini mari pe care le folosisem si cu alte prilejuri. practic, toata sala de grupa era tot o ''tara''. a iesit super.
sorinica
 
Mesaje: 24
Membru din: 24 Oct 2006, 20:30

Mesajde emese_d » 27 Noi 2006, 02:31

Bravo Sorinica, si mie imi place ideea ta cu formele de relief!

Activitatile alese ar putea fi: "Ce ne spun culorile?" (reprezentarea formelor de relief munte si campie prin culori potrivite, maro si verde, eventual albastru pentru apa/Marea Neagra... sa nu pui mai multe culori sau forme), "Sa coloram harta tarii noastre!" (arta/desen), "Citim imagini despre tara noastra" (biblioteca/propozitii enuntiative), "Stii sa faci la fel?" (aranjarea pernelor conform formelor de relief observate) etc...
Ideea este sa pregatesti sala de grupa impreuna cu copiii, iar ei sa stie de ce sunt mai multe perne intr-un loc si ce inseamna ca le-ati acoperit cu panza maro... ("Cat de inalti sunt muntii nostri?" - "Atat de inalti, uite!", miscare/element de joc... "Cum urcam pe munte?" - "Uite-asa, incet, obosim, respiram greu"... "Dar la vale cum mergem?" - "Iute-iute, uite-asa" ... miscare/element de joc)
Bafta! Sa ne povestesti cum a fost!
emese_d
 
Mesaje: 273
Membru din: 03 Feb 2006, 22:43
Localitate: Brasov

Mesajde lenu » 28 Noi 2006, 20:43

Despre cum a fost la inspecţie citiţi la "Proiect educaţional"!Pot să adaug că doamna metodistă care m-a asistat a fost o drăguţă. Lecţiile au ieşit bine. Am fost asistată la activităţile şi jocurile alese ( joc de masă- Steagul- din forme geometrice sau din pioneze; joc de construcţii- Oraşul meu- lucrare colectivă; artă- Steagul- desen şi/ sau colorare după contur), apoi la activităţile comune- ed. fizică- Alergare printre obstacole- joc- Alergă printre copaci- activitatea a fost sub formă de povestire- şi la activitatea în completare- un joc senzorial " Ce se aude?"
Oricum am avut emoţii, nu ştiam la ce să mă aştept de la copii. Chiar şi la ed. fizică este destul de greu pentru că sunt la început.
Vă mulţumesc pentru sprijin şi mai ţinem legătura!
lenu
 
Mesaje: 44
Membru din: 09 Noi 2006, 10:56

Mesajde emese_d » 28 Noi 2006, 21:23

Bravo lenu! Felicitari! Ma bucur ca ai scapat si ca esti multumita de cum te-ai descurcat tu si copiii.
Am totusi o curiozitate: cum ai desfasurat activitatea de educatie fizica "Alergare printre obstacole" sub formă de povestire? :shock:
emese_d
 
Mesaje: 273
Membru din: 03 Feb 2006, 22:43
Localitate: Brasov

idei

Mesajde catadeli35 » 28 Noi 2006, 21:58

Felicitari si din partea mea!Sper ca am fost utile cat de cat.Oricum noi de aceea suntem, aici sa ne ajutam si cred ca vei avea atat, tu cat si noi ajutor din partea tuturor.Sunt bucuroasa cand pot ajuta pe cineva,dar sunt la fel de bucuroasa cand ma ajuta cineva si pe mine.Va pup pe toate!
catadeli35
 
Mesaje: 161
Membru din: 25 Oct 2005, 20:29

Mesajde lenu » 29 Noi 2006, 08:50

Referitor la activitatea de ed. fizică sub formă de povestire am făcut astfel: după pregătirea organismului pt. efort am trecut la povestire şă executare- Copii, astăzi mergem la plimbare în pădure. Ne încolonăm frumos unul după altul, fără să ne înghesuim şi pornim...
Acum alergăm spre a ajunge mai repede la pădure.
Când alergăm ridicăm bine tălpile de pe sol ca să nu ne împiedicăm.
Am ieşit din oraş. Mergem pe lângă un gard lung.
Să ne oprim puţin...Ia uitaţi-vă câte vrăbiuţe stau pe gard şi cum dau ele voioase din aripi. Hai să zburăm şi noi ca ele.
Înainte de a porni mai departe să ne controlăm ghetuţele, pt. că ni s-au dezlegat şireturile, ne aplecăm să le legăm pe rând.
Plecăm mai departe. Am ajuns la marginea pădurii. Ce multe păsărele sar pe pământ! Hai să sărim şi noi ca ele!
Intrăm în pădure. Copacii sunt mulţi şi deşi. Trebuie să-i ocolim. La început ca să nu ne rătăcim ne ţinem de mâini formând un lanţ.
Acum ne dăm drumul la mâini pt. că ne-am obişnuit în pădure şi alergăm unul după altul.Avem grijă să înconjurăm copacii, să nu ne izbim de ei. Nu ieşiţi din rând.
Suntem obosiţi, aşa că mergem normal şi facem ex. de respiraţie.
Am ajuns într-o poiană . Să ne aşezăm să ne odihnim.
Acum vom juca un joc care se numeşte "Ghici cine te-a strigat?"
Sper că îţi va fi de folos! Aşa a fost mai antrenant. Copiii erau curioşi să vadă ce se mai întâmplă.
Succes!
lenu
 
Mesaje: 44
Membru din: 09 Noi 2006, 10:56


Înapoi la Invatamant prescolar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

cron