sandumaria scrie::) Draga mea Elvira (permite-mi, te rog, acest mod de adresare pentru că te simt foarte aproape!), te felicit atât pentru iniţierea şi implementarea Proiectului educaţional ,,Clinchet pentru bucuria muncii împlinite'', aflat la a III-a ediţie, prin care ai reuşit să antrenezi zeci de dascăli care ne-au împărtăşit reuşitele lor din munca de Sisif pe care o prestează cu atâta dăruire (şi pentru care merită toate laudele !!!) cât şi pentru această idee extrem de interesantă care încearcă să ofere o altă viziune asupra evaluării - o viziune modernă, constructivă, generoasă pentru copiii noştri, dar şi pentru părinţii lor care sunt atât de sensibili la tot ce se întâmplă cu aceştia. Gândindu-ne la culorile semaforului (dintre care cea verde are o semnificaţie amplă - pe lângă faptul că poate, in stricto senso, salva viaţa!!), consider că beneficiarii acestui tip de evaluare s-ar afla într-o situaţie familiară şi nu ar simţi un impact neplăcut la vederea lor, din contră. În acelaşi timp, cred că evaluarea competenţelor şi a subcompetenţelor ar fi mai apropiată de adevăr şi că elevii ar fi mai interesaţi şi mai atenţi cu nivelul de achiziţii, dar şi cu capacităţile/abilităţile pe care şi le-ar forma şi cu care ar trebui să opereze. În opinia mea, această propunere merită a fi dezbătută şi, pentru început, se poate face un studiu de caz dacă ar exista colegi dornici, ca şi mine, de a încerca să o aplice la clasă, mai întâi, posibil sub forma unui caiet/portofoliu personal în care să fie înregistrate rezultatele evaluării fiecărui copil, în parte sau sub forma unui ,,catalog'' în care să fie cuprinşi toţi elevii. La sfârşitul anului şcolar se pot împărtăşi rezultatele obţinute şi preciza situaţiile neprevăzute întâlnite, precum şi explica modalitatea prin care au fost rezolvate/depăşite acestea (în scopul ameliorării sau eradicării lor, dacă este cazul). Totodată, consider că posibilitatea de a perfoma este foarte uşor de realizat şi, poate, mai vizibilă.
Aştept şi eu, ca şi tine, opiniile colegilor noştri, precum şi voluntari pentru această idee inovativă! Succes!!!
Dragă Maria, îţi mulţumesc că eşti alături de mine şi mă încurajezi! Mă bucur că ai deschidere pentru această idee şi ai curajul să încerci să experimentezi. Aşa vom putea constata avantajele şi dezavantajele acestui mod de evaluare. Desigur că nu-i uşor să munceşti în plus pentru început, dar cred că merită. O astfel de evaluare ar oferi mai multă transparenţă şi ar fi mult mai uşor să faci constatări directe cu trimitere la competenţe/subcompetenţe, decât să faci medii şi iar medii. Aştept cu nerăbdare şi alte semnale de voluntariat.
Spor şi succes cu clinchete de bucurie şi în acest an şcolar!