frecventa verificarii caietelor

frecventa verificarii caietelor

Mesajde marmar » 06 Apr 2007, 17:56

:?: Cit de des verificat caietele? :?: :?: Vi s-a intimplat sa aveti probleme daca nu le verificati la timp? Ce metode de verificare a caietelor aplicati?
Avatar utilizator
marmar
 
Mesaje: 165
Membru din: 04 Ian 2007, 11:16
Localitate: or. Chişinău, Republica Moldova

Re: frecventa verificarii caietelor

Mesajde stela_stela » 06 Apr 2007, 20:33

marmar scrie::?: Cit de des verificat caietele? :?: :?: Vi s-a intimplat sa aveti probleme daca nu le verificati la timp? Ce metode de verificare a caietelor aplicati?



Mă strădui să verific zilnic dar nu reuşesc.Obişnuiesc să verific primii 10 elevi care termină primii,uneori le propun să vrrifice singuri.Mi-ar plăcea să fie un caiet care să nu fie verificat să fie pe conştiinţa fiecăruia să preznte doar cînd doreşte elevul.Am scris unei eleve O FETIŢĂ FRUMOASĂ SCRIE....Mama n-a înţeles a cerut o explicaţie.Părinţii trebuie obişnuiţi cu toate in afară de note.[/i][/u]
stela_stela
 
Mesaje: 16
Membru din: 25 Feb 2007, 23:19

Mesajde melania_31 » 10 Apr 2007, 10:33

VERIFIC LA SCOALA CAT POT DIN CAIETELE ELEVILOR,APOI MAI IAU ACASA ZILNIC CATE 5-6 CAIETE,VINERI IAU CAIETELE PENTRU A VEDEA DACA SUNT TOATE TEMELE VERIFICATE SI ATUNCI IMI PERMIT SA FAC UNELE OBSERVATII SAU APRECIERI.ASA FAC DE DE PESTE 20 DE ANI SI NU AM AVUT NICIO PROBLEMA CU PARINTII .
CEA MAI MARE EFICIENTA ESTE INSA CORECTATAREA TEMELOR IN PREZENTA ELEVULUI.
melania_31
 
Mesaje: 1
Membru din: 28 Mar 2007, 22:01

Mesajde marian_dorin » 10 Apr 2007, 13:25

Eu nu am probleme cu ramanerea in urma a caietelor de teme , zic...

De obicei , pe acestea , le corectez in ziua respectiva , in timpul pauzelor si a anumitor ore , cand pot sa stau si eu jos si sa "respir" in liniste...

Iar cand ceva este gresit , chem imediat elevul la mine si il corectez! Intr-adevar , cum spunea si colega de mai sus , efectul imediat al greselii are mare efiicenta pentru elevul in cauza!

Pe de alta parte , doresc sa va spun ca nu prea apuc sa corectez chiar zilnic caietele de clasa... din cauza timpului insuficient... Insa , de obicei , prea putine greseli gasesc in caietele de clasa... deci , sa zicem , ca nu ar fi o asa mare "pierdere" pentru elev...

Aceasta a fost parerea mea in legatura cu acest subiect foarte interesant!

PS : Totul tine de climatul si nivelul clasei cu care lucrezi , si efectiv , pe care il ai !

Va saluta,
cu un " Hristos a Inviat ! " ,
Marian din frumosul Sibiu :D
marian_dorin
 
Mesaje: 316
Membru din: 28 Sep 2005, 13:25
Localitate: SIBIU

Mesajde gherghescudoina » 10 Apr 2007, 19:36

Eu utilizez şi acum o metodă pe care o aplicau învăţătoarele la care făceam practica pedagogică:verificare cantitativă- prin observarea directă a temelor din caiete (trecând printre bănci), şi calitativă-un elev citeşte iar ceilalţi corectează, desigur după ce se confirmă că răspunsul citit este corect. Ba, mai nou, am perfecţionat metoda (care oricum este activizatoare) combinând-o cu autoevaluarea iar când iau caietele la control (zilnic!!) îmi vine mult mai uşor...Recunosc am doar 15 elevi în clasă,...şi aceştia foarte harnici!!
gherghescudoina
 
Mesaje: 285
Membru din: 26 Ian 2007, 18:03
Localitate: BARLAD-VASLUI

Mesajde andrada2007 » 10 Apr 2007, 21:14

De obicei si eu fac verificarea cantitativa si apoi calitativa.Dar in acest semestru,avand cls.aIVa,am sfatuit copiii sa-si scrie temele pe foi (rupte din caiete studentesti-romana sau matem. dupa caz)pe care puteam sa le iau acasa pentru o verificare mai amanuntita .Temele nu sunt aceleasi pt. toti copiii,lucrez diferentiat ,cei mai buni pot lucra ex. mai multe ,dar si cu un grad de dificultate mai mare,iar cei cu probleme in invatare au ex.mai usoare .
In acest mod reusesc sa ajut elevii (in functie de nevoile pe care le au).
andrada2007
 
Mesaje: 15
Membru din: 08 Apr 2007, 19:06

Mesajde marmar » 11 Apr 2007, 09:43

andrada2007 scrie:De obicei si eu fac verificarea cantitativa si apoi calitativa.Dar in acest semestru,avand cls.aIVa,am sfatuit copiii sa-si scrie temele pe foi (rupte din caiete studentesti-romana sau matem. dupa caz)pe care puteam sa le iau acasa pentru o verificare mai amanuntita .Temele nu sunt aceleasi pt. toti copiii,lucrez diferentiat ,cei mai buni pot lucra ex. mai multe ,dar si cu un grad de dificultate mai mare,iar cei cu probleme in invatare au ex.mai usoare .
In acest mod reusesc sa ajut elevii (in functie de nevoile pe care le au).


Mi se pare o conversatie foarte interesamta. De la mesaj la mesaj astept cu nerabdare trecerea vacantei ca sa aplic ceva din propunerile D-stra.
Am initiat acest dialog, pentru ca am sesizat un disconfort in ceea ce priveste timpul care imi este limitat. Anul trecut aveam ore de respiro, daca pot sa le spun astfel, anul acesta nu avem specialist la ed.fiz, ad.muz, iar orele de franceza, engleza, le suplinesc cu ore de romana la liceu. Parintii isi doresc totusi la faptul ca elevii se autoverifica sa fie si autograful meu. Nu indraznesc sa-i contrazic, pentru ca aceasta ii mobilizeaza pe elevi sa realizeze calitativ tema.
Ce parere aveti despre scrierea caligrafica? Unii considera ca nu e neaparat sa fie scris frumos, ci corect...
Astept pareri la fel de constructive!
Avatar utilizator
marmar
 
Mesaje: 165
Membru din: 04 Ian 2007, 11:16
Localitate: or. Chişinău, Republica Moldova

Mesajde stanuta_grigorica » 11 Apr 2007, 10:23

Si eu verific zilnic temele calitativ si cantitativ prin sondaj, corectez pe loc greselile evidente . Recunosc, acum am clasa I si corectarea e ceva mai usoara, temele nu sunt prea voluminoase! In clasele mai mari, a III a si a IV a, fac verificarea cantitativa zilnic si calitativa pe randuri, in ordine alfabetica, etc..in asa fel ca intr-o saptamana sa vad toate caietele! Prefer sa corectez cu copilul de fata, ii opresc la sfarsit pe cei carora n-am reusit sa le corectez caietele in pauze sau ...printre picaturi de timp, astfel incat sa vada in ziua aceea ce au gresit, nu dupa cateva zile.Folosesc si eu autoevaluarea, e o metoda buna si copilul constientizeaza mai bine ceea ce a gresit !
stanuta_grigorica
 
Mesaje: 1095
Membru din: 06 Noi 2004, 21:55

Mesajde gherghescudoina » 11 Apr 2007, 12:07

Sunt interesante sugestiile voastre! Aş vrea să vă împărtăşesc o altă modalitate de încurajare a elevilor să-şi scrie temele zilnic( pe care eu o folosesc de 3 ani-acum am clasa a IIIa ): cred că toţi corectăm zilnic şi acordăm foarte multe calificative atât la teme cât şi la activ. indep. sau fişe, concursuri etc., ei bine m-am gândit că-i păcat ca atâta muncă să nu se vadă şi în catalog... şi am organizat un concurs între rândurile-echipă din clasă , concurs la care contează tocmai aceste calificative transformate în puncte şi o dată la 2-3 săptămâni "facem adunarea" punctelor şi acordăm diplome atât echipei câştigătoare cât şi elevului cu cele mai multe puncte din clasă dar şi calificative FB în catalog pt. ei. Elevii dar şi părinţii sunt foarte încântaţi de acest mod de evaluare, mai ales că regulamentul l-am stabilit împreună cu elevii şi este în continuă schimbare ca să nu devină plictisitor....
gherghescudoina
 
Mesaje: 285
Membru din: 26 Ian 2007, 18:03
Localitate: BARLAD-VASLUI

Mesajde marian_dorin » 12 Apr 2007, 01:50

Foarte interesant modul tau de evaluare si de verificare a caietelor , Doina draga!

Merita de receptat foarte bine ceea ce ai spus tu si chiar de "furat" ideea !... :D
marian_dorin
 
Mesaje: 316
Membru din: 28 Sep 2005, 13:25
Localitate: SIBIU

Mesajde gherghescudoina » 12 Apr 2007, 14:49

Mulţumesc pentru apreciere, Marian din frumosul Sibiu, asta era şi intenţia mea: să mai afle cineva ce am "descoperit" eu şi poate să-i fie de folos şi, de ce nu, să mai provoc şi pe alţii să "dezvăluie" strategiile lor secrete şi să aflu şi eu lucruri noi....
gherghescudoina
 
Mesaje: 285
Membru din: 26 Ian 2007, 18:03
Localitate: BARLAD-VASLUI

Mesajde corin » 12 Apr 2007, 17:05

Lucrez cu doua clase, simultan. Pentru mine TIMPUL este foarte pretios.
Am obisnuit elevii astfel:dupa ce le corectez temele, activitatea independenta din timpul orelor sau fisele de lucru le pun calificativele iar ei si le trec singuri intr-un "catalog" expus in fata clasei. Astfel ei pot urmari daca au progresat sau nu, pot constientiza care le sunt partile slabe. Periodic evidentiez pe cei care progresează, premiez pe cei merituosi, stimuland si motivand pe toti. La sedintele cu parintii acestia vor urmari activitatea copiilor reflectata in calificativele primite, pentru ca nu sunt putini cei care nu se uita ce calificative au in caiete.
corin
 
Mesaje: 15
Membru din: 29 Ian 2007, 20:36

Mesajde leu » 13 Apr 2007, 02:00

Verific caietele zilnic,chiar daca aceasta inseamna consumarea pauzelor.Fac o verificare cantitativa la inceputul orei si apoi elevii pun caietele pe catedra ,iar eu verific in pauze si calitativ astfel ca pana la plecarea acasa elevul va sti ce a gresit.Fososesc uneori si autoverificarea ,consultarea cu colegul, dar pana la urma tot eu sunt cea care pun "vazut".Nu las nici un caiet neverificat asa ca copiii stiu ca trebuie sa faca tema,daca nu de placere macar de teama.Pe cei pe care in decursul unei saptamani ii gasesc fare greseli ii premiez cu diplome.Nu stiu daca e bine cum procedez, dar am constatat ca da rezultate.
leu
 
Mesaje: 369
Membru din: 08 Oct 2006, 21:48

Mesajde leu » 13 Apr 2007, 02:03

Verific caietele zilnic,chiar daca aceasta inseamna consumarea pauzelor.Fac o verificare cantitativa la inceputul orei si apoi elevii pun caietele pe catedra ,iar eu verific in pauze si calitativ astfel ca pana la plecarea acasa elevul va sti ce a gresit.Fososesc uneori si autoverificarea ,consultarea cu colegul, dar pana la urma tot eu sunt cea care pun "vazut".Nu las nici un caiet neverificat asa ca copiii stiu ca trebuie sa faca tema,daca nu de placere macar de teama.Pe cei pe care in decursul unei saptamani ii gasesc fare greseli ii premiez cu diplome.Nu stiu daca e bine cum procedez, dar am constatat ca da rezultate.
leu
 
Mesaje: 369
Membru din: 08 Oct 2006, 21:48

Mesajde ssimionca » 13 Apr 2007, 10:34

Cred ca este foarte utila folosirea a doua caiete in care se scrie si in clasa si acasa si care sunt corectate alternativ, cel putin pentru limba romana si matematica. Astfel se pot corecta zilnic caietele tuturor elevilor si ai o privire mai clara asupra cunostintelor lor.
ssimionca
 
Mesaje: 1
Membru din: 22 Apr 2006, 20:36

Următorul

Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori