de anahodoroaba » 17 Oct 2005, 20:45
Astazi, cati invatatori-atatea metode de cunoastere si inregistrare a datelor ce tin de profilul psihologic al copilului. Este o tema interesanta prin caracterul deschis pe care il are completarea documentelor. Cred eu, ca fiecare invatator completeaza fisa care i se pare mai complexa, mai clara in acelasi timp, astfel incat sa poata oferi o imagine obiectiva despre copilul urmarit de cel care studiaza, sa zicem la prima vedere, dosarul. Eu nu am caiet de observatii asa cum aveam in anii de demult. Fiecare copil are un dosar cu titlul "EU SUNT..." in care completeaza si invatatorul, si parintele, dar cel mai mult copilul (desene, fotografii, relatari, caracterizari, autocaracterizari etc)timp de 4 ani, fireste. Ca sa fiu in felul meu mai operativa, am dat parintilor la sedinta fisa psihopedagogica pentru completarea datelor personale.Tot la sedinta le-am cerut si o caracterizare a copilului la intrarea in scoala. Au scris tare frumos despre copiii lor. Fiecare a incercat sa dea cat mai multe relatii despre copil de teama ca invatatorul nu-l va trata tinand seama de temperament, aptitudini, stare de sanatate, nivel de cunostinte. Sunt multe de spus, dar cred ca deja e prea ....
Toata stima pentru cei ce cred in menirea de dascal!