de monicafichios » 31 Mar 2011, 21:44
La ce te referi cand zici analiza pe text? De obicei, se realizeaza planul de idei, apoi analiza - figuri de stil (adaptat nivelului clasei), punctuatie, etc, pana se ajunge la mesaj. Potrivit didacticii moderne, se renunta la etapizarea strict metodica a lectiei, in predarea-invatarea textului literar. Se pune accentul pe interpretare personala, analiza textului din mai multe perspective (vezi metoda palariilor ganditoare), sau toata acea analiza de care vorbeam la inceput poate fi abordata ca o strategie propriu-zisa prin metoda cubului. Merge foarte bine la clasele a III-a, a IV-a, pe texte literare, pe fragmente de texte literare, mai bine zis. Copiilor le place foarte mult; metodele acestea prind foarte bine, sunt mai antrenante. Necesita insa pregatire foarte serioasa, trebuie foarte bine sa stii ceea ce ai de facut. Nu ca celelalte metode ar fi iesit din uzul nostru didactic sau nu ar necesita pregatire din partea noastra, nici pe departe - e bine sa le imbini intr-un mod placut si util. Sper sa te fi lamurit cat de cat! Succes!