elevi buni, dar o caligrafie...proasta

elevi buni, dar o caligrafie...proasta

Mesajde marmar » 11 Apr 2007, 09:50

:cry: Am un elev extraordinar de bun, dar o caligrafie penibila, care de multe ori te lasa sa ghicesti ce este scris. Nu pot sa-l penalizez cu nimic. Nu ajuta!. Nici faptul ca micsorez nota, nici ca vorbesc frumos cu el, nici ca facem ore suplimentare de caligrafie.
Fratele mai mare a fost si el elevul meu. Premiant, eminent, dar caligrafia teribila. Acum in clasele gimnaziale sufera. I se scad notele la teste de istorie, geografie pentru scris.
Ce e de facut? Vi s-a intimplat asa ceva? :?: :?: :?:
Avatar utilizator
marmar
 
Mesaje: 165
Membru din: 04 Ian 2007, 11:16
Localitate: or. Chişinău, Republica Moldova

Mesajde stanuta_grigorica » 11 Apr 2007, 10:14

Caligrafia elevilor e o adevarata provocare pentru noi! Cred ca o mare parte din vina o poarta temele prea "voluminoase" din clasa I si chiar a II a, cand scrisul este in formare! Atunci elevii obosesc si nu mai au rabdare sa respecte forma literelor, spatiul de scris, etc.Am avut si eu astfel de cazuri, de cele mai multe ori cel ce scrie urat...asa va scrie pana cand isi va forma propriul stil. Un caz care s-a rezolvat corect a fost al fiicei mele, a scris urat in clasele primare dar foarte corect, nici eu si nici invatatoarea ei nu am reusit sa indreptam acest lucru...Minunea s-a petrecut in clasa a VII a cand a devenit foarte ordonata, cand si-a format propriul stil, ca sa zic asa! Un motiv ,cred eu, pentru care a adoptat o scriere caligrafica si ordonata, a fost profesoara de lb.romana pe care a adorat-o si pe care a imitat-o in scriere...
stanuta_grigorica
 
Mesaje: 1095
Membru din: 06 Noi 2004, 21:55

scrisul elevilor

Mesajde 251953 » 11 Apr 2007, 21:33

Nu sunt de acord cu voi .scrisul frumos se formeaza cu multa rabdaresi mult exercitiu .
251953
 
Mesaje: 57
Membru din: 10 Apr 2007, 15:15

scrisul elevilor

Mesajde 251953 » 11 Apr 2007, 21:33

Nu sunt de acord cu voi .scrisul frumos se formeaza cu multa rabdaresi mult exercitiu .
251953
 
Mesaje: 57
Membru din: 10 Apr 2007, 15:15

Mesajde marian_dorin » 12 Apr 2007, 01:44

Eu cred ca nu cantitatea temelor ar putea duce la formarea unui scris necaligrafic si citet , cat mai ales neimplicarea in acest proces a tuturor factorilor educationali : invatatorul ( mult devotament si perseverenta ) , familia ( asistenta permanenta si constrangere a placerilor ) , elevul insusi ( prin efortul sau propriu de a-si corecta scrisul , aceasta doar dupa ce a constientizat si explicat efectul pe care il produce un scris deformat ) ; iar mesajul pe care l-a receptat si inteles elevul , trebuie sa sa realizeze cu mult tact pedegogic din partea invatatorului respectiv , impreuna cu parintele care se ocupa cel mai mult de elev.

Aceasta a fost parerea unui "debutant" in ale invatamantului!
marian_dorin
 
Mesaje: 316
Membru din: 28 Sep 2005, 13:25
Localitate: SIBIU

Mesajde 251953 » 12 Apr 2007, 08:01

Asa este. sunt de acord cu parerea ta.Felicitari!Esteimpresionant ca parerea vine de la un debutant.Felicitari!
251953
 
Mesaje: 57
Membru din: 10 Apr 2007, 15:15

Mesajde narci2net » 12 Apr 2007, 13:38

Eu sunt un exemplu ca scrisul poate fi corectat chiar si la varste mai mari si nu de putine ori mi-am spus povestea parintilor si elevilor mei. Pana in clasa a VIII-a am avut un scris mizerabil si cuvantul poate parea bland daca cineva ar privi caietele mele din acea perioada . Desi am avut o invatatoare talentata si cu multa dragoste pentru copii care in permanenta m-a indrumat si corectat fara a ma pedepsi desi eram o eleva foarte buna sprijinita in permaneta de parinti nu imi puteam corecta scrisul . In gimnaziu a fost si mai greu ma salva faptul ca eram activa la ore si ieseam des la tabla . Iar cand am ajuns la liceu totul s-a transformat in dezastru . Scriam foarte mult in clasa iar acasa nu mai intelegeam nimic . Stateam cu caietul in fata si plangeam . Timp de mai multe luni am transcris zeci de caiete studentesti cu materia predata in clasa . Am inceput sa scriu cursiv apoi sa scriu literele mai mari si rotunjite si dupa mult efort am reusit sa-mi schimb scrisul .Dar aveam 15 ani si intelegeam cat de important era acest lucru pentru viitorul meu .Cine vede cum scriu acum pe tabla ma lauda si asculta cu suspiciune poveste mea . Inteleg ca sunt copii care nu pot scrie frumos pentru ca este o deprindere care se sprijina pe foarte multi factori dar le cer sa aiba macar un scris citet si cat se poate de ordonat . Trebuie foarte multa rabdare din partea noastra si a parintilor si munca si perseverenta din partea copiilor .
narci2net
 
Mesaje: 16
Membru din: 23 Aug 2006, 14:44

Mesajde marian_dorin » 12 Apr 2007, 13:50

Multumesc , draga "251953" , pentru felicitarile tale sincere la adresa mea!
marian_dorin
 
Mesaje: 316
Membru din: 28 Sep 2005, 13:25
Localitate: SIBIU

Mesajde invatator » 12 Apr 2007, 14:30

Nu am realizat, copil fiind, cat de importanta e caligrafia, scrisul frumos...(si chiar e atat de important in afara examenelor scrise, acum cand avem calculatoare?). In schimb, in clasa a VII-a, cand am invatat intr-un orasel, in care am descoperit vitrinele (ceea ce in satul meu nu erau) cu reclame scrise frumos, caligrafic, acestea m-au fascinat si nu stiu sa explic de ce m-a atras tocmai scrisul caligrafic. Acasa, in timpul liber, exersam cate o litera din diverse scrieri si azi se spune ca scriu frumos; mama, dascal fiind, mi-a pastrat caietele de la clasele mici pana mai tarziu si nu pare sa fie aceeasi mana in toate caietele, mai ales dupa clasa a VI-a.
Se vede, asadar, ca se intampla ceva cu unii copii in ceea ce priveste scrierea, dar nu reusim noi, dascalii, sa descoperim ce! Si se mai vede faptul ca ne dorim noi, invatatorii, ca elevii nostri sa plece de la noi cu scrisul format si neaparat frumos! Se intampla insa si altfel: copii care au scris ordonat in clasele I-IV sa nu mai fie aceeasi dupa gimnaziu sau chiar in gimnaziu.
Totul e sa nu fortam nota si sa nu exageram cu pedespe obositoare...
Daca e sa se schimbe ceva, se va schimba!
invatator
 
Mesaje: 525
Membru din: 25 Iul 2004, 17:25
Localitate: Ocna Mures

Mesajde marmar » 14 Apr 2007, 19:47

marian_dorin scrie:Eu cred ca nu cantitatea temelor ar putea duce la formarea unui scris necaligrafic si citet , cat mai ales neimplicarea in acest proces a tuturor factorilor educationali : invatatorul ( mult devotament si perseverenta ) , familia ( asistenta permanenta si constrangere a placerilor ) , elevul insusi ( prin efortul sau propriu de a-si corecta scrisul , aceasta doar dupa ce a constientizat si explicat efectul pe care il produce un scris deformat ) ; iar mesajul pe care l-a receptat si inteles elevul , trebuie sa sa realizeze cu mult tact pedegogic din partea invatatorului respectiv , impreuna cu parintele care se ocupa cel mai mult de elev.

Aceasta a fost parerea unui "debutant" in ale invatamantului!

Foarte frumoasa parere! Felicitari pentru un sfat mai mult decit constructiv- formulata intr-o maniera de invidiat. Recunosc -multe realizez, dar acesta e punctul meu slab. :( Poate ca nici eu nu am scris frumos, fiind copil si fortarea parintilor mei, a ivatatoarei mi-a lasat o amintire grea, pe care nu vreau s-o mai traiesc prin insistente.
In fine, mai bine va povestesc cum mi-a reusit totusi sa scriu frumos. E clar ca nu va puteti convinge, computerul nu permite la forum, dar trebuia sa fiu primita in rindurile pionerilor, care se facea treptat> in noiembrie, de ziua Constitutiei( Uniunii Sovietice), apoi in aprilie de ziua lui Lenin si dupa care la 9 mai de ziua biruintei. Pentru ca eram printre eminenti, invatam deja juramintul. A venit ziua cind invatatoarea mi-a spus cu toata seriozitatea ca nu pot fi pioner- din cauza scrisului. Ce credeti? Intr-o saptamina scriam cel mai frumos din clasa!
:D :D :D :D
Dar n-a durat mult -pina la prima lectie de dupa festivitate.
Adevaratele deprinderi, le-am acumulat din marea pasiune pentru elevi- la Colegilu Pedagogic A. Mateevici din Chisinau, la orele caligrafiei.
Laconismul e o alta durere a mea!
Avatar utilizator
marmar
 
Mesaje: 165
Membru din: 04 Ian 2007, 11:16
Localitate: or. Chişinău, Republica Moldova

Mesajde gilda53 » 21 Apr 2007, 02:28

Si eu am doi elevi buni cu aceeasi problema.Am reusit bazandu-ma mult pe afectiune.Intr-o zi am adus caietele lor necorectate si mi-am cerut iertare ca nu am reusit , dar am promis ca voi incerca in pauze, cand voi fi mai odihnita. Cand le-am dat caietele le-am spus ca eu tot ii iubesc, dar ca mi-ar fi mult mai usor daca ar incerca sa scrie citet.Am continuat programul cu mai putina veselie .In alta zi am discutat de curba efortului si la sfarsit le-am marturisit o slabiciune de-a mea, aceea ca, desi stiam ca trebuie sa incep corectarea cu caietele cele mai dificile din anumite puncte de vedere, le-am lasat la urma. Nu am precizat insa despre ce caiete vorbesc.Intr-o alta zi le-am spus fiecaruia dintre ei:"Dragule, imi pare rau, nu am reusit deloc sa descifrez lucrarea ta, am sa te rog sa ma ajuti tu".Colegii si-au manifestat curiozitatea, dar i-am rugat sa ne lase ( in pauza )s-o rezolvam intre noi, intrucat era problema lor. Intr-una din zile am avut surpriza sa constat o mica imbunatatire a scrisului si, in fata colegilor i-am imbratisat. Cand am fost intrebata care e secretul acelei imbratisari, le-am spus ca e imbratisarea ingerilor care le-au dat colegilor lor cel mai minunat gand, pe care , daca vor dori, il vor marturisi singuri.Din ziua aceea scrisul a fost tot mai citet.Am dat doar cateva exemple.
Am ales ca optional "Alfabetizarea emotionala" si am obtinut rezultate extraordinare in plan comportamental si nu numai. Vi-l recomand .Face minuni.
Avatar utilizator
gilda53
 
Mesaje: 46
Membru din: 13 Ian 2007, 18:56

Mesajde marian_dorin » 23 Apr 2007, 23:16

gilda53 scrie:Si eu am doi elevi buni cu aceeasi problema.Am reusit bazandu-ma mult pe afectiune.Intr-o zi am adus caietele lor necorectate si mi-am cerut iertare ca nu am reusit , dar am promis ca voi incerca in pauze, cand voi fi mai odihnita. Cand le-am dat caietele le-am spus ca eu tot ii iubesc, dar ca mi-ar fi mult mai usor daca ar incerca sa scrie citet.Am continuat programul cu mai putina veselie .In alta zi am discutat de curba efortului si la sfarsit le-am marturisit o slabiciune de-a mea, aceea ca, desi stiam ca trebuie sa incep corectarea cu caietele cele mai dificile din anumite puncte de vedere, le-am lasat la urma. Nu am precizat insa despre ce caiete vorbesc.Intr-o alta zi le-am spus fiecaruia dintre ei:"Dragule, imi pare rau, nu am reusit deloc sa descifrez lucrarea ta, am sa te rog sa ma ajuti tu".Colegii si-au manifestat curiozitatea, dar i-am rugat sa ne lase ( in pauza )s-o rezolvam intre noi, intrucat era problema lor. Intr-una din zile am avut surpriza sa constat o mica imbunatatire a scrisului si, in fata colegilor i-am imbratisat. Cand am fost intrebata care e secretul acelei imbratisari, le-am spus ca e imbratisarea ingerilor care le-au dat colegilor lor cel mai minunat gand, pe care , daca vor dori, il vor marturisi singuri.Din ziua aceea scrisul a fost tot mai citet.Am dat doar cateva exemple.
Am ales ca optional "Alfabetizarea emotionala" si am obtinut rezultate extraordinare in plan comportamental si nu numai. Vi-l recomand .Face minuni.


Imi place foarte mult prezentarea facuta!

Nu ne puteti da mai multe detalii legate de acest interesant optional??

De unde il aveti sau cum ati facut rost de el ? Este conceput de dumneavostra??
marian_dorin
 
Mesaje: 316
Membru din: 28 Sep 2005, 13:25
Localitate: SIBIU

Mesajde gilda53 » 25 Apr 2007, 15:14

E un optional pentru clasele III-IV si mi l-a aratat chiar d-na director, il primise cu dedicatie de la o fosta colega.Mi-a placut ideea si l-am aplicat.
Mai multe amanunte putem discuta pe mail.Daca vreti sa-l aplicati voi fi incantata sa va furnizez ce am.
Pana atunci gasiti ceva la Diverse, un articol si o lectie sustinuta la un schimb de experienta cu directorii.
Avatar utilizator
gilda53
 
Mesaje: 46
Membru din: 13 Ian 2007, 18:56

Mesajde maria0802 » 25 Apr 2007, 16:15

Incearca cu vechea penitza ronda!
Daca elevul nu rotunjeste bine literele, penitza zgarie si poate sa-i rupa chiar foaia. La inceput va fi greu, fiindca se va murdari cumplit de cerneala pe degete si nu numai (asa ca sugerez purtarea unui halat!) dar in timp se obisnuieste.
Eu am avut un mare succes cu batrana penitza, pe care o pastrez cu atentie pentru cine stie cine va avea nevoie sa-si corecteze caligrafia.
Succes!!!
maria0802
 
Mesaje: 3
Membru din: 16 Sep 2006, 10:20
Localitate: Bucuresti

Mesajde marian_dorin » 25 Apr 2007, 23:50

gilda53 scrie:E un optional pentru clasele III-IV si mi l-a aratat chiar d-na director, il primise cu dedicatie de la o fosta colega.Mi-a placut ideea si l-am aplicat.
Mai multe amanunte putem discuta pe mail.Daca vreti sa-l aplicati voi fi incantata sa va furnizez ce am.
Pana atunci gasiti ceva la Diverse, un articol si o lectie sustinuta la un schimb de experienta cu directorii.


Aveti cumva si materialele atasate acestui optional??

Mi le-ati putea trimite pe email??
marian_dorin
 
Mesaje: 316
Membru din: 28 Sep 2005, 13:25
Localitate: SIBIU

Următorul

Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 10 vizitatori