Educație în afara sălii de clasă

Educație în afara sălii de clasă

Mesajde claucris » 03 Sep 2015, 16:39

Proiectul “IVET-Venture. A Participative Approach to strengthen key competences of trainees” (Aventura IVET. O abordare participativă pentru consolidarea competențelor cheie ale formabililor) este un proiect Leonaedo da Vinci care a debutat în luna octombrie 2013 și se află în al doilea an de implementare, urmând a se finaliza în luna septembrie 2015.
Proiectul s-a născut din necesitatea de a le dezvolta elevilor competențele civice și sociale în contextul în care învățământul tehnologic este extrem de teoretizat și nu pune accent pe aplicabilitate și ancorare în realitățile societății contemporane. Ceea ce își propune acest proiect este să îmbunătățească atractivitatea formării profesionale prin dezvoltarea unei metodologii bazate pe aventură, și să sprijine profesorii în a dobândi și a folosi metode de predare non-formale, deoarece acestea sunt mai aproape de interesele elevilor noștri și într-adevăr îi motivează să se implice în dezvoltarea lor personală.
Conceptul care este transferat este numit "City Bound" și a fost deja implementat cu succes în Austria și Germania. Prin transferul lui în România, acesta va fi adaptat realităților țării noastre sub numele de IVET-Venture. City Bound este sinonim cu educația experimentală în oraș, care cere creativitate, imaginație și depășirea unor limite personale. Activitățile desfășurate în oraș presupun îndeplinirea anumitor sarcini în situații nefamiliare și găsirea de soluții la diferite probleme.
Concret, una dintre activităţi se referă la oferirea unei ceşti de cafea unor necunoscuţi, pe stradă. Prin această activitate se dezvoltă competenţele sociale şi civice. Pentru realizarea acestei sarcini grupul de lucru proiectează un scenariu. 40-60 de ceşti de cafea ar trebui distribuite unor trecători; scopul este acela ca un numar cât mai mare de oameni să intre intr-o conversaţie, la o masă unde servesc o cafea. Echipa de lucru nu are voie să dezvăluie contextul în care are loc acea acţiune, în schimb trebuie să vină cu o explicaţie proprie pentru organizarea acelei activităţi. În faza de pregătire creativitatea şi schimbul de puncte de vedere sunt esenţiale; participanţii trebuie să-şi transmită ideile, să accepte compromisuri şi, în cazul în care întâmpină obstacole, să fie capabili să-şi gestioneze frustrările.
În această etapă de implementare, echipa de proiect lucrează la conceperea modulelor online şi la editarea unui manual care va cuprinde exemple de activități, produse finale care vor putea fi utilizate de profesorii interesaţi de derularea unor activităţi non-formale cu elevii. Manualul va oferi instrucţiuni detaliate cu privire la planificarea şi implementarea conceptului IVET-Venture, oferind exemple reale, expermentate în afara sălii de clasă.
Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene. Această publicaţie/comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.
claucris
 
Mesaje: 2
Membru din: 05 Mai 2012, 16:27

Înapoi la Alternative educationale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 2 vizitatori

cron