DISTINCTII CICLUL PRIMAR

DISTINCTII CICLUL PRIMAR

Mesajde sejutka87 » 06 Iun 2007, 11:48

Va rog, spuneti-mi unde scrie negru pe alb ca la ciclul primar nu mai acordam premii traditionale, ci diplome. In care O.M.E.C, sau Monitor Oficiale sau orice document oficial??????????
sejutka87
 
Mesaje: 2
Membru din: 17 Mar 2006, 13:11

Mesajde leu » 06 Iun 2007, 20:49

N-as putea sa precizez legea,dar noi am fost informati la cercul pedagogic ca ar trebui sa ne schimbam mentalitatea si procedeul de acordare a diplomelor pentru a incuraja toti copiii.Iti sugerez acordarea diplomelor fara sa mai zici premiul I,II,III ci sa oferi diploma pentru cel mai bun matematician,cel mai bun sportiv,cel mai bun solist etc.In felul acesta poti sa dai fiecaruia cate ceva.
Eu anul trecut am oferit diplome de culoare rosie pentru toti cu calificativul FB,pe galben pentru cei care au avut 1-2 de B etc
Cred ca avem posibilitatea sa notam progresul si participarea la activitati extra in functie de clasa pe care o avem si de modul in care gandim pentru a stimula pe fiecare.
Sigur ca diplomele sau distinctiile(zile cum vrei)pot fi insotite de carti.
leu
 
Mesaje: 369
Membru din: 08 Oct 2006, 21:48

Mesajde aalliinnaa » 07 Iun 2007, 17:24

Spuneti-mi si mie daca exista vreo lege care sa interzica acordarea coronitelor, bineinteles pe langa alte distinctii: medalii, diplome?
Si daca da..care este?
Avatar utilizator
aalliinnaa
 
Mesaje: 594
Membru din: 28 Mai 2004, 17:15
Localitate: Suceava

O mare greseala

Mesajde sfetnicul » 09 Iun 2007, 09:51

Eu am încercat de-a lungul timpului diverse metode de a stimula interesul elevilor pentru învăţare: unele dintre ele le-am împrumutat din practica altora, altele le-am inventat chiar eu.

După mai mulţi ani de confruntări cu acest subiect am ajuns la o concluzie:
A oferi diplome pe discipline de dragul de a schimba un sistem tradiţional e o mare greşeală. A renunţa la coroniţă este o altă greşeală.

Iată argumentele mele:
- dacă un elev nu s-a străduit deloc timp de un an în care a fost încurajat zilnic de învăţător, primind la sfârşit o diplomă "de merit" va fi mai stimulat? Oare nu i se creează o mentalitate de tipul "munceşti, nu munceşti, diplomă primeşti"??
- obţinerea unei coroniţe e un motiv de mare mândrie, lupta pentru a ajunge pe primul loc fiind un motiv intrinsec / extrinsec al atleţilor. Oare nu ar trebui să cultivăm spiritul de competiţie?
- diplomele de merit se justifica in cazul unor copii cu abilităţi deosebite într-un domeniu dar îşi pierd valoarea în cazul a peste 70% din clasă care a îndeplinit de FB obiectivele programei;

Consider că primirea diplomei nu este atât un stimulent cât mai degrabă o recunoaştere a unor merite a celor care cu adevarat s-au străduit.
Dorinţa de uniformizare a unora (manifestată în reducerea sistemului de notare de la 10 note la 4 calificative dar şi în aceste "diplome pentru to(n)ţi" / "fără laurii victoriei") nu cred să ducă la ceva bun pe termen lung.

Nu e decât un alt experiment a celor care vor să spună că au făcut ceva în învăţământul românesc.

P.S. Recent discutam cu cineva despre existenţa vreunui Regulament de acordare a premiilor pentru elevi. Ei bine, NU EXISTĂ. Pentru că "reformatorii" sistemului educativ au dat doar "indicaţii preţioase".

Cam atât.
SFetnicul
* * *
Invatatorul trebuie sa fie sfetnicul Mariei Sale Elevul.
Avatar utilizator
sfetnicul
 
Mesaje: 480
Membru din: 12 Mar 2005, 18:25
Localitate: Bacau, Romania

Mesajde 251953 » 09 Iun 2007, 17:53

Desfiintarea "Coronitelor" si a notelor la cei mici nu desfiinteaza competitia.Formeaza la cei mici increderea ca este si el util comunitatii .munca lui este la fel de valoroasa ca a celor cu "coronite".Invata lucrul in grup fiecare dupa puterile lui.Ce pot face "coronitele " singure? Sucesul lor in viata depinde de ceilalti.
Asta e parerea mea. Si am ceva experienta la catedra. Iertati-ma daca am fost prea dura.
[/i]
251953
 
Mesaje: 57
Membru din: 10 Apr 2007, 15:15

Mesajde 251953 » 09 Iun 2007, 17:53

Desfiintarea "Coronitelor" si a notelor la cei mici nu desfiinteaza competitia.Formeaza la cei mici increderea ca este si el util comunitatii .munca lui este la fel de valoroasa ca a celor cu "coronite".Invata lucrul in grup fiecare dupa puterile lui.Ce pot face "coronitele " singure? Sucesul lor in viata depinde de ceilalti.
Asta e parerea mea. Si am ceva experienta la catedra. Iertati-ma daca am fost prea dura.
[/i]
251953
 
Mesaje: 57
Membru din: 10 Apr 2007, 15:15

Distinctii -ciclul primar

Mesajde anahodoroaba » 10 Iun 2007, 19:15

In "Programul de reforma al Directiei generale a invatamantului preuniversitar" introdus in anul 1998( program pe care in proportie mare este respectat si astazi), la capitolul "Evaluarea rezultatelor scolare" se specifica; "....in utilizarea calificativelor accentul este pus pe dezvoltarea spiritului de echipa, nu asupra competitiei. Astfel, pentru clasele I-IV se va renunta la mediile generale anuale.....rezultatele scolare vor fi prezentate sub forma descriptiva, iar premiile vor fi inlocuite cu alte distinctii(diplome)". Redau acestea din "Buletinul informativ al M.E.N., nr 25/1998.
Referitor la PREMIUL I sau la CORONITE pe care multi le ofera la sfarsit de an, cred eu ca explicatia renuntarii la acestea este simpla: premiul I este echivalentul mediei de peste 9,50, pe cand calificativul FOARTE BINE este echivalentul mediei de peste 8,50. Asta e gandirea mea. Nu insist in a o lua cineva in seama.
anahodoroaba
 
Mesaje: 146
Membru din: 30 Dec 2004, 18:37
Localitate: Bacau

Mesajde aalliinnaa » 10 Iun 2007, 20:15

Explicatia pe care mi-am dat-o eu, referitor la coronite, este ca, daca tot nu e voie sa se faca o departajare clara intre copii, coronita tocmai asta facea.
Daca dam diplome copiilor, dam tuturor, pe cand coronite doar celor cu 10, chiar cu Fb, iar restul????
Eu le voi da anul acesta medalii, bineinteles, tuturor copiilor.
Avatar utilizator
aalliinnaa
 
Mesaje: 594
Membru din: 28 Mai 2004, 17:15
Localitate: Suceava

Despre aflarea in treaba

Mesajde sfetnicul » 10 Iun 2007, 21:46

Aşa cum bine ştim cu toţii, de vreo 17 ani "ne trecem" (sic!) printr-o interminabilă tranziţie inclusiv în învăţământul românesc.

La conducerea Ministerului s-au perindat diverşi vizionari, fiecare cu o altă viziune (după părerea mea). Rezultatul a constat şi într-o serie de decizii controversate. Spun controversate pentru că, unele, au întâmpinat destulă reticenţă din partea celor care trebuiau să aplice schimbările: cadrele didactice.

Există, desigur, şi o inerţie a unora, o reticenţă la nou. Pe aceasta se aruncă în general vina atunci când se caută un ţap ispăşitor.

Mă refer aici şi la sistemul de notare şi de acordare a distincţiilor.
Aşa cum citează dna Ana Hodoroabă, s-a dorit stimularea spiritului de echipă, dar mă întreb eu de ce în detrimentul competiţiei. Cui îi e frică de "lupul cel rău"???
De când competiţia se opune spiritului de echipă?
La clasele gimnaziale nu mai e nevoie de acest spirit?

Rămân la părerea mea. Sistemul actual de notare este un import adaptat, cosmetizat, de dragul aflării în treabă. Nu stimulează spiritul de echipă ci mai degrabă uniformizarea şi mediocritatea (valorile de 7-8, mediocre sunt BINE).
Citeam cu ceva timp în urmă pe Internet despre o posibilă revenire la sistemul vechi de notare. Probabil nu se va reveni prea curând dar nu din motive temeinice, ci pentru a nu fi acuzaţi ştim noi cine de "joaca de-a învăţământul".

Nu voi mai scrie pe acest topic, pentru a nu intra în polemici. Vă dau însă un subiect de meditaţie: De ce ţări mai slab dar şi mai bine dezvoltate decât România au adoptat proiectul "One Laptop Per Child" iar ţara noastră nu????
Cred că acesta e un subiect mult mai important şi care are implicaţii mult mai mari asupra învăţământului românesc decât un sistem de notare, bun sau rău, indiferent cum ar fi el.

SFetnicul
* * *
Invatatorul trebuie sa fie sfetnicul Mariei Sale Elevul.
Avatar utilizator
sfetnicul
 
Mesaje: 480
Membru din: 12 Mar 2005, 18:25
Localitate: Bacau, Romania

raspuns

Mesajde toni » 11 Iun 2007, 22:50

cea mai buna rezolvare este sa faceti cum va indeamna inima! ceea ce nu este interzis explicit, este permis!
Avatar utilizator
toni
 
Mesaje: 177
Membru din: 20 Noi 2003, 00:32

Mesajde 251953 » 12 Iun 2007, 21:02

De multe ori mi-am facut procese de constiinta ca nu am timpul necesar pt. a ma informa(proiectul despre care vorbeste colegul)Ar fi o gresala daca s-ar renunta.Competitie exista. Din 20 premii la olimpiada de matematica, faza pe judet 4 diplome au fost ale unei singure clase ce lucreaza in Step by step.Nue uniformizare ci INDIVIDUALIZARE.
251953
 
Mesaje: 57
Membru din: 10 Apr 2007, 15:15

Mesajde adeliamuntean » 14 Iun 2007, 21:00

Eu sunt învăţătoare la sat la clase simultane 2-4,şi eu procedez în felul următor:dau premii care constau în cărţi,datorită sponsorilor,fără a spune premiul 1,premiul2,... şi menţionez:premiu pentru rezultate deosebite(elevilor care termina cu toate mediile semestriale FB),pt.rezultate foarte bune la învăţătură(pt cei care au mediile anuale de FB la toate materiile,dar au un B la o materie la sfârşitul semestrului 1sau2),şi pt rezultate bune celor care au mediile anuale FB dar la sf.de semestruu 1sau 2 au cate doua medii de bine.Ceilalţi elevi vor primi diplome de promovare a clasei.Eu sunt de părere că trebuie să se înţeleagă că unii elevi învaţă,iar alţii se lasă pe ,,tânjală''fiind mulţumiţi cu Bine.
adeliamuntean
 
Mesaje: 144
Membru din: 27 Feb 2007, 14:20


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori