de sfetnicul » 10 Iun 2007, 21:46
Aşa cum bine ştim cu toţii, de vreo 17 ani "ne trecem" (sic!) printr-o interminabilă tranziţie inclusiv în învăţământul românesc.
La conducerea Ministerului s-au perindat diverşi vizionari, fiecare cu o altă viziune (după părerea mea). Rezultatul a constat şi într-o serie de decizii controversate. Spun controversate pentru că, unele, au întâmpinat destulă reticenţă din partea celor care trebuiau să aplice schimbările: cadrele didactice.
Există, desigur, şi o inerţie a unora, o reticenţă la nou. Pe aceasta se aruncă în general vina atunci când se caută un ţap ispăşitor.
Mă refer aici şi la sistemul de notare şi de acordare a distincţiilor.
Aşa cum citează dna Ana Hodoroabă, s-a dorit stimularea spiritului de echipă, dar mă întreb eu de ce în detrimentul competiţiei. Cui îi e frică de "lupul cel rău"???
De când competiţia se opune spiritului de echipă?
La clasele gimnaziale nu mai e nevoie de acest spirit?
Rămân la părerea mea. Sistemul actual de notare este un import adaptat, cosmetizat, de dragul aflării în treabă. Nu stimulează spiritul de echipă ci mai degrabă uniformizarea şi mediocritatea (valorile de 7-8, mediocre sunt BINE).
Citeam cu ceva timp în urmă pe Internet despre o posibilă revenire la sistemul vechi de notare. Probabil nu se va reveni prea curând dar nu din motive temeinice, ci pentru a nu fi acuzaţi ştim noi cine de "joaca de-a învăţământul".
Nu voi mai scrie pe acest topic, pentru a nu intra în polemici. Vă dau însă un subiect de meditaţie: De ce ţări mai slab dar şi mai bine dezvoltate decât România au adoptat proiectul "One Laptop Per Child" iar ţara noastră nu????
Cred că acesta e un subiect mult mai important şi care are implicaţii mult mai mari asupra învăţământului românesc decât un sistem de notare, bun sau rău, indiferent cum ar fi el.
SFetnicul
* * *
Invatatorul trebuie sa fie sfetnicul Mariei Sale Elevul.