discutii parteneriate scolare : avizare , punctaje

discutii parteneriate scolare : avizare , punctaje

Mesajde feliwhy » 26 Iul 2009, 10:52

Doresc ca in anul scolar urmator sa inchei un parteneriat cu o scoala dintr-o localitate vecina si nu stiu daca parteneriatul nostru trebuie avizat de inspectorat.Va rog sa ma lamuriti dumneavoastra.
Mi-am propus, de asemenea, realizarea unui proiect educativ cu durata de o saptamana pe tema "1 Decembrie", dar nu stiu daca imi trebuie aviz din partea ISj-ului, sau doar la nivel de scoala?
Avatar utilizator
feliwhy
 
Mesaje: 143
Membru din: 02 Mar 2008, 21:01
Localitate: IZBICENI

Mesajde radumariutza » 26 Iul 2009, 23:29

Trebuie aprobare de la inspectorat pentru ca activitatile sa fie recunoscute.
radumariutza
 
Mesaje: 381
Membru din: 16 Mai 2007, 22:14

Mesajde blagavioleta2008 » 27 Iul 2009, 10:19

bună -ziua!
Nu e neapărat nevoie pentru aprobarea ISJ. Sunt proiecte mici care trebuie vizate doar de director sau de profesorul coordonator, responsabilul activităţilor educative. Ce s-ar întâmpla dacă toate proiectele educaţionale ar "merge" la Isj? Acolo pot ajunge doar proiectele care se derulează pe un termen îndelungat, de o importanţă majoră pentru unitatea în care se desfăşoară şi, astfel, favorizează la punctaj persoanele care sunt implicate ( salar de merit, gradaţie de merit, restrângeri, etc...) De fapt, aceste proiecte educative sunt nişte scenarii mai bine puse la punct ale activităţilor educative pe care le-am desfăşurat dintotdeauna, fiind maleabile schimbărilor care survin şi la care suntem cu toţii "deschişi". Acum sunt mai bine pregătite, cu anticipare a rezultatelor, echipa de lucru bine aleasă...
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Mesajde radumariutza » 27 Iul 2009, 11:11

Ma gandesc ca doresti ca aceste activitati sa fie generatoare de puncte. La noi activitatile de acest gen au primit punctaj la gradatia de merit doar daca au fost avizate de inspectorat. Cred ca la fiecare judet e altfel, deci e bine sa te interesezi la inspectorat. Vacanta placuta in continuare!
radumariutza
 
Mesaje: 381
Membru din: 16 Mai 2007, 22:14

Mesajde blagavioleta2008 » 27 Iul 2009, 14:32

Da, ai dreptate. Pentru un punctaj trebuie aprobarea ISJ, dar se ia în considerare doar un singur proiect ( pe an la salariul de merit şi pe 5 ani la gradaţie). Voiam să spun că dacă ai multe proiecte într-un an nu toate trebuie avizate. Eu am coordonat într-un an şcolar 12 proiecte, cu tematică şi în timp diferit, avizate doar de director şi cu rezultate notabile monitorizate, cu care am primit punctaj la gradaţie. Nu e chiar aşa de important avizul cât rezultatul, mai ales dacă este o diplomă la nivel naţional... Ce-ar fi însemnat să merg de 12 ori la ISJ ? M-am prezentat anul acesta cu un proiect de parteneriat pentru că îmi trebuie avizul pentru un eventual punctaj ( care ne agită pe toţi din sistem) şi poate mă voi mai prezenta cu altul după alţi doi trei ani. La punctaj se ia în considerare un singur proiect, poţi desfăşura 10... Repet: important este rezultatul, evaluarea proiectului !
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Mesajde sportiv » 27 Iul 2009, 19:21

Poate mai schimba cineva modalitatea de a se acorda puncte pentru aceste parteneriate,ori altele asemenea lor -inspirate ,de regula,de pe internet si avand si diverse scopuri.Nu credeti ca activitatile extracurriculare sau extrascolare ar trebui sa fie evaluate cu cel mult 10-20 de puncte-sa primeze activitatile de la catedra-rezultatele? Ce spuneti?
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3123
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Mesajde blagavioleta2008 » 28 Iul 2009, 09:45

Găsesc corectă şi pertinentă întrebarea... trebuie să primeze activitatea de la catedră dar, hai să fim realişti, nu este evaluată la adevărata sa valoare. Sunt dezamăgită de ceea ce văd, aud şi nu cred că va fi o evaluare corectă în sistemul din care fac parte. Nu-mi este frică de examene...toată viaţa am împărtăşit astfel de emoţii pentru care am muncit suplimentar. Durerea este că nu întotdeauna ai "norocul" de a spiona momentul potrivit. Am o plăcere deosebită de a desfăşura activităţi extracurriculare. Trebuie foarte mult timp în pregătire şi coordonare. În evaluarea acestora ar trebuie "măsurate" rezultatele obţinute şi nu altceva. Da, ar trebui, poate, acordate puncte mai multe dar ce ne facem că, unii dintre noi mai uită de principalul nostru obiectiv didactic şi au timp pentru tot felul de activităţi ? Nu mai adaug şi faptul că urmează şi cursurile unor facultăţi... Mie nu-mi mai ajunge timpul şi nu ştiu de unde să-l mai scot...
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Mesajde feliwhy » 28 Iul 2009, 13:43

Va multumesc pentru informatiile acordate. Mi-au fost de mare ajutor
Avatar utilizator
feliwhy
 
Mesaje: 143
Membru din: 02 Mar 2008, 21:01
Localitate: IZBICENI

Mesajde sportiv » 28 Iul 2009, 22:11

Aveti dreptate,nu exista un sistem de evaluare ,,la centima",dar nu este posibil ca sa acordam 50 si 50 de puncte,asa cum este in prezent,pentru orice fisa de evaluare:fie cea pentru calificativele anuale,salariul sau gradatia de merit,Gh.Lazar,sau mai stiu eu ce alte ,,evaluari".Acel departament al ministerului, care este si bine platit,ar trebui sa gaseasca si alte solutii,sa le propuna spre dezbatere, (de ceea este acolo), sa justifice fisa postului si noi sa alegem pe cea mai buna!
Parerea mea! O seara buna!
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3123
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Mesajde blagavioleta2008 » 29 Iul 2009, 09:12

bună!
Se prezintă la un rabin 2 evrei. "Inculpatul" îşi prezintă plângerea, aduce acuzaţii celuilalt, plânge... Rabinul îi dă dreptate. Ia cuvântul "pârâtul", se justifică, plânge... Rabinul îi dă şi lui dreptate.
Din sală, un alt evreu se ridică indignat şi-i cere rabinului socoteală, cum de pot avea dreptate amândoi ?
Rabinul este calm şi-i dă şi celui de-al treilea dreptate.
Concluzia: Toţi avem dreptate... şi de aceea nu mai luptăm pentru ea!
Şi dacă tot vine vorba de fişele de evaluare...cred că cel mai indicat să şi le facă cadrele didactice la început de an şcolar, specifice unităţilor în care-şi desfăşoară activitatea, discutate în Consiliul profesoral şi aprobate de Consiliul de administraţie. Ar fi "legea" după care am activa la catedră şi în comunitate. Nu cred că Inspectoratul sau Ministerul cunoaşte mai bine realitatea din unitatea în care-mi desfăşor activitatea, potenţialul şi problemele cu care ne confruntăm. Sunt criterii stabilite şi nici nu avem cum să le "atingem" toţi...atunci, de ce să nu le înlocuiesc cu altele care-mi sunt posibile de realizat? De ce mai sunt comisiile? Consiliile de administraţie, profesorale ? De formă?
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Mesajde simonna » 30 Iul 2009, 20:45

Dupa mine, activitatea la catedra este dificil de cuantificat. Nu e ca la uzina, cine face 10 piese perfect primeste salariul mai mare si cine face 8 primeste salariul mai mic. Nu toti copiii sunt la fel, nu cu toti poti obtine rezultate foarte bune. Da, daca s-ar face o evaluare a lor la intrarea in clasa I si apoi la finalul clasei a IV-a s-ar putea "masura" cat au progresat ... Daca ai vreun elev cu CES primesti jumatate de punct daca ai reusit sa-l integrezi. Si cata munca pentru jumatatea aceea de punct ... Si daca ai o clasa eterogena? In care sunt, sa zicem, o treime elevi foarte buni, daca ai noroc - chiar jumatate (si care ar ramane foarte buni la orice scoala din tara asta s-ar muta), 1-2 cu CES si restul mediocri. Evaluatorul care le da copiilor un test la final de clasa sau de ciclu ce zice? Inteleg, cu cei cu CES atata s-a putut; felicitari pentru cei foarte buni; dar cu astia mediocri chiar n-ai lucrat deloc?
Sa nu uitam ce clase primesc incepatorii sau nou-venitii. Daca n-au rezultate stralucitoare inseamna ca sunt incompetenti?
simonna
 
Mesaje: 11
Membru din: 30 Iul 2009, 20:42

Mesajde simonna » 31 Iul 2009, 21:46

Nu m-ati inteles. De acord, activitatea la clasa este cea mai importanta parte a muncii noastre. Si da, aceasta activitate ar trebui sa conteze in primul rand si pentru aceasta activitate sa primim mult-vanatele puncte. Dar care e modalitatea cea mai potrivita de evaluare? Tii o lectie spectacol la cerc sau la o inspectie anuntata si gata, esti invatatorul de nota 10? Ti se evalueaza elevii la sfarsit de an sau de ciclu? Te evalueaza parintii, elevii si colegii cum se propunea in nu stiu ce proiect de lege?
Nu stiu, poate exagerez eu, dar cred ca merita sa discutam pe marginea subiectului. Ma intereseaza sa aflu cum si-ar dori invatatorii sa fie evaluati si cum li s-ar parea corect sa fie evaluati, in functie de ce criterii...
simonna
 
Mesaje: 11
Membru din: 30 Iul 2009, 20:42

Mesajde sportiv » 31 Iul 2009, 23:24

Problema era nu numai de evaluare la clasa a invatatorului sau profesorului, eu sugeram sa nu se imparta punctele in mod egal pentru activitatea la catedra si cea extracurriculara(extrascolara),respectiv cate 50,deoarece activitatea principala a unui cadru didactic este cea instructiva (cu toate ca dintotdeauna ministerul a fost al educatiei-acceptiunea larga a activitatii noastre).
Cred ca aceasta fisa de evaluare ar trebui sa faca parte integranta din lege,iar metodologia sa fie unica,pentru a nu se lasa loc de interpretari.
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3123
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău

Mesajde radumariutza » 01 Aug 2009, 23:34

Ai dreptate: fisa de evaluare ar trebui sa fie unica. Din cate vad, evaluarea e total diferita de la un judet la altul. La noi s-a punctat fiecare proiect, nu un proiect pe an sau la cinci ani. Ba mai mult, aceasta fisa se schimba de la an la an. Uneori pentru simpozioane s-a dat un punctaj fix: sa zicem un punct pentru un simpozion, dar nu mai mult de doua puncte. Deci puteai sa ai doua simpozioane sau zece tot doua puncte luai. Alteori s-a punctat fiecare simpozion . Aveai zece simpozioane, luai zece puncte. Problema e ca nu stii ce te asteapta de la an la an. Intr-un an se puncteaza bine ceva, in alt an altceva, dupa cum bat vantul si interesele.
radumariutza
 
Mesaje: 381
Membru din: 16 Mai 2007, 22:14

gradatii de merit

Mesajde valimatiuta » 02 Aug 2009, 16:25

Imi convine discutia. Cu aceasta ocazie va impartasesc "durerea mea". Am fost implicata direct in multe activitati de proiecte importante, precum PHARE RO 2003, PHARE RO 2005, proiecte educative la nivel de scoala si vecinatate, activitati cu rezultate deosebite ale elevilor participanti. Sa intelegem ca rezultatele s-au evaluat la nivel judetean si national, deci ... . Am rezultate deosebite cu generatiile de elevi pe care le conduc (clase printre cele mai bune din scoala - asta se constata la fiecare sfarsit de ciclu -). La concursuri scolare am premii la faza nationala. Concep si tehnoredactez revista scolara la nivel comunal, cu care am obtinut premii importante la simpozioanele nationale si internationale la care am participat. Am o prodigioasa activitate culturala cu elevii si tineretul local. Sunt coautor la o monografie folclor, am articole in reviste, am o culegere de teste -caiet pentru elevi, etc. Si totusi n-am obtinut gradatia de merit. Ce credeti ca lipseste?
Avatar utilizator
valimatiuta
 
Mesaje: 2535
Membru din: 15 Mar 2007, 15:19
Localitate: Bihor

Următorul

Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 6 vizitatori