emil scrie:Se pare ca nu ati inteles ce inseamna performata educatorului in a face ca toti elevii lui sa atinga standarde, competente, skilluri(!) ... pentru ca acesta este scopul invatamantuluil Dar nu ma mai straduiesc sa va lamuresc, am obosit...
felixmunteanu scrie:Draga Andreea,
Cand am intervenit aici, nu citisem nimic despre concursul la care faceai referire. Acum am citit si vad ca n-am nimerit pe langa, ba chiar am tintit in centru. In acest caz e un exemplu clar de manipulare a copiilor pentru ca nu li se cultiva niciun talent, nu li se dezvolta nicio abilitate ... pe scurt: li se cere sa stea cuminti sa-i imbrace mama si apoi sa zambeasca frumos pana li se face poza. ATAT! S-ar putea ca poza sa fie facuta si platita de parinti, la studioul foto si adusa direct la gradinita/scoala unde doamna ed/inv adreseaza plicul si il expediaza.
Care e efortul dascalului? Acela de a pune totul in plic si de a-l expedia, daca nu cumva apeleaza tot la vreun parinte care are drum pe la posta.
Efortul organizatorilor: anunta pe didactic.ro, scriind de doua ori "pute-ti"(sic!), ridica plicurile din cutia postala, le sorteaza "la prima mana", se minuneaza cat de frumosi sunt copiii, se enerveaza ca nu toti au respectat cerintele, trimit la jurizat (unii membri pot fi doar cu numele), organizeaza expozitia, trimit diplomele, dupa care se intorc la familia sacrificata. (Scuze daca am omis ceva! A fost doar un exercitiu de imaginatie.)
Si iata, pe scurt, o activitate organizata de educatoarele de la noi din oras, la nivel local, dar cu adevarat efort si cu adevarat in favoarea copiilor. Pe timpul unei saptamani au organizat activitati tematice gen "ziua cantecului", "ziua dansului", "ziua artelor plastice", intr-un festival la care copiii au recitat, au dansat, au jucat teatru, au pictat, etc. O activitate extraordinara la care chiar s-a muncit din greu.
La puncte cine castiga? Concursul foto, ca doar e "national" nu "local".
andreea_muntean scrie:
Ai dreptate Felicia , repet pentru a "n" oara ca ne aflam in aceasta epoca fara sfarsit ,din cate vad , a dosarelor stufoase , ne ratacim in detalii ale portofoliilor , pierzand astfel esenta :COPILUL! Dar , cum performam la clasa fara copii? Nu vorbim de invatarea centrata pe elev? Nu este foarte bine sa antrenam copiii in activitati inteligente si informative? Ca unii se gandesc doar la acele puncte ...sa le fie rusine ...
Vorbim despre dezvoltarea imaginatiei , a inteligentei copilului ,da? Cum sa procedam ca sa nu ramana gustul amar al manipularii elevului?
emil scrie:andreea_muntean scrie:
Ai dreptate Felicia , repet pentru a "n" oara ca ne aflam in aceasta epoca fara sfarsit ,din cate vad , a dosarelor stufoase , ne ratacim in detalii ale portofoliilor , pierzand astfel esenta :COPILUL! Dar , cum performam la clasa fara copii? Nu vorbim de invatarea centrata pe elev? Nu este foarte bine sa antrenam copiii in activitati inteligente si informative? Ca unii se gandesc doar la acele puncte ...sa le fie rusine ...
Vorbim despre dezvoltarea imaginatiei , a inteligentei copilului ,da? Cum sa procedam ca sa nu ramana gustul amar al manipularii elevului?
Nu ati inteles absolut nimic, regret!
emil scrie:Acest topic mi-a fost adresat direct mie, prin urmare, am raspuns, evident acum voi incheia(cititi ce ati scris la primul post). Va fac recomandarea insistenta sa va documentati, sa apelati la prieteni, sa incercati sa intelegeti fenomenele ce se intampla in lumea noastra. O interpretare eronata ma duce la gandul ca puteti face mari greseli fata de copiii pe care ii educati. Este interesul nostru, al tuturor, sa mearga treburile bine. De asemenea, am mai spus, pe forumurile noastre se uita o gramada de lume si...e pacat!
Cu bune intentii, va doresc:
mult succes
emil scrie:Este oare atat de ermetic textul meu unde scrie clar ca trebuie SA LUCRAM CU ELEVII ca sa atinga standarde... Unde am spus ca totul se obtine fara elevi? Dimpotriva, va trebui sa lucram cu ei, sa ii antrenam, sa ii facem sa inteleaga lucruri elementare si esentiale, sa ne apropiem de ei, sa ii facem buni pentru viata ...
Nu va prefaceti ca nu intelegeti ce scriu pentru ca de fapt scopul numarul unu al multora este ...diploma, punctul...etc obtinute prin folosirea elevilor ca pioni...
glilianaviorica scrie:Eu spun ca e nedrept sa criticam pe cineva care doreste sa faca ceva, se straduieste si chiar reuseste! Se discuta atat despre punctele pe care se straduiesc sa le adune colegii/colegele noastre... dar, oare, nu toata lumea face acest lucru? Chiar este destul sa lucrezi cu colectivul de copii, sa ai impliniri si multumiri sufletesti? Hadeti sa nu ne facem ca nu ne interseaza "punctele" adunate care ne-ar putea aduce un venit in plus (15 - 25% e mult? e putin?)! Si stim foarte bine ca "batalia" pentru acele gradatii e mare, numarul lor e destul de mic (uneori unele "locuri sunt rezervate"). Este o realitate romaneasca, mioritica...
In ceea ce privesc concursurile "foto", de ce ar fi neaparat "un rau"?
Am participat si eu la astefel de concursuri, am facut fotografiile in grupa, in timpul unor serbari, sau am organizat chiar "sedinte foto" (sub forma de joaca). Copiii au fost foarte incantati, am printat fotografiile si le-am afista la loc de cinste in gardinita. Nu vad nimic rau in asta.
Daca au fost organizate mai mult sau mai putin corect(?!)... sa recunoastem ca toate merg asa la noi, vreau sa spun ca aproape la orice punem cate un semn de indoiala.
Nu vreau sa supar pe nimeni (nici acum, nici altcandva, asa e firea mea),
dar haideti sa incercam sa fim colegi mai buni, sa apreciem pe cei care vor si lucreaza... indiferent de ce o fac, au un merit!
Mult succes tuturor!
Înapoi la Invatamant prescolar
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori