despre metodica predarii istoriei

despre metodica predarii istoriei

Mesajde marin_amalia » 30 Iun 2006, 11:47

stie cineva care este cea mai buna carte de metodica predarii istoriei si de unde o pot procura?
apoi ce inseamna "locul istoriei in proiectul scolii";am intrebat si directorul scolii si nu stie.e un subiect in programa de metodica pentre gr.II.
apoi apare un alt subiect:"istoria ca stiinta si ca obiect de studiu;raportul dintre logica stiintei si logica didactica".la ce se refera?
dupa parerea mea programa aceasta e cam alambicata si n-are nici o legatura cu ce se intampla la catedra
si inca o chestiune:am cumparat numeroase carti.e clar ca nici autorii lor nu stiu sa faca distinctia intre metodica si psihopedagogie.e un amalgam.ce parere aveti?
marin_amalia
 
Mesaje: 14
Membru din: 30 Iun 2006, 11:36

Mesajde rosioru » 03 Iul 2006, 09:04

1. Pentru gradul II eu am învăţat după metodica lui Gh. Ioniţă, apărută în 1998 şi după cea a lui Gh. Tănasă din 1997. Nu pot spune că sunt cele mai bune dar se completează bine.
2. Directorul tău (dacă a ocupat funcţia această după un concurs) ar fi trebuit să-ţi dea un răspuns cât de cât mulţunitor având în vedere ca a elaborat proiectul instituţional al şcolii / proiectul şcolii (proiectul managerial?) În acest proiect la un moment dat se scrie despre discipline; când ajunge la istorie se precizează ceva de genul: câti profesori (calificaţi / necalificaţi; cu / fără grade; cu / fără alte perfecţionări) predau istoria; câte ore sunt alocate pe nivel de clase ( 1-2 ore conform planului cadru: din păcate la 5-7 se cam merge pe 1 oră iar la a 8-a cu 2 pentru că aşa prevede planul cadru în mod oblibatoriu); dacă sunt opţionale la istorie ( CDS-ul)= programa eleborată etc.
3. Logica ştiinţei se referă la faptul că predăm disciplina istoriei şi nu ştiinţa istoriei. Disciplina istoriei înseamnă grosso modo că predăm valori perene = îi ajută pe elevi să dobândească nişte cunoştinţe esenţiale pentru viaţă / cultură generală. Predăm adevăruri general valabile şi nu ipoteze / interpretări ca în cursurile universitare (este vb. de unele. de ex. la preistorie se merge mult pe ipoteze multiple din lipsa unor izvoare adecvate şi concludente). Logica didactică depinde de logica ştiinţei. În speţă se referă la: nivelul de şcolaritate, caracteristici de vârstă, capacitatea de înţelegere.

Este util să fi frecventat cursurile de pregătire pentru gradul II care de obicei se ţineau după 15 iunie. Depinde de fiecare centru universitar când le programează - oricum până în 15 august acestea se cam ţineau. La aceste cursuri de pregătire pentru examenul de gradul II puteţi să vă lămuriţi multe aspecte din subiectele / bibliografia de învăţat / parcurs.

Succes.
Avatar utilizator
rosioru
 
Mesaje: 305
Membru din: 06 Ian 2005, 17:17
Localitate: Constanta


Înapoi la Istorie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator