Cum sa faci performanta?

Cum pregatim un elev pentru performanta? Cum gasim elevii care sunt capabili?

Cum sa faci performanta?

Mesajde rosioru » 18 Mar 2006, 20:56

Sunt un profesor de istorie tanar (vechime 8 ani) si as dori de la colegii din tara (indiferent de specializare) sa-mi impartaseasca din experienta lor in A FACE PERFORMANTA. Recunosc ca pana nu de mult acest subiect nu ma interesa in mod deosebit. Am fost atrasa mai mult de obtinerea gradelor didactice (am gr. II din 2003) si de implicarea in tot felul de activitati educative (proiecte educationale, parteneriate etc). Am realizat insa ca un cadru didactic se poate numi PROFESOR abia cand are rezultate la olimpiada nivel judetean si national. Cred ca in acest demers de a deveni PROFESOR sunt "secrete" pe care as vrea sa le aflu de la PROFESORI. Asta numai daca si acestia doresc sa le impartaseasca. Ce spuneti?

Cu multumiri anticipate.

Mirela Rosioru
Avatar utilizator
rosioru
 
Mesaje: 305
Membru din: 06 Ian 2005, 17:17
Localitate: Constanta

Mesajde rosioru » 30 Mar 2006, 23:42

cred ca "secretele " performantei nu se pot dezvălui aşa... pentru toti. Asta ar insemna să fim toti exceptionali si atunci cine ar mai ocupa locul II? Oricum la baza oricarei performante stă munca, munca, munca... Ar fi fost totusi interesant sa aflam povesti de locul I...
Avatar utilizator
rosioru
 
Mesaje: 305
Membru din: 06 Ian 2005, 17:17
Localitate: Constanta

Mesajde sorana » 31 Mar 2006, 15:58

"Am realizat insa ca un cadru didactic se poate numi PROFESOR abia cand are rezultate la olimpiada nivel judetean si national." (citat)

A face performanta nu inseamna doar a ocupa locul I la cine stie ce concurs super/mega /galactic.
A face performanta, dupa parerea mea de cadru didactic, inseamna si a ajunge - de exmplu - cu un elev de la a nu cunoaste literele in clasa a III-a la a sti sa scrie, de la a nu cunoaste cifrele la a sti sa socoteasca, de la a veni la scoala doar pentru alocatie si corn la a veni la scoala pentru ca "doamna" sigur mai are pentru noi o poveste interesanta. As putea continua cu exemplele si sunt convinsa ca sunt multi care imi vor da dreptate.
A fi sau a nu fi cadru didactic vine din inima.
Avatar utilizator
sorana
 
Mesaje: 1337
Membru din: 07 Oct 2005, 23:58
Localitate: Alba Iulia

Mesajde lucky6emi » 31 Mar 2006, 21:54

Am intentionat sa raman deoparte la subiectul acesta insa, acum, nu-mi da pace o intrebare:NOI cei care lucram la scolile de cartier la care au ramas doar copii saraci sau cu intelect scazut nu suntem adevarati profesori deoarece nu obtinem performanta???As vrea sa vad eu un profesor adevarat care este obisnuit sa lucreze doar cu copii cu IQ peste medie lucrand la o clasa cum sunt cele la care lucram noi ,oamenii obisnuiti,cata performanta ar obtine? Cum ar obtine performanta aducand zilnic un pix,un caiet... de acasa pt a putea tine ora ? Si ,noi ,facem asta zilnic fara a pretinde un ,,spor de mediu" inarmati zilnic cu rabdare , pasiune si perseverenta pentru ca si pe ei trebuie sa-i invete cineva,si lor trebuie sa le deschida cineva fereastra spre lume! Performanta este atunci cand cu putin reusesti sa faci mult nu atunci cand din mult faci mai mult!
Ca sa obtii performanta trebuie mai intai de toate sa ai materie prima (un elev inteligent ) ,apoi intervine munca ambelor parti (profesor-elev) si conditii optime in desfasurarea acesteia .Meritul in cele din urma este al elevului caci de el depinde in cea mai mare masura rezultatul.
Avatar utilizator
lucky6emi
 
Mesaje: 4708
Membru din: 06 Sep 2005, 16:46
Localitate: Arad

Cum sa faci performanta?

Mesajde daiana » 31 Mar 2006, 23:09

Sesizez in ,,discursul" dumneavoastra(rosioru) o usoara urma de nemultumire.Dupa parerea mea, reteta pentru a face performanta nu exista. Din experienta spun ca:PERFORMANTA=MUNCA=PERSEVERENTA=DARUIRE=PASIUNE
daiana
 
Mesaje: 594
Membru din: 22 Ian 2006, 23:16

Mesajde mariro » 01 Apr 2006, 13:47

Asa este daiana: orice cadru didactic ce nu-si pierde timpul in clasa sau acasa indiferent de "aluatul" pe care il are in clasa sau indiferent de scoala, obtine performante; am urmarit performantele in colectivul meu de copii, intr-o scoala de cartier cu elevi din familii dezbinate si multi rromi...
Am invatat din alt topic ce inseamna performanta: atunci cand un copil nu stie cum o cheama pe mama iar tu il inveti, ba mai mult: stie si cand a fost nascut de aceasta mama; atunci cand nu stie care e mana dreapta iar tu il inveti, ba mai mult: executa la comanda intoarceri spre dreapta! Atunci cand tine mereu 2-3 degete in gura, chiar si in clasa a II-a, iar tu il dezobisnuiesti dandu-i de lucru mereu cu mainile... si multe exemple pot sa mai dau...
Important este raspunsul la intrebarea: se iau in consideratie aceste performante, pentru care suntem in stare sa ne dam sufletul pana le vedem realizate?
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde lucky6emi » 01 Apr 2006, 20:43

Sunt de acord cu tine Mari!Tocmai de aceea am intervenit in acest subiect!Majoritatea cred ,si ma refer si la cei de sus si la colegi,ca performanta =rezultate extraordinare la concursuri si olimpiade .Dar noi stim ce munca de sisif se depune pentru performantele despre care vorbesti tu si de cata daruire si rabdare trebuie sa dea dovada cei care le obtin!Eu, la mesajul anterior, am uitat ghilimelele de la profesor adevarat caci citam pe cel care a deschis acest topic!Tocmai acele performante marunte sunt mai pretioase caci sunt temelia pe care se pune acoperisul!Dar ,asa cum tu observasei ,nu prea le ia nimeni in consideratie.Oricum ,cert este ca nu exista un cod de reguli care trebuie urmat pentru a obtine performanta!
Avatar utilizator
lucky6emi
 
Mesaje: 4708
Membru din: 06 Sep 2005, 16:46
Localitate: Arad

Mesajde marinela » 01 Apr 2006, 21:16

Eu cred ca cea mai mare parte din performantele elevilor la olimpiade sunt datorate talentului lor, muncii lor si abia apoi meritul profesorului. Dar pentru elevii obisnuiti care descopera bucuria cunoasterii in clasa meritul este in primul rand al profesorului si apoi al elevului.
Ce inseamna la 200 000 elevi , 100 de olimpici?
Dar daca media elevilor obisnuiti este sus , societatea are de castigat.
Eu am lucrat multi ani cu elevi foarte buni si stiu din experienta. Bucuria cea mai mare era , cand, inainte de '89, reuseau la facultate 80-95% din elevi. La olimpiade erau trei ,patru, la trei -patru ani. dar ceilalti erau in fiecare an.
Nu stiu daca am fost coerenta, dar ridicarea nivelului mediu, al tuturor elevilor, este adevarata performanta a unui profesor, dupa mine. Aceasta ar trebui sa fie telul fiecaruia dintre noi. Asa progreseaza o societate.
Cand eram in liceu , noi colegii discutam intre noi si "doream" sa fim trecuti la "si altii". Ni se parea foarte interesant sa stim cine sunt acei necunoscuti si totusi cunoscuti ( daca se pomenea despre ei).
Noi suntem acei "necunoscuit" care "impingem" societatea cum putem. Dar facem ceva, altii nu fac nimic.
Avatar utilizator
marinela
 
Mesaje: 263
Membru din: 20 Dec 2003, 19:49
Localitate: Bucuresti

Mesajde rosioru » 02 Apr 2006, 20:48

Apreciez în mod deosebit toate părerile de mai sus. Toţi colegii au dreptate în ceea ce susţin dar nu vreau sa par un yesman. Am lucrat şi într-o şcoală de cartier frecventată de elevi de provenienţă socială modestă... dar şi într-o şcoală de "top". Este intr-adevăr o mare diferenţă vis-a-vis de "materialul uman" şi pregătirea la clasă. Din păcate ceea ce se munceşte într-o şcoală modestă se cunoaşte f. puţin. În clasamentele făcute de catre ISJ sau chiar pe site-ul olimpiade.ro, insa, nu se iau in considerare performantele de la clasele modeste. Munca asidua a miilor de profesori care se lupta cu indigenta elevilor nu este recompensata in nici un fel. Mai mult: cand trebuie sa-ti faci un dosar pentru salariu / gradatie de merit, transfer / detasare, se iau in considerare doar performantele la olimpiade si concursuri. Apostolatul, nu! :? Problema este - si nu stiu cine ma poate ajuta - cum sa faci performanta (locul I, II) la o scoala modesta?
Avatar utilizator
rosioru
 
Mesaje: 305
Membru din: 06 Ian 2005, 17:17
Localitate: Constanta

Mesajde lucky6emi » 02 Apr 2006, 21:02

Poate cei care au facut clasamentul respectiv!!Suntem multi curiosi sa vedem ce raspuns ne pot da.
Avatar utilizator
lucky6emi
 
Mesaje: 4708
Membru din: 06 Sep 2005, 16:46
Localitate: Arad

Mesajde mariro » 02 Apr 2006, 21:47

Chiar daca nu reusesti pe locul I sau II la o olimpiada, poti sa realizezi alte puncte dintre criteriile de evaluare: reviste ale elevilor, concursuri locale sau intre scoli, participari la simpozioane, publicari de articole, diverse auxiliare didactice, concursuri castigate pe Didactic sau publicari de materiale pe didactic.ro... toate se iau in consideratie si se puncteaza, ducand astfel la un rezultat bun. Succes! :lol:
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde rosioru » 02 Apr 2006, 22:59

Ai dreptate Mariro. Se fac punctaje bune si fara rezultate la olimpiade. Ba mai mult se pune accentul (ca nr. de puncte) pe celelate criterii... sa fim realisti... intr-un judet cati sunt profesorii care obtin rezultate la nationala si isi intocmesc un dosar (gradatie, transfer ş.a.)? 5%, 10%, 20%? Exista chiar un paradox: cei care muncesc pentru performanta nu mai au timp sa se implice si in alte activitati de genul parteneriatelor si proiectelor educationale. Astfel este posibil chiar ca un profesor cu rezultate la olimpiade sa fie depasit la punctaj de unul fara. Dar tocmai faptul ca astfel de rezultate se obtin greu, iar cei ce le obtin sunt putini face ca ei, PROFESORII, sa alcatuiasca un grup select al cadrelor dicactice.
Avatar utilizator
rosioru
 
Mesaje: 305
Membru din: 06 Ian 2005, 17:17
Localitate: Constanta

Mesajde mariro » 02 Apr 2006, 23:09

Si tu ai dreptate! Concluzia este cea de mai sus: MUNCA,MUNCA,MUNCA...
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde catelutza » 04 Apr 2006, 19:25

[quote="rosioru"]Dar tocmai faptul ca astfel de rezultate se obtin greu, iar cei ce le obtin sunt putini face ca ei, PROFESORII, sa alcatuiasca un grup select al cadrelor dicactice.[/quote]

Este a doua oara cand folositi majuscule, denumind chiar "grup de elita" doar pe cei care obtin rezultate la olimpiade. Noi, ceilalti, cam ce suntem?Nu mai putem fi numiti PROFESORI sau CADRE DIDACTICE?
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Mesajde mitzone » 04 Apr 2006, 20:08

Ii doresc colegului nostru sa-i scoata Dumnezeu in cale copilul care sa aiba sclipirea de geniu, conditiile materiale care sa-i permita accesul la informatie, sustinerea familiei si in primul disponibilitatea de a face performanta. Daca il gaseste si stie ce sa faca cu el succesul e garantat.
mitzone
 
Mesaje: 519
Membru din: 26 Oct 2005, 16:14

Următorul

Înapoi la Olimpiade

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori