cllaudia scrie:Salut,
Trebuia sa fiti mai explicit cand v-ati referit la ierarhizare. Stiti de ce utilizatorii acestui forum nu se inghesuie sa raspunda? Pentru ca este evident pentru toata lumea ca nici in 200 de ani de acum incolo nu vor fi evaluati corect oamenii in aceasta tara. Le cereti sa isi dea cu parerea.., sa numeasca criterii... probabil fiecare se gandeste la cum sunt evaluati profesorii in propriite scoli...
Am citit raspunsurile date si va asigur ca demersul dvs este in van. Ar fi fost mai bine sa procedati altfel. Sa chestionati trecand intr-o lista mai multe criterii lasand posibilitatea cititorului sa selecteze unele si chiar sa aduge altele.
Revenind la topicul dvs, consider ca cel mai important criteriul este CINSTEA. Un om cinstit, onest, care emana bunatate si seriozitate izvorate din cinste este de o mie de ori mai bun decat unul care are ''rezultate'' si care la prima vedere ar merita pus in fruntea unei ierarhii. Nu inteleg de ce acest topic. Cu totii cunoastem lucrurile acestea...vesnicul ..pacat ca nu se aplica.
lerus scrie:Un alt criteriu carear trebui sa cantareasca mult:
activitatea si rezultatele(eventual cu copiii cu CES ...
valimatiuta scrie:- cunoasterea posibilitatilor intelectuale ale elevilor sai si activitatea didactica in consecinta ( aici se pot evidentia activitatile diferentiate, suplimentare, rezultatele progresive -chiar cu pasi mici- pentru elevii subdotati, slab dotati intelectual etc., sau la polul opus pentru cei superdotati);
mara1979 scrie:valimatiuta scrie:- cunoasterea posibilitatilor intelectuale ale elevilor sai si activitatea didactica in consecinta ( aici se pot evidentia activitatile diferentiate, suplimentare, rezultatele progresive -chiar cu pasi mici- pentru elevii subdotati, slab dotati intelectual etc., sau la polul opus pentru cei superdotati);
Sunt de acord cu aceste aspecte la care se poate accentua problema copiilor cu CES.
E adevarat, domnule Emil, ca nu toti avem mereu astfel de situatii, dar nici nu putem fi toti responsabili de comisii metodice, formatori, mentori, directori sau alte responsabilitati importante care iau puncte solide in orice imprejurare.
Munca serioasa si responsabila cu elevii care au nevoi speciale este un efort suplimentar indiscutabil, deci ...!
diana_trentea scrie:Eu imi "aprecierea" ca o piramida .
De ex.- planificarile,munca de rutina pe care o facem toti ar trebui considerata baza
- actvitati extrascolare,concursuri,cursuri de perfectionare (in functie de anvergura fiecaruia) ar trebui sa departajeze cadrele didactice
Nu cred ca se mai tine cont de profilul terminat la facultate - eu de ex am terminat sectia de Matematica pura 5 ani + 1 an master si nu e nici o diferenta intre mine si un absolvent de matematica-informatica 4 ani sau matematica fizica tot de 4 ani ceea ce mi se pare incorect.
Diana T.
emil scrie:Daca ar trebui sa evaluam un coleg pentru a-l aseza intr-o ierahie oarecare, spuneti care ar fi criteriile pe care le-ati folosi si care ar fi probele materiale in format electronic sau alte forme de evaluare pe care le-ati cere? Va rog sa ganditi altfel decat sunt "clasicele" criterii care "numara" diplome, adeverinte, etc. Va rog sa va ganditi efectiv la munca cu elevii, aceea obisnuita si nu "de performanta", la efortul depus pentru a eficientiza predarea dar si receptarea de catre elevi, la colaborare, modernizare, etc...?
Aceasta intrebare este adresata tuturor colegilor de pe didactic interesati a se implica intr-un nou proiect ce va fi lansat pe didactic.ro. Nu va dezvaluim exact cum arata acest proiect, dar va garantam ca va fi in folosul tuturor.
Asteptam cat mai multe idei, sugestii. De dvs. depinde o buna evaluare!
Va multumesc
emil scrie:mara1979 scrie:valimatiuta scrie:- cunoasterea posibilitatilor intelectuale ale elevilor sai si activitatea didactica in consecinta ( aici se pot evidentia activitatile diferentiate, suplimentare, rezultatele progresive -chiar cu pasi mici- pentru elevii subdotati, slab dotati intelectual etc., sau la polul opus pentru cei superdotati);
Sunt de acord cu aceste aspecte la care se poate accentua problema copiilor cu CES.
E adevarat, domnule Emil, ca nu toti avem mereu astfel de situatii, dar nici nu putem fi toti responsabili de comisii metodice, formatori, mentori, directori sau alte responsabilitati importante care iau puncte solide in orice imprejurare.
Munca serioasa si responsabila cu elevii care au nevoi speciale este un efort suplimentar indiscutabil, deci ...!
Sunt de acord ca pot fi particularitati de nivele intelectuale care pot face dificila munca unui profesor, invatator sau educatoare. De fapt, capacitatea de a se adapta la acestea, constituie marea arta a educatorilor. Cand auzi comentarii de tipul: lucrez la tara si am numai "prosti" sau intr-un liceu industrial unde vin elevii "refuzati" de la alte licee si nu pot face nimic cu ei..., constati ca in spatele acestor plangeri nu sunt decat mediocritati care nu fac nimic pentru un progres minim al celor care constituie, practic, obiectul muncii pentru care sunt remunerati/ Ideea este cum masuram toate aceste lucruri, legate de activitatea la clasa? Am mai spus ca Ministerul Educatiei, desi a anuntat cu surle si trambite ca face revolutie in metodologii, a publicat o aceiasi ingusta si mecanica lucrare ca aceea pe care o stim de 10 ani si care evalueaza in special hartiile, diplomele cumparate (chiar si de pe didactic!), activitatile formale doar in favoarea educatorului, etc...
Noi am dori sa realizam o "fisa de evaluare" acoperita de fapte concrete, de aprecierea colegilor, a parintilor, a elevilor, dar si de rezultate interesante, de inovatii in domeniul didactic, etc..
Dupa ce se sedimenteaza niste lucruri substantiale din discutiile de pe aceasta sectiune si din experiente anterioare, vom incerca sa elaboram un set de criterii care sa fie un exemplu dar si pentru a face un top periodic al celor mai buni colegi.
De aceea, asteptam propuneri concrete!
Va multumesc
Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori