consultatiile la clasa a 3-a

consultatiile la clasa a 3-a

Mesajde oscarr » 19 Mar 2010, 17:56

sunt pt prima oara aici, prin urmare rog ingaduinta!multumesc anticipat!
am o problema si poate domniile voastre ma vor ajuta sa o rezolv:
-am clasa aIII-a, nivel mediu la o scoala din mediul rural, 20 elevi, inclusiv 2 elevi cu nevoi speciale
-colaborare buna cu parintii, rezultate bune spre excelente, director multumit,eu-invatatoare tanara cu mult elan si entuziasm
-am impartit colectivul in 2 grupe de consultatii la mate, in zile diferite ale sapt.:elevi cu carente in asimilarea si jonglarea cu notiunile predate si elevi cu care vreau sa lucrez peste nivelul clasei( dezv. gandirii matem si rezolvarea de probleme mai dificile)
-din discutiile ajunse la mine am aflat ca sunt parinti nemultumiti de faptul ca nu am format o singura grupa,citez:,, pai unii sunt mai prosti decat altii?, mai bine sa nu stie tot decat sa se zica in sat ca fata mea e proasta si nu o duce capul,,

- intrebare: ce fac eu acum, imi vad mai departe de treaba, anulez consultatiile in detrimentul celor care vor sa invete ceva, schimb programul, spun ca consultatiile sunt optionale sau...?
-mentionez ca aceste ore se desfasoara inafara orelor de curs, ca sunt absolut neremunerate si la sedinta cu parintii toti au fost de acord cu aceasta modalitate de fixare si consolidare( daca o putem numi asa)
oscarr
 
Mesaje: 5
Membru din: 19 Mar 2010, 17:32

Re: consultatiile la clasa a 3-a

Mesajde blagavioleta2008 » 19 Mar 2010, 21:49

Recunosc faptul ca esti intr/o situatie destul de delicata...uite cum procedez eu, sau mai bine cum as proceda: elaborez anumite criterii, standarde, afisez continuturile ( banuiesc continuturi din culegeri), dau timpul necesar dupa care evaluez. In functie de rezultatele obtinute adopt "tratarea diferentiata"...dar ceea ce am realizat si sunt extrem de multumita este faptul ca am reusit ca fiecare copil sau parinte sa constientizeze potentialul intelectual al elevului. Chiar si temele le dau la alegere, precizand gradul de dificultate care este direct proportional cu un calificativ: S. B sau FB. Am avut surpriza sa aud motivatii pertinente din partea unor copii, cum ca au ales cerinta usoara pentru ca atat au putut ei...si nu au de ce sa se supere daca lucreaza diferentiat. Acesta cred ca este cel mai important lucru in startul muncii pe grupe diferentiate. Nu toti copiii pot avea afinitate asupra matematicii, precum nu toti sunt buni la sport...parintele trebuie sa descopere impreuna cu educatorul premisele unei astfel de afinitati si sa canalizeze, sa oriecteze copilul spre ceea ce/i place lui, sa profite si sa se foloseasca de acele implicatii afective spre alte si alte informari, explorari...Nu/si au loc comparatiile cu alti copii, denaturarile si omogenizarile pentru ca fiecare copil este unic prin felul sau...Va trebui sa culegi material, tactica si timp pentru o "scoala a parintilor" , fara de care nu putem realiza mare lucru...aceasta este doar parerea mea...
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Re: consultatiile la clasa a 3-a

Mesajde oscarr » 19 Mar 2010, 22:11

multumesc pt idei, blaga violeta
evaluarea in baza careia am selectat elevii s-a facut, doar nu i-am numit la intamplare :)
o sa incerc ideea cu teme la alegere, e interesanta si cred ca elevii ar fi incantati, chiar si sub forma unui experiment
problema cea mai mare mi se pare ca o reprezinta mentalitatea unor parinti
oscarr
 
Mesaje: 5
Membru din: 19 Mar 2010, 17:32

Re: consultatiile la clasa a 3-a

Mesajde valimatiuta » 20 Mar 2010, 15:42

Cu copiii esti lamurita. Continua!
Parintii ... Ce ai cu parintii, daca nu ti-au reprosat la sedinta?

Oascarr draga, nu asculta vocea radioului de strada! Contactul nostru cu familia are un impact direct, nu gen ”terta persoana”. Pune problema in fata lor cu tact: nu comenta niciodata cu ei ceea ce ai auzit, decat ce ati relationat direct. Daca auzi tu comentarii la adresa muncii tale cauti sa lamuresti discret si numai direct problema, chiar daca atunci hotarasti sa schimbi ceva, privin deciziile tale.
Avatar utilizator
valimatiuta
 
Mesaje: 2535
Membru din: 15 Mar 2007, 15:19
Localitate: Bihor

Re: consultatiile la clasa a 3-a

Mesajde blagavioleta2008 » 20 Mar 2010, 20:15

Are dreptate valimatiuta. Comentatiile indirecte nu trebuie luate in seama, sunt provocatoare si de multe ori neadevarate. Respectul si increderea oamenilor se castiga greu si chiar eu, dupa multi, multi ani la catedra mai aud comentarii rautacioase. Şi culmea e că nu din partea părinţilor a căror copii au rezultate bune şi foarte bune...dar asta e! Mai ofer un exemplu practic iar cei care doresc pot să-l împrumute pentru că mie mi-a dat destule rezultate. La fiecare şedinţă cu părinţii prezint la modul general rezultate înregistrate la învăţătură şi disciplină, progrese, greşeli tipice la evaluările sumative... apoi fiecărui părinte îi ofer o fişă de observaţie a copilului său, în care citeşte informaţiile prezentate mai sus la modul particular, făcând "corespondenţă" cu caietul, testul prezentat. Sigur că este o muncă ce presupune o bună pregătire a sedinţelor cu părinţii, dar astfel putem afişa în mod clar şi obiectiv nivelul la care a ajuns fiecare copil. La ultima şedinţă cu părinţii am experimentat o altfel de prezentare a rezultatelor. Am împărţit părinţilor caietele copiilor, caietele de teste, fişele de observaţie ( necompletate) şi am prezentat în linii generale obiectivele urmărite în ultima perioadă de timp, greşelile tipice pe care le-au înregistrat copiii, progresele... urmând ca părinţii, în paralel cu prezentarea mea, să completeze singuri acea fişă, cu problemele pe care le are elevul, raportându-se la cele prezentate de mine şi rezultatele, temele din faţa lor. Să ştiţi că am descoperit destulă obiectivitate, am recitit şi foarte putin am mai avut de completat. Deci, s-a conştientizat marea majoritate a problemelor. Urmează ca pe viitor să planific părinţi pentru consilieri individuale şi vom căuta împreună o soluţionare sau o minimalizare a problemelor cu care se confruntă respectivul copil. Nu este uşor dar nici imposibil de realizat deoarece o soluţionare de genul acesta va aduce mult randament şcolar în procesul instructiv - educativ. Sigur că ne dor: comentariile răutăcioase, nedreptatea, interpretarea eronată a unor decizii, subiectivitatea unora...dar, noi, cadrele didactice, avem "arme" sigure şi precise: răbdarea, toleranţa, spiritul dreptăţii, altruismul, dragostea faţă de copii, părinţi...pe care le putem împrumuta dar nu le diminuăm şi nici nu le abandonăm...aşa cred eu!
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Re: consultatiile la clasa a 3-a

Mesajde oscarr » 21 Mar 2010, 00:05

multumesc inca o data!
aveti dreptate ca nu trebuie sa iau in seama vorbaria goala, doar ca am predat 5 ani in oras la o scoala buna si nu am intampinat probleme de acest gen.
acolo daca parintii aveau ceva de spus, spuneau si lamuream problema.
m-am mutat la o scoala intr-o loc. in care si locuim si unele comentarii ajung vrand-nevrand la mine.
in plus nu ma pot obisnui cu mentalitatea asta,,ca ce a zice satu?,, si sa analizez fiecare decizie si prin prisma acestei sintagme
la fiecare sedinta le inmanez chestionare si multi le completeaza aiurea, dar asta e ,eu nu am invatat parintii sa scrie si sa se exprime ,ci elevii. asadar ma indoiesc ca as putea aplica solutia cu completarea fiselor de evaluare individuala.
cred ca o sa continui cu consultatiile in favoarea majoritatii copiilor care imi cer sa mergem si sambata sau duminica la scoala :) iar daca o sa fiu abordata direct pe aceasta tema o sa lamuresc problema
oscarr
 
Mesaje: 5
Membru din: 19 Mar 2010, 17:32

Re: consultatiile la clasa a 3-a

Mesajde danaarba » 05 Apr 2010, 19:17

Din pacate acesti parinti vor avea un cuvant greu la evaluarea noastra!!!
danaarba
 
Mesaje: 99
Membru din: 04 Oct 2006, 22:43

Re: consultatiile la clasa a 3-a

Mesajde sportiv » 06 Apr 2010, 19:28

Si elevii si parintii clasei ii avem ,,asa cum ni-i crestem"! :oops: :P Niciun compromis! Sigur sunt si riscuri,dar, atata timp cat ne facem datoria,nimeni nu ne poate reprosa!Nu cred ca sunt retete (si nici n-as vrea sa concuram guvernul :D )-tactul si diplomatia invatatorului sunt primordiale!
Succes tuturor!
Avatar utilizator
sportiv
 
Mesaje: 3122
Membru din: 19 Ian 2008, 19:02
Localitate: Răcăciuni-Bacău


Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Majestic-12 [Bot] şi 1 vizitator