de mirela-barcan » 13 Sep 2006, 23:41
Noi realizam in scoala un proiect de formare continua in cadrul comisiei metodice, de regula anual, pe baza analizei de nevoi - intocmita acum, la inceputul anului scolar. In ultimii ani am derulat activitati in cadrul proiectelor „Activizare si diferentiere prin folosirea inteligentelor multiple”; „Modalităţi de stimulare a creativităţii elevilor prin folosirea activităţilor interdisciplinare”; "Dezvoltarea creativităţii elevilor prin intermediul proiectelor educaţionale" - pentru ultimul chiar am incarcat planul managerial pe site, la materiale - invatamant primar, sectiunea "diverse". Am incercat sa diversificam paleta de activitati si am reusit: simulari in ateliere de lucru - practic am experimentat diferite metode active chiar pe noi, oferind posibilitatea colegilor mai timizi sa "probeze" noutatile intai in comisia metodica si apoi la clasa; am reusit sa facem un mini-simpozion (avand in vedere faptul ca eram doar 17 invatatori - acum suntem 21) - la care au participat cu lucrari si elevi de-ai nostri...
Cu ce ma lupt inca??? Lupt cu festivismul exagerat, la care multi colegi nu vor sa renunte in organizarea activitatilor la clasa, lupt pentru o dozare eficienta a timpului - NU hotarat lectiilor care tin mai mult de 45 de minute (elevii au dreptul la pauza!!!), lupt pentru interasistente - pe care, din pacate - colegii nu prea vor sa le faca - in beneficiul activitatilor noastre (cred ca fiecare dintre noi ar putea sa-si amelioreze anumite puncte slabe: gesticularile exagerate, volumul vocii, ticurile, miscarea obositoare prin clasa sau dimpotriva, atitudinea prea statica, prea rigida...etc, etc). Incerc sa-mi conving colegii ca a-ti recunoaste punctele slabe si a incerca sa le ameliorezi e mult mai bine si mai constructiv decat a le ascunde (de cine? de ce? - aici putem deschide un alt topic, dar nu e cazul)...
Am vorbit cam mult de data aceasta. Sper sa nu deranjez...