Caut partener pentru un proiect interjudetean

proiect interjudetean

Mesajde cokfer » 16 Aug 2009, 21:50

As dori sa particip si eu . Oare nu-i prea tarziu? (am fost plecata in concediu ) Sunt din jud. Galati . Va rog !!!!!!!!!!!!
cokfer
 
Mesaje: 4
Membru din: 19 Mai 2008, 19:57

Mesajde blagavioleta2008 » 17 Aug 2009, 18:26

Bună seara!
Am finalizat lista cu partenerii de proiect care au trimis în timpul precizat datele de contact de care am avut nevoie chiar de la început. Vă rog să-mi confirmaţi primirea listei şi să începeţi, oarecum, pregătirea. Nu au corespuns adresele d-nei Liszicsan Eniko din Gherla şi d-nei Felicia Ichim din Bacău. Am descoperit acest lucru abia când am trimis lista şi mi-a fost refuzată din cauza adresei incorecte. Până pe 1 septembrie sperăm să ne lămurim asupra adreselor şi asupra coordonatorilor de proiect din fiecare unitate. Suntem cu toţii 23. Succes şi să ne auzim cu bine !
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Mesajde blagavioleta2008 » 17 Aug 2009, 18:42

tema 3 aproiectului:
3. Rolul cadrului didactic în comunitate
a) manager al procesului instructiv - educativ 01- 30 noiembrie 2009, localul de şcoală, cules şi monitorizat informaţii privind desfăşurarea procesului instructiv - educativ în respectiva unitate, perfecţionarea, răspund cadrele didactice din grupa de proiect, monitorizare într-un program de calculator;

b) continuator al tradiţiilor şi datinilor strămoşeşti 01 - 31 decembrie 2009, satul / oraşul natal, cules informaţii, fotografii legate de tradiţiile poporului român de la sfârşitul anului, răspund părinţii şi copiii din grupa de proiect, monitorizare într-un program de calculator;

c) iniţiator şi coordonator al activităţilor extracurriculare 01 - 31 ianuarie 2010, localul de şcoală, cules informaţii, fotografii legate de aceste activităţi desfăşurate în şcoală, răspund cadrele didactice şi copiii din grupa de proiect, monitorizare într-un program de calculator;
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Mesajde blagavioleta2008 » 18 Aug 2009, 08:51

Imi cer scuze : am o problema la calculator si nu am reusit trimiterea listelor la toti cei implicati. Incerc sa rezolv problema si voi retrimite. Cei la care am reusit sa trimit mi-au confirmat primirea mesajului.
Violeta
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Mesajde blagavioleta2008 » 18 Aug 2009, 14:02

Am reuşit retrimiterea listei la toţi colegii care s-au înscris la timp în proiect. Unele adrese au fost incorecte şi a trebuit să mai şterg câte un punct, câte o distanţă între litere...şi până la urmă "au mers" toate...23. Până la 1 septembrie încercăm să luăm legătura între noi. Nicio obiecţie la temele din conţinutul proiectului ? Merg mai departe ?
Aştept....lăsam resursele financiare pentru mai târziu...vom reveni la acest punct...
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Mesajde blagavioleta2008 » 18 Aug 2009, 20:56

Eu merg mai departe...pentru că nu am primit nemulţumiri, critici, eventuale modificări...ceea ce înseamnă că pot considera acest proiect destul de realizabil şi acceptat de colegii de proiect.

Am ajuns la luna februarie 2010, în aceeaşi temă
Rolul cadrului didactic în comunitate:
a)...
b)....
c)... puncte scrise anterior

d) consilier al părinţilor dar şi al celorlaţi membri ai comunităţii, 01 - 28 februarie 2010, localul de şcoală şi al instituţiilor din comună cu care asigurăm parteneriate educaţionale, monitorizat informaţii, fotografii din timpul acestor activităţi, modele de teste pentru părinţi, probleme cu care se confruntă comunitatea, experienţe pozitive..., cadrele didactice şi părinţii din grupa de proiect, monitorizare într-un program de calculator pentru a fi prezentate şi transmise;

4. Vi-l "împrumutăm" pe Creangă ( în cazul nostru, iar al dumneavoastră alegeţi o personalitate din literatură, istorie, fizică, matematică...pe care l-aţi aniversat şi căruia aţi dedicat serbări), martie 2010, localul de şcoală, Casa Memorială din Humuleşti, Iaşi, cules informaţii importante, prezentat materiale din activităţi desfăşurate cu prilejul aniversărilor Ion Creangă, cadrele didactice şi copiii din proiect, monitorizare într-un program de calculator spre a fi vizionate şi apoi trimise partenerilor de proiect;

5. Vă invităm la noi şi vă propunem: ..... 01 - 30 aprilie 2010, excusie prin sat şi împrejurimi, judeţ, cules cele mai importante informaţii privind interesul copiilor pentru excursii tematice: muzee, case memoriale, monumente istorice, relief, trasee deosebite etc toată grupa de proiect, monitorizarea informaţiilor şi a fotografiilor într-un program de calculator, prezentarea şi trimiterea acestora partenerilor de proiect;

6. Cea mai frumoasă realizare a şcolii, a satului, în acest an şcolar!
01- 31 mai 2010, localitatea şi localul de şcoală, toată grupa de proiect, monitorizarea tuturor rezultatelor de peste an şi selectarea celor mai semnificative pentru a se prezenta experinţe model, monitorizarea informaţiilor, fotografiilor selectate într-un program pe calculator, vizionarea acestuia şi trimiterea partenerilor de proiect;

7. Pregătirea mapei "Expoziţia vacanţei mari" 01- 30 iunie, localul de şcoală, lucrarea şi selectarea celor mai bune lucrări ( desene, colaje, picturi şi alte lucrări practice creative, destinate fiecărei teme din proiect, exprimări artistice ale copiilor, cadrelor didactice şi părinţilor din grupa de proiect, organizarea şi asamblarea acestei mape într-un mod creativ;
Înmânarea acestor mape fiecărui partener de proiect ( deci, fiecare va primi 23 de mape, din care va folosi lucrările într-o expoziţie de vară, deschisă în şcoală pentru toţi cei care doresc să vadă lucrări ale copiilor din toată România) va avea loc în momentul în care ne vom întâlni în excursia organizată la punctul 8. Cei care nu se pot prezenta la locul întîlnirii o vor primi prin poştă.
8. Geografie de vacanţă în perioada iulie - august (la o dată stabilită de comun acord) oraşul Sibiu ( l-am ales pentru că este oraş european, aproape de centrul ţării, multe obiective de vizitat până la el, posibilităţi de cazare la Administraţia taberelor unde este ieftin şi oarecum sigur, obiective de vizitat în oraş etc...) grupa de proiect ( cu selectarea celor mai sârguincioşi copii, cadre didactice, părinţi în cadrul proiectului) pregătirea itinerarului, stabilirea obiectivelor.... monitorizarea informaţiilor şi imaginilor într-un program de calculator şi supus spre vizionării copiilor din şcoală;
Acestea ar fi temele ce trebuie parcurse cu toţii, în ordine, pentru a prezenta materialele primite şi a lucra la celelalte, în acelaşi ritm şi timp.
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Mesajde blagavioleta2008 » 19 Aug 2009, 20:35

Să nu fiu înţeleasă greşit:ceea ce-am postat se potriveşte şcolii şi grupei mele de proiect. Temele trebuie să fie aceleaşi pentru a lucra cu toţii la acelaşi subiect în acelaşi timp, însă la forma de organizare, locul de desfăşurare, responsabilitate şi, mai ales, evaluare - fiecare trece după cum crede de cuviinţă că poate realiza. Un exemplu: la evaluare, pe luni, puteţi trece monitorizare într-un program de calculator şi afişarea acestuia pe Didactic.ro ( cu discuţiile şi comentariile de pe Didactic), sau revistă şcolară...principal este ca toate şcolile să cunoască activitatea şcolilor partenere, copiii să coopereze, corespondeze şi să-şi îmbogăţească zestea informaţională, culturală....
Mai aştept sugestii şi chiar pe Forum, pentru a fi văzute şi dezbătute de toţi colegii care vor să o facă ! Sincer, abia aştept să lucrezmaterialele, să le trimit şi să primesc. Vreau să văd şcoli şi sate din România, să compar experienţe şi probleme, să port corespondenţă şi să îndrum spre acest lucru persoane, să ştiu că mai este cineva care gândeşte ca mine sau aproape...în fine, vreau şi altceva decât până acum !
Cu bine !
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Mesajde blagavioleta2008 » 23 Aug 2009, 09:06

Bună-ziua!
Astăzi vreau să închei proiectul... Nu ştiu cât este de bun sau corect. Cine are mai multă experienţă poate interveni să-mi spună, chiar pe pagina de Forum, ca o dată cu mine să înveţeşi alţi colegi interesaţi. Observaţiile critice pentru mine, chiar dacă mă repet, sunt constructive.

După prezentarea tematicii ar putea urma:
Resurse umane:
Fiecare şcoală trece cu aproximaţie numărul de copii, părinţi şi cadre didactice implicate în activităţile de desfăşurare ale proiectului.

Parteneri de proiect:
22 şcoli din România: enumerare...
Reprezentanţi ai instituţiilor locale: Primăria, Biserica, Cabinetul medical, Poliţia, alte instituţii ( eventual societăţi comerciale)
(Cine vrea poate trece şi Didactic.ro, urmând ca toate sau unele materiale să fie postate cu ajutorul acestui "partener")

Evaluarea proiectului: indicatori:
- atragerea cu aproximaţie a 80% din numărul copiilor în activităţi extracurriculare, atât în pregătirea cât şi vizionarea materialelor;
- realizarea unei imagini pozitive a comunităţii în care trăim şi ne desfăşurăm activitatea;
- realizarea unei bune colaborări cu părinţii elevilor, demonstrându-le importanţa, eficienţa activităţilor extracurriculare;
- parteneriate avantajoase cu societăţi comerciale, obţinerea de sponsorizări pentru aceste activităţi;
- antrenarea cadrelor didactice în activităţi de proiectare, desfăşurare a proiectelor educative, autoperfecţionări practice;
- sensibilizări pentru cunoaşterea şi înţelegerea realităţii din Şcoala Românească la început de secol XXI;
- influenţe pozitive asupra activităţii instructiv-educative din şcolile antrenate în acest proiect;



SUSTENABILITATEA PROIECTULUI
Reluarea acestui proiect în următorii ani având implicarea altor şcoli din România ;

Aştept veşti şi comentarii. După 30 august finalizez acest proiect cu imprimarea paginilor pentru a-l discuta cu colegii pe 1 septembrie 2009, stabilim grupa de proiect din şcoala mea, cer avizul directorului, al profesorului coordonator de proiecte şi programe educative, urmând ca respectivele pagini să fie trimise şi partenerilor de proiect din şcolile care s-au înscris în acest proiect. Acelaşi lucru aştept de la toţi colegii. Pentru evitarea cheltuielilor poştale cred că putem scana şi trimite pe net acele liste... Pentru aprobarea ISJ este nevoie de 1-2 ştampile în original şi acest lucru îl vom stabili noi între noi, luând legătura pe e-mail.
Vă doresc succes!
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Mesajde blagavioleta2008 » 26 Aug 2009, 05:25

Bună-ziua !
Am început să lucrez în cadrul proiectului, chiar dacă nu mi-am definitivat grupa ( nu ne-am întâlnit toţi colegii). Am surprins imagini reprezentative din sat, din şcoală, am selectat fotografii din cadrul activităţilor extracurriculare iar copiii cu care am luat legătura şi vor să fie în acest proiect au început să-şi facă ( la şcoală) adrese pe messenger, în speranţa că-şi vor găsi prieteni din toată ţara.
Nu am definitivat documentaţia. Propuneri şi idei noi curg din toate părţile, chiar şi de la colegii parteneri, cu care am început să vorbesc la telefon şi pe mess. Eu sunt entuziasmată de această activitate care constituie o adevărată provocare pentru a-mi testa capacitatea de a mă alinia noutăţilor şi asaltului de informaţii pe care, treptat, va trebui să le selectez în funcţie de principiile şi utilităţile mele.
Mâine voi pleca într-o excursie în cadrul altui parteneriat. Voi cunoaşte locurile în care trăiesc copiii prieteni nouă, la 300 km distanţă. Ne aşteaptă şi vom sta la ei o noapte, timp în care, cu siguranţă, vom descoperi foarte multe lucruri. Vor fi îndrumătorii noştri şi pentru alte obiective pe care le vom vizita cu plăcere. Sper ca această experienţă să ne ofere elanul şi entuziasmul de care avem nevoie în parteneriatele următoare. Cu bine !
Ultima oară modificat de blagavioleta2008 pe 30 Aug 2009, 13:56, modificat 1 dată în total.
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Mesajde blagavioleta2008 » 30 Aug 2009, 13:55

M-am întors din excursie şi încă mai trăiesc fericirea clipelor... Pot spune că descoperi o ospitalitate deosebită la ardeleni ! Copiii noştri au învăţat că un musafir poate oricând şi gazdă. În ambele posturi este minunat pentru că te desfăşori în limitele personalităţii tale. Înveţi, adaugi sau excluzi ceea ce nu ţi-a făcut cinste... Părinţi care să vorbească cu alţi părinţi la 300 de km şi să-i asigure de siguranţa copiilor lor, activităţi specifice, tradiţii care te provoacă, compari şi scoţi în evidenţă creativitatea, imaginaţia, abilitatea românului din orice împrejurare. Şi unde mai pui...că aceste lucruri nu au fost prevăzute în proiect. Sunt experienţe "surpriză" care vin ca o încununare asupra eforturilor depuse, pentru dragostea cu care ai înconjurat copiii. Am prins curaj şi oricâte piedici mi s-ar aşterne voi lupta pentru repetarea acestor experienţe. Vă invit şi vă provoc pentru că, sigur, o să vă placă ! Nu a rămas niciun obiect şcolar pe care să nu-l abordăm în tot ceea ce a presupus excursia noastră.
cu bine !
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Mesajde blagavioleta2008 » 03 Sep 2009, 17:17

Dragi colegi, parteneri de proiect, cum staţi cu formarea grupei de proiect ? Eu cred că mi-am finalizat-o: 50 de copii din trei structuri a şcolii în care lucrez, 8 cadre didactice, 5 părinţi. Ne-am împărţit teme şi sarcini, am finalizat, aproape, proiectul final, aşteptăm cu nerăbdare derularea acestuia. D-na Georgiana Ravici ne-a ajutat în postarea materialelor pe didactic, pentru informaţii clare accesaţi din Forum, Învăţământ primar - "Lecţii de utilizare corectă a calculatorului". Sper ca până la începutul anului şcolar... nu e bine, că dacă va începe mai târziu... ca până pe 14 septembrie să trimit aceste liste, avizate de directorul coordonator şi de profesorul responsabil de programe şi proiecte. Voi scana şi cu ajutorul Internetului le voi trimite tuturor colegilor de proiect.
Cu bine ! Succes ! :wink:
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Re: Caut partener pentru un proiect interjudetean

Mesajde blagavioleta2008 » 07 Sep 2009, 22:13

Buna seara, tuturor!
Revin la acest subiect pentru a anunta pe cei interesati ca in urma discutiilor purtate cu unii parteneri de proiect ( telefonic sau pe mess) am ajuns la concluzia ca este mai bine sa nu urgentam formarea echipei de proiect...sau mai bine zis sa o avem formata cat de cat dar nu finalizata pe lista in care trebuie sa fie si adresele, informatiile... pe care abia dupa inceputul scolii le putem definitiva. Nu cred ca este gresit daca lucram la prima tema si in paralel constituim grupa, definitivam lista si...ca o propunere din partea unei colege ( Suciachi Simona / Mures) sa adaugam si fotografia celor care vor lucra activitatile din scoala respectiva. Cred ca ar fi destul de interesant sa ne cunoastem si astfel... Succes tuturor si multe rezultate frumoase ! Sa predomine ambitia de a intocmi cele mai bune materiale, de a tine pasul cu tot ceea ce este nou si frumos pentru copii si chiar pentru pregatirea noastra. Sa aratam ca suntem capabili de lucruri frumoase si educative chiar daca am fost si poate vom fi mult timp de acum inainte desconsiderati de multi romani care se simt si se presupun a fi importanti... Cu bine !
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Re: Caut partener pentru un proiect interjudetean

Mesajde stefanuca » 08 Sep 2009, 19:32

Si eu sunt interesata de orice acord de parteneriat.
stefanuca
 
Mesaje: 1
Membru din: 15 Dec 2007, 17:20

Re: Caut partener pentru un proiect interjudetean

Mesajde blagavioleta2008 » 18 Sep 2009, 20:11

Nu ştiu cum este în altă parte dar...eu am început un an şcolar foarte încărcat, stresant ( poate veştile rele despre soarta noastră m-au marcat prea tare)...cu toate acestea am reuşit să definitivez grupa de proiect din şcoala mea, am finalizat contractul de parteneriat, proiectul şi calendarul activităţilor ( pe care, în mare îl cunoaşteţi de pe Forum) şi cel târziu luni seara le voi trimite pe e-mail tuturor colegilor a căror adresă o am ( nu am toate confirmările de primire a listei cu partenerii - expediată la început). Puteam trimite şi în seara aceasta dar nu am vizat contractul de parteneriat de către directorul coordonator. Aprobarea ISJ Neamţ o voi primi mai târziu ( cam puteţi să vă imaginaţi ce este în aceste instituţii la început de an şcolar şi numai de aprobări de proiecte nu este timp...). Cum obţin aprobarea o voi trimite tuturor, pentru a o avea, în caz că doriţi o aprobare şi de la ISJ-ul dumneavoastră. Până luni, vă rog să definitivaţi grupa de proiect a şcolii pe care o reprezentaţi ! Sper că aţi lucrat şi la prima temă! Cum o să o prezentaţi? Trimiteţi în şcoli sau postaţi pe Didactic?
Numai bine !
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

Re: Caut partener pentru un proiect interjudetean

Mesajde blagavioleta2008 » 22 Sep 2009, 20:07

Am reuşit şi am trimis tuturor partenerilor de proiect întreaga documentaţie a proiectului. Aştept aprobarea acordului de parteneriat pentru a putea merge la ISJ Neamţ şi astfel să primesc aprobarea proiectului...pe care o voi trimite tuturor, tot prin Net.
Se apropie finalul primei teme: fiecare ne vom prezenta şcoala aşa cum putem, reuşim, original... Pregătim prezentarea satului/ oraşului în care trăim şi ne desfăşurăm activitatea.
blagavioleta2008
 
Mesaje: 215
Membru din: 01 Mai 2009, 22:20

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Invatamant primar

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori