[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb_seo/phpbb_seo_class.php on line 830: include([ROOT]/phpbb_seo/cache/phpbb_cache.php): failed to open stream: Permission denied
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb_seo/phpbb_seo_class.php on line 830: include([ROOT]/phpbb_seo/cache/phpbb_cache.php): failed to open stream: Permission denied
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb_seo/phpbb_seo_class.php on line 830: include(): Failed opening '[ROOT]/phpbb_seo/cache/phpbb_cache.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/pear:/usr/share/php')
Caut fise de lucru si teste pentru copii CES!!!!!!!!!!!!!!!! - didactic.ro

Caut fise de lucru si teste pentru copii CES!!!!!!!!!!!!!!!!

Caut fise de lucru si teste pentru copii CES!!!!!!!!!!!!!!!!

Mesajde ioana25 » 04 Oct 2006, 15:55

Caut fise de lucru si teste pentru copii CES.Unde gasesc asa ceva?Resursele mele sunt atat de limitate ,incat sunt disperata.Am 4 asemenea copii cu dosar si inca vreo 2-3 cred,fara dosar.Am nevoie de idei!!!!!!De la invatarea literelor si cifrelor,pana la ...nici eu nu mai stiu.
Nu reusesc sa fac fata volumului de lucru la clasa,deoarece nu am doi copii situati pe aceeasi treapta de dezvoltare,nici intre cei cu CES,nici la cei "fara probleme",ca sa zic asa,desi,saracutii,au o multime de probleme,incepand cu cele familiale,afective,terminand cu cele de intelect si cultura.Ma poate ajuta cineva?
ioana25
 
Mesaje: 6
Membru din: 01 Oct 2006, 14:46

Mesajde ivangabriela » 04 Oct 2006, 15:57

Si eu intampin cam aceleasi probleme la clasa.Uneori uit cui am dat de lucru si cui nu.
Chiar asa,ne poate intinde cineva o mana de ajutor,fie si contra cost?
ivangabriela
 
Mesaje: 194
Membru din: 28 Aug 2006, 20:33

Mesajde live » 10 Oct 2006, 22:20

teoretic, dacă sunt în şcoală minim 8 copii cu CES, ei ar trebui supravegheaţi şi instruiţi de un învăţător itinerant.
la mine în clasă sunt 4 copii(din 16)cărora ar trebui să li se facă dosar CES(sper să accepte părinţii să meargă cu ei la comisie). dintre aceştia, doi îmi crează mari probleme(din punct de vedere al disciplinei; sunt copii bătuţi cu biciul de către tatăl lor, copii care n-au voie să se joace, deoarece li s-a spus că trebuie să fie de mici învăţaţi cu munca). toţi patru au nevoie de asistenţă specială, de timp mult acordat. n-aş vrea să fiu nevoită să îi las deoparte pe cei "normali". ajung acasă, de multe ori, aproape târându-mă, atât de obosită sunt. aş avea mare nevoie de un învăţător itinerant, dar am impresia că numai eu am "norocul" să am o asemenea clasă.
adaug la "lista" de mai sus şi un băieţel care nu şi-a văzut mama de 6 ani(e plecată în Spania şi n-a venit deloc în vizită acasă). tatăl său este alcoolic şi a fost dat afară din casă de către bunica băiatului, în urmă cu un an. acest copilaş cere şi el o atenţie specială, căci are nevoie de afecţiune, plus că are probleme de comportament.
mi-e că vă voi transmite, în curând, "salutări din balamuc"... :mrgreen:
sorry că nu vă pot ajuta! am eu însămi nevoie de sprijin(fişe, teste, modele de programe individualizate-n-am mai avut copii de acest gen-...plus ceva şedinţe la un psiholog. pentru mine).
trăiesc, iar asta îmi ocupă toată viaţa...
Avatar utilizator
live
 
Mesaje: 218
Membru din: 08 Sep 2006, 13:25

Mesajde mariro » 11 Oct 2006, 15:40

live, stiu ce inseamna sa ai un singur copil cu CES, dar patru, cred ca e groaznic... si eu plec de la scoala de multe ori pe trei carari... :( Fa-le fise separate si tine-i ocupati cu ceea ce crezi ca pot sa rezolve singuri- eventual sa contureze literele, cifrele, sa coloreze... Stiu ca e greu, eu am acum clasa a III-a si cred ca o sa rezist! :cry: Fii mai curajoasa!
Numai bine!
Mary
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16655
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde live » 11 Oct 2006, 20:01

mulţumesc pentru încurajări!
aştept cu mare interes ziua de mâine, când voi afla dacă mama celor 2 care-mi fac probleme a ajuns sau nu cu copiii la psiholog, azi...
trebuie să-i presez pe părinţii copiilor care ar trebui să aibă dosar CES să meargă la comisie, ca să ştiu şi eu ce fac. deocamdată sunt în "ilegalitate".
marea problemă e că aceşti copii au o memorie pe care şi-o uită acasă. :cry:
nici până acum nu îl ştiu pe "a". părerea mea e că ei şi-ar cam găsi locul într-o şcoală specială sau măcar într-o grupă specială, numai că părinţii nici nu vor să audă de şcoală specială, plus că acestea se desfiinţează pe bandă.
aaa, am uitat să spun că mai am un băieţel care nu ştie decât unele dintre litere, are părinţi analfabeţi, n-are ce-i trebuie la el şi nici nu vrea mereu să lucreze.
dragilor, dacă aflaţi cumva că m-am "mutat" la spitalul de glumeţi, să-mi aduceţi ţigări, nu altceva, da?! mulţumesc anticipat! :mrgreen:
trăiesc, iar asta îmi ocupă toată viaţa...
Avatar utilizator
live
 
Mesaje: 218
Membru din: 08 Sep 2006, 13:25

Mesajde mariro » 11 Oct 2006, 20:44

Am incercat si eu sa duc un copil la o scoala speciala: http://www.didactic.ro/forum/viewtopic. ... c&start=15 Rezultat- zero!
Draga live, nu mai glumi astfel, sa nu se adevereasca Doamne fereste! :mrgreen: Stii ca suntem foarte expusi!!! :twisted:
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16655
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde live » 11 Oct 2006, 21:07

am citit postările de la topicul spre care m-ai îndrumat. mi-au fost de folos...pentru că am renunţat la ideea c-aş fi rea, pentru că gândesc aşa cum gândesc despre integrarea acestor copii în şcolile de masă.
cu un singur copil de acest gen...aş avea răbdare, dar cu 4...e cam mult pentru mine şi pentru ceilalţi copii din clasă, pe care am impresia că-i sacrificăm. vinerea trecută au lipsit cei doi care ne agită rău. a fost minunaaaat!!! linişte, pace, cer senin şi cântec de păsărele... :wink: am lucrat foarte bine cu copiii, au fost receptivi, şi-au văzut de treabă etc. şi băieţelul care stă numai cu bunica s-a comportat grozav! mi-a fost mai mult decât clar că, dacă n-ar fi cei doi în clasă, lucrurile ar fi de "FB".
PS: dacă ajung unde ziceam mai devreme, să-ţi opresc un pătuţ? nu de alta, dar s-ar putea să fie din ce în ce mai solicitate locurile de la glumeţi. solicitate de breasla noastră liniştită, care lucrează doar 4 ore pe zi, care are mii de vacanţe şi, desigur, salarii enorme, comparativ cu volumul de muncă... :mrgreen:
trăiesc, iar asta îmi ocupă toată viaţa...
Avatar utilizator
live
 
Mesaje: 218
Membru din: 08 Sep 2006, 13:25

Cum integram copiii CES?

Mesajde ioana25 » 13 Oct 2006, 22:31

Dragii mei,pot sa va spun cu siguranta ca nu mai trimitem la scolile speciale decat copii cu handicap grav de intelect,restul ii integram in scolile de masa.Asa ar fi european,spun mai marii nostri.Culmea este ca,din cauza numarului mare de copii cu QI sub 80,nu se mai permite integrarea celor care au acest coeficient cuprins intre 60 si 80.Deci,desi acesti copii nu fac fata programei,nici nu pot sa ii las repetenti cunoscand situatia lor,dar nici nu le pot legaliza situatia pentru a le face mai usoara viata de elev si a invata in ritmul lor.Ce se va intampla cu ei din clasa a V-a,nu stiu,pentru ca profesorii nu privesc situatia din aceleasi puncte de vedere ca si noi.Mi se pare insa incorect,atat fata de copii,cat si fata de dascali aceasta situatie.Fata de copii,ati inteles de ce.Fata de dascali,veti intelege cand veti auzi comentarii de genul "ce a facut invatatoarea aia la clasa cu voi, de nu ati invatat nici macar tot alfabetul?".Cand mai ai si o inspectie de grad unde esti intrebat de hartogarie si nu de progresele copiilor,stai si te intrebi care este rolul nostru de dascali in acest secol al alfabetizarii.Eu ,una,m-am saturat de scris hartii inutile ,care oricum nu intereseaza pe nimeni ,in afara de vreun inspector care,criticandu-le,isi justifica munca si el.De ce nu suntem dotati cu logopezi pentru acesti copii?De ce nu ni se dau materiale didactice gata confectionate sau bani,ca le vom cumpara sau confectiona noi.Nu mi-ar ajunge salariul,daca m-as apuca sa cumpar tot ce imi trebuie pentru copiii cu deficit de intelect din clasa!!!!!!!!!!Oare stie cineva de acolo,de prea sus,ca pe aici chiar muncim si ca suntem disperati?????????
ioana25
 
Mesaje: 6
Membru din: 01 Oct 2006, 14:46

Mesajde magiand » 14 Oct 2006, 09:32

Ma indoiesc sa ii intereseze pe cei de acolo, de sus, cam cat de disperati suntem noi si cat de ametiti iesim din clasa cu 12 elevi din care unul are IQ de 60 si celalalt are adhd. As vrea sa invit un comentator rauvoitor sa predea sau macar sa supravegheze intr-o clasa in care un elev joaca golf in fata clasei cu indicatorul toata ora, sau se ascunde sub catedra, isi sacaie colegii furandu-le stilourile si caietele . Invatatorul trebuie sa lamureasca ceilalti copii ca e normal sa fie asa, ca asa e colegul lor si e mai bine sa nu il bage in seama, sa o asculte pe doamna in harmalaia pe care o provoaca colegul lor. Si tot el, invatatorul trebuie sa il determine si pe recalcitrant sa scrie si el ceva-si asta se intampla numai cand sta cu el in banca si scrie cu mana lui. Celalalt copil asteapta si el , ca nu poate mai mult decat atunci cand doamna e langa el. Restul clasei isi asteapta in liniste randul. Ca si ei sunt mici si au nevoie sa le arate doamna. Concluzia: intr-o ora 5 minute sunt alocate unui coleg scandalagiu( ca asa e el) , alte 5 altui coleg care nu poate altfel, si restul copiilor trebuie sa invete in galagia provocata de cei care au facut deja ceva si aku se plictisesc ca nu mai sta nimeni langa ei si nici macar de colorat nu vor.." ca e greu , doamna!"
Poate pare ca ma vait prea mult. Dar as vrea sa stiu si eu ce i se poate da de lucru unui elev cu adhd ca sa nu se mai plictiseasca. Ar trebui sa ii dau sa coloreze si intre doua foi sa faca ceva exercitii de gimnastica? Ca am incercat sa ajung la el si altfel: l-am numit responsabil cu disciplina, apoi i-am dat cate un abtipild cu scene din desene animate sa coloreze si sa lipeasca in caiet de cate ori a fost cuminte sau a raspuns corect, i-am dat sarcini mai usoare, l-am provocat sa rezolve bine pentru a-l ajuta pe colegul lui de banca....mi-a secat imaginatia! Deocamdata nu imi mai vine nimic in minte! Dar tot as vrea sa vad un domn sau o doamna de prea sus cum ar face fata in clasa mea..."ca sunt doar 12, nici nu te doare capul!"
magiand
 
Mesaje: 16
Membru din: 06 Feb 2006, 23:25

Mesajde live » 14 Oct 2006, 11:54

heeeei!!! ne plângem prea mult! ce înseamnă asta? nu ne obligă nimeni să stăm în învăţământ, dacă simţim că nu facem faţă! :mrgreen: aşa ni se spune mereu, nu?!
într-un final glorios, mama celor doi copii care-mi fac mari probleme a reuşit să ajungă cu ei la psiholog. aştept ziua de luni, ca să aflu amănunte(e ziua în care e psiholoaga la noi în şcoală). aştept, cu acelaşi mare interes, să meargă mama respectivă la comisia care trebuie să stabilească dacă aceşti copii trebuie sau nu să aibă dosar CES. după cum spuneam(parcă spuneam, că...nu mai ştiu), trebuie să intru "în legalitate". dacă vor avea dosare CES şi ceilalţi doi, să vedeţi bucurie pe mine, când voi avea 4 în această situaţie... nu numai că trebuie acordată o atenţie specială acestor copii, dar le trebuie şi materiale speciale(mă refer la caiete, fişe etc). am cumpărat un caiet de scriere(din cel gata tipărit), pentru a le face fişe. am găsit caietul la preţul de 43 000 lei, adică ieftin. caiet de matematică ziceam, fericită, că am. am, dar e unul mai vechi, care are, de exemplu, şi semnele "mai mic", "mai mare"... minunat e faptul că le scot fişele la mine acasă, la multifuncţionalul meu(pe care-l iubesc, deoarece m-a ajutat şi mă ajută mult). să vedeţi ce de bani se vor duce pe hârtie şi pe cerneală!! aş putea să procedez aşa cum se proceda, pe vremuri, la clasa I(adică să le "încep" eu). ce înseamnă să faci asta pentru 4 copii, în condiţiile în care tu ai, de fapt, clasa a II-a şi copiii care CHIAR sunt în clasa a II-a aşteaptă să faci ceva şi cu ei, e lesne de înţeles. dacă mai spun şi că lucrul cei 2 copii care mă chinuie începe cu lamentări de genul:"Da' eu nu ştiu să fac asta!", "Da' eu vreau să lucrez nu-ştiu-ce, nu ce mi-ai dat tu!", "Da' eu vreau să colorez!" etc...
după ce, în sfârşit, am reuşit să-i conving să scrie unde vreau eu(recunosc că sunt momente în care-i las să lucreze unde vor ei...căci vreau să apuc să-mi fac ora şi cu cei "normali"), începe altă distracţie:"Am greşit"; "Nu ştiu să fac", "E bine?", "Costică nu mă lasă"(Costică e fratele, Marinela e fetiţa). apoi începe bătaia între fraţi, bătaie care se extinde, cuprinzându-i şi pe ceilalţi doi fraţi cu probleme(tot fată şi băiat). cei din urmă ar lucra(tot neştiind ce lucrează, căci nici ei nu ţin minte cum se numesc literele pe care le scriu...), dacă ar fi lăsaţi în pace.
apare, cândva, şi momentul "pixului care nu scrie", moment în care Marinela pretinde să scrie cu pixul meu. pentru că nu are grijă de obiectele altuia, nu i-l dau. aici intervine "negocierea": eu îi explic de ce nu i-l dau, ea-mi spune că are grijă de el etc. îi dă cineva un pix. eee, ăla nu scrie bine sau are nu ştiu ce problemă.
am să adaug întrebările despre numărul pauzelor rămase până la plecarea acasă, despre "duc sau nu coşul acum", despre "unde locuiţi, doamna", despre "ce faci, doamna, când ajungi acasă" etc. toate astea, în timp ce eu încerc să discut cu copiii despre comunicarea orală, despre ce sarcină are fiecare grup, despre ce vrea fişa de lucru de la noi şamd.
gata! mă mai plâng mai târziu, căci nu-s convinsă că va avea cineva răbdare să citească nuvela pe care am scris-o. în caz că mă înşel, vă mulţumesc!
trăiesc, iar asta îmi ocupă toată viaţa...
Avatar utilizator
live
 
Mesaje: 218
Membru din: 08 Sep 2006, 13:25

Mesajde ivangabriela » 15 Oct 2006, 00:36

Profesorul itinerant care raspunde de elevii CES din scoala noastra trebuie sa se ocupe de sute de copii,nu doar de 8,cum ar fi legal.Ma intreb cum poate o singura persoana sa acopere un volum enorm de munca,atat fizica,pentru ca se deplaseaza prin mai multe localitati,printre care si un municipiu intreg,cat si intelectuala,pentru ca se presupune ca ne ajuta pe noi,invatatorii si profesorii ce au elevi CES,sa ne intocmim PIP-urile,fisele de lucru si de evaluare etc,etc...Biata fata vine de cate ori poate in scoala,ne da telefon pe banii ei personali,iar noi o sunam pentru ajutor pe banii nostri,evident.Care ar fi rezultatul unei asemenea" stranse" colaborari,va intrebati?Din punctul meu de vedere,neasteptat de bun,insa din punctul de vedere al unor inspectori ce verifica hartiile (si nu activitatea la clasa sau progresul copiilor CES) este un dezastru extraordinar si nemaivazut ca nu ai pus data pe o fisa oarecare sau ca nu ai pastrat la dulap caietele acestor elevi (pentru simplul motiv ca nu ai stiut ca trebuie sa faci acest lucru).Nu ai materiale didactice?Sa le faci din salariu,ca de-aia il primesti de la stat.Chiar asa,o fi calculat ministrul Hardau (ce nume predestinat!) cate coli de carton am putea cumpara din salariul nostru mult prea mare pentru efortul pe care il depunem la clasa???????????Sau cate pixuri rosii cu care corectam in caiete?Eu as vrea sa-mi zugravesc clasa in galben sau portocaliu,dar nu exista fonduri pentru asa ceva.As vrea sa fac tot felul de planse,de jocuri,de panouri...Tot ce am in clasa este facut din banii mei si ai parintilor,nu am primit nimic de la stat,desi invatamantul e gratuit.Copiii mei sunt clasa a III-a,dar cei integrati invata literele,cifrele,asezarea unui text in pagina...Si eu am 4 asemenea elevi in clasa cu dosar in regula,dar mai am copii cu QI sub 80 pe care nu-i pot integra decat daca le mai asociez o problema,de exemplu instabilitate neuro-motorie.Ce fac cu ei?Cu ce au gresit ca sa fie astfel pedepsiti?Nu,nu-i voi lasa repetenti,ci le voi face si lor un program personalizat,desi nu am nici o acoperire fara dosarul de integrare.Iar cand imi va veni inspectia de grad sau brigada (pentru ca le astept pe amandoua) voi inghiti criticile stiind ca am facut ce era mai bine pentru copii.Am 17 copii in clasa si lucrez pe 7-8 nivele diferite.Sunt zile in care imi doresc sa ma las de invatamant,pentru ca fetita mea nu intelege de ce sunt atat de obosita incat o cert din orice nimic,sunt insa si zile cu satisfactii,cand mi se pare ca se merita efortul.Mai greu este cand raman in urma cu materia...dar merg inainte cu speranta ca ,intr-o zi cineva ne va auzi strigatul de ajutor,iar eu voi putea merge acasa calma si disponibila pentru propriul meu copil.
ivangabriela
 
Mesaje: 194
Membru din: 28 Aug 2006, 20:33

Mesajde universal » 27 Oct 2006, 16:52

azi, am avut o zi proasta la servici, dar citind ce ati scris aici, am simtit ca nu-s singura "chinuita" si ma simt cu moralul putin mai sus.
si eu m-am saturat de hartogaraie, de munca de scribaci si mai ales de orele de lucru acasa, de refacerea planificarilor, dupa noile programe sau pentru ca "nu am pus virgula" unde trebuie...
in doua luni, de vreo 3 ori am fost la un pas sa-mi dau demisia, desi sunt titulara...
copiii sunt minunati, dar cand ies din clasa simt ca am intrat intr-o alta dimensiune...
mai nou, azi mi s-a zis ca trebuie sa fac proiecte de lectie pentru fiecare ora si sa le strang ori intr-un caiet, ori intr-un dosar...daca stau sa calculez cred ca sunt peste 300 de proiecte pe luna...oare ma plateste statul si pentru orele de lucru acasa? pentru hartia consumata?
rechizitele de anul asta au fost: caiete dictando, caiete de matematica, 2 jocuri, 1 numaratoare combinata cu alfabetar si 15 pixuri.
am 2 ore de pictura pe saptamana, oare cu ce o sa pictez?cativa parintii au adus acuarele, dar se consuma extraordinar de repede, pentru ca sunt de o calitate f proasta
creioane colorate, am cateva "cioturi", uitate sau lasate in dulap, de la elevii de anul trecut...din 9 elevi, doar 1 are parintii cu posibilitati, restul sunt cazuri sociale
nu stiu cu ce o sa lucrez la clasa, dar trebuie sa lucrez, pentru ca "accidental" se intra in clasa si se cere f mult, mi-ar trebui cel putin un salariu pe semestru(cel putin!!!), disponibil, ca sa le fac fise de lucru, macar un xerox pentru fiecare copil, dupa fiecare fisa
la "mai mari' li se pare absolut normal sa vada ca se strang la mapa lucrari, dar nu isi pun intrebarea de unde si cat o sa mai pun bani de la mine din buzunar pentru asa ceva..
blocurile de desen au fost inlocuite cu un top de foi de xerox, pentru ca nu indraznesc sa zic unui parinte care nu are nici un venit, sa isi dea banii de paine, pe rechizite
legat de topic, fisele de evaluare intiala si fisele de lucru de la clasa, sunt improvizate, facute pe geam din 2, 3 fise, cu creionul, imbinate si adaptate nivelului lor de dezvoltare...este f greu sa ai tot timpul pregatite fise de lucru, dar in functie de timp si posibilitati, cine poate face, cine nu ....asta e
cand am romana si matematica, fac 18 fise pe zi, asta cumulat inseamna cam 2 ore pierdute, ca sa nu platesc la xerox
daca la aceste doua ore se adauga si cunoastrea mediului sau desenul...nu ma intrebati...
e adevarat ca nu ne obliga nimeni sa stam in invatamant, dar e si vina noastra ca nu ridicam in consiliile profesorale unele probleme
competitia sa arati cat esti tu de competent si vai, dar cate faci! este daunatoare pentru cei care ar vrea sa faca, dar poate ca practic nu-si permit ca din 6 mil salariu, sa ofere sponsorizare scolii, pentru fise, acuarele, creioane, hartie colorata sau creponata.
una peste alta, ma aliniez si eu instinctului de turma :x si incerc sa tin pasul, sa am intotdeuna strictul necesar pentru ore
asta e adevarata depresie a invatamantului romanesc!
p.s. uitasem sa adaug, ca in zilele cand "se aude" ca vine doamna inspectoare, este o panica ca pe vremea lui 'ceasca, de parca doamna inspectoare nu este si ea un om ca toti oameni, ci un bau bau periculos
si tot pentru ca vine doamna inspectoare, trebuie sa fim in regula, in sensul ca trebuie sa se vada munca la clasa, de parca doamna inspectoare nu stie ce rechizite se dau scolii si care sunt posibilitatile reale
dar pentru prestigiul unora si pentru a se vedea ca isi iau salariul de merit pe ..."merit", restul consuma timp, energie si bani
universal
 
Mesaje: 8
Membru din: 20 Dec 2005, 05:46

Mesajde live » 04 Dec 2006, 01:34

Pune mâna şi ia-ţi un multifuncţional(vei avea cu ce, că ţi se măreşte salariul, nu!?)şi vei avea UN PIC mai puţin de lucru.
Înţeleg că nu toţi copiii se nasc cu un intelect de excepţie dar, atunci când unui IQ mititel i se adaugă o familie total dezinteresată(adică...interesată doar atunci când e cazul să o învinovăţească pe "doamna" că nu faxce, că nu drege), o educaţie care excelează prin lipsă şi o moştenire genetică de toată frumuseţea...zău că nu mai e de trăit.
Încerc şi eu să testez"cunoştinţele" minunaţilor(scuzaţi-mi ironia, dar...). Tentative eşuate... Nu mă pot face înţeleasă(şi zău că nu vorbesc în termeni SF), mă trezesc că eu cer să se scrie după dictare anumite litere şi fie se scrie de 7 ori aceeaşi literă, fie drăgălaşii se apucă să deseneze, fie mi se aduce la cunoştinţă că le cer marea cu sarea şi luna de pe cer, fie mi se comunică tot felul de minuni, care n-au nici o legătură cu ceea ce încerc eu să fac. Cum Dumnezeu să lucrez eu cu aceşti copii??? Cum Dumnezeu să fac să-mi păstrez intactă sănătatea mentală?? Mda... Cred că trebuie să fac un copil, obţinând-astfel-2 ani de pauză. :mrgreen:
trăiesc, iar asta îmi ocupă toată viaţa...
Avatar utilizator
live
 
Mesaje: 218
Membru din: 08 Sep 2006, 13:25

Mesajde ivangabriela » 10 Ian 2007, 00:10

Tot nu am rezolvat problema fiselor pt copii CES,dar cred ca le putem adapta pe cele pe care le folosim in mod obisnuit.De exemplu,eu am clasa a III-a si adaptez fisele de clasa I pt una din fetite care invata literele.Mai folosesc fise de la clasa a II-a pt alti copii...s.a.m.d.Cand am timp,reusesc sa creez si eu cate ceva,dar e mai simplu sa adaptez pt ca timp am foarte putin.Sunt curioasa insa,cum reusesc colegii care au copii CES sa-si administreze resursa timp la clasa.Eu nu ma descurc foarte bine.
ivangabriela
 
Mesaje: 194
Membru din: 28 Aug 2006, 20:33

caut fise de lucru pentru copii cu ces

Mesajde oana_grigorescu » 05 Mai 2007, 16:34

oana_grigorescu
 
Mesaje: 8
Membru din: 02 Mai 2007, 16:07

Următorul

Înapoi la Invatamant special / psihologie scolara

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron