Aveti in clasa copii cu deficiente?

Aveti copii cu deficiente in clasa (clasele ) in care predati?

DA,, si nu ma deranjeaza acest lucru
63
67%
DA, si ma deranjeaza acest lucru
20
21%
NU
11
12%
 
Voturi totale : 94

Aveti in clasa copii cu deficiente?

Mesajde catelutza » 01 Dec 2004, 21:31

Revin...cu subiectul "preferat", dar reiau chestionarul sub o forma mai simpla. Am trimis si pe site un material cu sugestii de lucru cu acesti copii (sper sa ramana, caci l-am mai trimis o data, dar...din pacate....s-a pierdut). Multumesc!
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Re: Aveti in clasa copii cu deficiente?

Mesajde mariro » 01 Dec 2004, 23:45

catelutza scrie:Revin...cu subiectul "preferat", dar reiau chestionarul sub o forma mai simpla. Am trimis si pe site un material cu sugestii de lucru cu acesti copii (sper sa ramana, caci l-am mai trimis o data, dar...din pacate....s-a pierdut). Multumesc!


De data asta poti sa-ti faci o statistica mai buna la vot!
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde marikaj » 02 Dec 2004, 08:27

Nu pot raspunde exact la chestionar, am in fiecare clasa elevi cu diferite deficiente, dar nu ma deranjeaza pe mine personal, mai mult pot sa spun ca unii dintre ei deranjeaza bunul mers al lectiei sau imi ingreuneaza progresul la clasa. Iar timpul limitat avut la dispozitie nici nu-mi ofera satisfactii de obtinerea progreselor la acesti elevi. Integrarea lor in invatamantul de masa si apoi integrarea lor in societate trebuie reanalizata la un nivel mai inalt, pentru ca majoritatea acestor copii nu au nici o sansa in viata.
Maria Stefan, profesor, Cicanesti, Arges

"Prietenul care ne ascunde defectele ne slujeste mai rău decât dusmanul care ni le reproseaza" - Pythagoras
Avatar utilizator
marikaj
 
Mesaje: 1590
Membru din: 12 Ian 2004, 14:32
Localitate: Curtea de Arges

Mesajde efodorean » 03 Dec 2004, 20:26

Depinde la ce fel de deficiente te referi.
Am in clasa elevi cu deficiente de vedere - doua fetite si cinci baieti.Cam mult pentru o clasa cu 25 de elevi.Nu?Unde mai pui ca si invatatoere poarte ochelari la citit!Nu!Categogoric ca nu ma deranjeaza acesti copii.Poate parintii lor pentru ca nu se intererseaza destul de soarta lor.Le-au facut ochelari in urma cu un an sau chiar doi ani si de atunci nu le-au mai schimbat ochelarii.Copiii au crescut,ramele le-au ramas mici.Poate si dioptriile trebuiesc schimbate.Da.Asta ma deranjeaza.Lipsa de interes din partea parintilor.

Mai am in clasa doi "dracusori",care n-au astampar,se sucesc si se invartesc intr-una,dar ne-am obisnuit cu ei si nu-i mai observam,nici eu si nici elevii mei.

Ecaterina Fodorean
efodorean
 
Mesaje: 2530
Membru din: 04 Aug 2004, 07:00
Localitate: Cluj-Napoca

Pentru doamna Fodorean

Mesajde catelutza » 03 Dec 2004, 21:46

Initial am postat un chestionar cu mai multe variante de raspuns, pentru fiecare deficienta in parte; dar, dupa atacul..."railor" l-am regandit, pentru a fi mai usor de votat (nu se poate vota decat o sigura data!).
Ma bucur ca oferiti acestor copii o sansa in clasa dumneavoastra!
Multumesc pentru raspuns si va doresc o seara buna!
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Mesajde christa » 19 Dec 2004, 22:18

Eu am in clasa a XI-a un elev care nu stiu exact de ce sufera, insa are doua proteze auditive. E clar ca sufera cu auzul :), insa pe langa aceasta are probleme si cu vorbitul (probabil tot din cauza problemelor de auz), adica uneori am greutati sa inteleg ce spune, si nici la tabla nu pot sa il scot. Cand am vrut sa il scot la tabla (si zau ca nu fac des treaba asta, de obicei raspund elevii din 'banca', doar uneori ii pun sa scrie ceva la tabla) a refuzat pe motiv ca ar avea ceva slabiciune a muschilor. Asta am tradus direct din germana (Muskelschwäche), nu stiu care este termenul in romana. Am votat 'da, si ma deranjeaza', si anume din motivul urmator: nu am fost informata de nimeni despre problemele lui, eu am clasa doar doua ore (adica 90 minute) pe saptamana, si pur si simplu nu stiu cum sa ma comport cu el. Trebuie notata si activitatea in ora, nu doar lucrarile, 'ascultatul', asa cum il stiu eu de pe vremea cand am frecventat eu scoala, nu stiu daca si acum e tot asa in tara) nu exista aici, dar daca nu pot sa il scot la tabla, si nici mana nu o ridica atunci cand pun o intrebare, pe ce sa ii dau note?

Sunt de acord cu integrarea acestor elevi in clasele 'normale', insa consider ca atunci si profesorii trebuie pregatiti pe masura.

Christa
Avatar utilizator
christa
 
Mesaje: 219
Membru din: 18 Dec 2004, 22:25
Localitate: Germania

Mesajde catelutza » 20 Dec 2004, 21:11

Nu aveti forme de "protectie" in Germania? M-ar interesa sa cunosc formele de asistenta si educatie ale copiilor cu probleme - exista profesori de sprijin sau alte forme prin care sa fie ajutati acesti copii? (Drept sa va spun, m-as mira sa nu existe :roll: )
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Mesajde christa » 20 Dec 2004, 21:34

"Protectie" in ce sens? Exista un fel de scoli ajutatoare (Sonderschule), unde ajung in general elevii f. slabi cu mari greutati la invatatura. Apoi exista scoli speciale pentru copii nevazatori si pentru copii surzi sau cu greutati de auz si scoli speciale pentru copii ramasi in urma d.p.d.v. mintal, dar nu stiu cate scoli de genul aceasta exista. In cadrul acestor scoli bineinteles ca sunt ajutati in plus, sunt si cadre didactice cu pregatire speciala care se ocupa in plus de ei. Insa la scolile normale e mai greu, pentru ca acolo chiar sunt doar profesori cu pregatirea "clasica". Exista din cand in cand cate o initiativa unde incearca sa integreze copii cu deficiente in clasele 'normale', insa din cate stiu mai mult la scoli primare, ce se intampla dupa aceea nu stiu.
Avatar utilizator
christa
 
Mesaje: 219
Membru din: 18 Dec 2004, 22:25
Localitate: Germania

Mesajde cdiasimi » 12 Ian 2005, 00:50

Da, am in clasele in care predau copii cu deficiente. Unul este autist, in clasa a II - a, iar altul are o deficienta locomoorie. Nu ma deranjeaza, defel, acest lucru. E adevarat ca este mai greu de lucrat cu acesti copii, dar trebuie sa tinem cont de deficienta lor si sa lucram cu ei ca atare. Un copil cu deficienta locomotorie are doar probleme de deplasare, insa acest lucru trebuie si poate fi substituit cu altceva. De exemplu, in timp ce dicteaza la tabla rezolvarea unui exercitiu, o propozitie sau orice altceva - in functie de ora in desfasurare - un coleg poate sa-l ajute (scriind ceea ce dicteaza la tabla). De ce nu, putem scrie si noi, stimati colegi.
Important este ca astfel de copii trebuie ajutati sa se integreze. Nu deficienta lor este o problema ci modul cum STIM sa lucram cu ei si sa-i acceptam fara nici o retinere.
Este adevarat ca fisele de evaluare ale salariului de merit sau a gradatiei nu prevad un punctaj separat pentru lucrul cu acesti elevi, dar important este sa perseveram si sa le dam o sansa in viata. Acum sunt in formare si totul depinde de noi.
Avatar utilizator
cdiasimi
 
Mesaje: 59
Membru din: 01 Oct 2004, 17:58
Localitate: Oradea

Mesajde christa » 12 Ian 2005, 01:30

cdiasimi scrie:Important este ca astfel de copii trebuie ajutati sa se integreze. Nu deficienta lor este o problema ci modul cum STIM sa lucram cu ei si sa-i acceptam fara nici o retinere.

Sunt de acord cu asta, insa tocmai aici e si problema: nu STIU sa lucrez cu ei, de aceea pledam sa nu iti fie plasati pur si simplu in clasa, ci sa fie pregatiti profesorii inainte (nu zic sa fie pregatiti sufleteste :lol:, ci efectiv sa aiba posibilitatea unei calificari suplimentare), ca sa stie/invete cum sa ii poata antrena si ajuta.
Avatar utilizator
christa
 
Mesaje: 219
Membru din: 18 Dec 2004, 22:25
Localitate: Germania

Mesajde marikaj » 12 Ian 2005, 10:19

cdiasimi scrie:Da, am in clasele in care predau copii cu deficiente. Unul este autist, in clasa a II - a,

Aici ridic problema unei prietene, invatatoare, la clase simultane, care a "primit" in clasa I un elev diagnosticat autist, are aproape 10 ani, iar colega mea nu a primit nici macar o fisa de observatie, nu cunoaste tehnicile de lucru pe care trebuie sa le aplice in acest caz, nu stie ce a facut pana acum la centrul unde a fost pregatit nici ce trebuie sa faca mai departe, ii ocupa extraordinar de mult timp si necesita foarte multa atentie.
Cum ar trebui sa procedeze? Eu am sfatuit-o sa ia legatura cu parintii elevului si sa ceara ceva documentatie de la centrul unde a fost pana acum pregatit. Altceva? La ora actuala nu avem un centru care sa "patroneze" copiii cu deficiente din scoli.
Maria Stefan, profesor, Cicanesti, Arges

"Prietenul care ne ascunde defectele ne slujeste mai rău decât dusmanul care ni le reproseaza" - Pythagoras
Avatar utilizator
marikaj
 
Mesaje: 1590
Membru din: 12 Ian 2004, 14:32
Localitate: Curtea de Arges

Mesajde catelutza » 12 Ian 2005, 13:48

nu STIU sa lucrez cu ei, de aceea pledam sa nu iti fie plasati pur si simplu in clasa, ci sa fie pregatiti profesorii inainte (nu zic sa fie pregatiti sufleteste , ci efectiv sa aiba posibilitatea unei calificari suplimentare), ca sa stie/invete cum sa ii poata antrena si ajuta

La noi in judet (nu stiu in alte parti) se organizeaza destul de des cursuri de formare, perfectionare, la care se pot inscrie cadre didactice interesate de subiect - care poate au copii cu probleme in clasa si nu stiu cum sa lucreze cu ei. De asemeni, mai exista si forme de pregatire postuniversitara - masterate si alte cursuri, dar nu stiu cati profesori au timp si bani pentru asa ceva. Ideea este ca: daca vrei sa-i ajuti pe acesti copii, poti si fara sa te impinga cineva de la spate.
La ora actuala nu avem un centru care sa "patroneze" copiii cu deficiente din scoli.

Prin unele locuri mai sunt ONG-uri care sa se ocupe de astfel de copii, se mai implica si Directia pentru Protectia Copilului, scolile speciale - care trimit profesori itineranti (de sprijin) in scolile unde stiu ca sunt integrati copii cu probleme, Centrul Judetean de Asistenta Psihopedagogica, Centrele Logopedice.
Colega dumneavoastra ar trebui sa ceara ajutor de la un psiholog scolar sau macar un profesor de sprijin, impreuna cu care sa elaboreze un Plan de interventie personalizat si, eventual, care sa o ajute chiar si in timpul orelor. Copiii autisti sunt cel mai greu de integrat in clasa obisnuita. Va mai dau si o adresa unde se discuta mai mult astfel de probleme: www.autism.ro , www.autismromania.ro
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Mesajde niulian » 13 Ian 2005, 10:19

cdiasimi scrie:Important este ca astfel de copii trebuie ajutati sa se integreze. Nu deficienta lor este o problema ci modul cum STIM sa lucram cu ei si sa-i acceptam fara nici o retinere.


Cand ma gandesc la elevii cu deficiente imi dau seama ca de cele mai multe ori problema este cea a adaptarii intr-un cadru cu copii sanatosi. Degeaba incercam sa-i aducem la acelasi nivel cu ceilalti daca nu le dovedim in primul rand ca ei nu sunt cu nimic mai prejos decat colegii lor. Un elev cu probleme ar trebui in primul rand ajutat sa se adapteze in mijlocul colegilor, ar trebui ajutat sa inteleaga ca poate sa invete la fel de bine ca si ceilalti, ca poate sa obtina aceleasi performante. Doar atunci se poate spune ca handicapul datorat integrarii este eliminat. In acest caz copilul va fi dornic de performanta si nu va mai privi la deficienta pe care o are, ci dimpotriva, va incerca sa dovedeasca ca asa cum este el, poate sa fie printre cei buni.
Avatar utilizator
niulian
 
Mesaje: 1
Membru din: 19 Oct 2004, 12:49

Mesajde mariro » 13 Ian 2005, 15:58

Bun venit, niulian,
spui bine ce spui tu aici despre integrarea copilului cu deficiente, dar te referi de fapt la deficientele fizice. Ce te faci cu cele psihice???!! :roll: Mai vorbim de performante!!!???
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde catelutza » 13 Ian 2005, 18:33

dar te referi de fapt la deficientele fizice. Ce te faci cu cele psihice???!! Mai vorbim de performante!!!???

Putem vorbi de progres in raport cu propria persoana, nu in raport cu ceilalti. Ceea ce spune domnul niulian este valabil pentru toate categoriile de copii, cu mai mici sau mai mari probleme de adaptare ce se pot datora nu doar deficientelor, ci si situatiei socio-culturale (familii destramate, saracie, diferente etnice, etc.)
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Următorul

Înapoi la Invatamant special / psihologie scolara

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori