Aveti in clasa copii cu deficiente?

Aveti copii cu deficiente in clasa (clasele ) in care predati?

DA,, si nu ma deranjeaza acest lucru
63
67%
DA, si ma deranjeaza acest lucru
20
21%
NU
11
12%
 
Voturi totale : 94

Mesajde catelutza » 28 Ian 2005, 19:03

Oricat am ascunde faptul ca nu se deosebeste cu nimic de ceilalti copii, ei, copiii, vad si fac diferentele!

Nici nu trebuie sa ascundem faptul ca sunt diferiti, ci sa invatam sa acceptam oameni si copii diferiti langa noi. Acest lucru se poate invata din scoala, cand diferentele se accepta mai usor, decat la varsta maturitatii , cand avem deja multe prejudecati.
mariro a scris:
Se gandeste oare cineva cu adevarat, la cum e mai bine pentru acesti copii nevinovati?


Da! Parintii sau cei care i-au indrumat spre o scoala speciala.

Cunosc destul de multe situatii de parinti care se gandesc la binele lor mai mult decat la binele copilului lor.
catelutza
 
Mesaje: 246
Membru din: 16 Oct 2004, 22:16

Mesajde marianapavel_ro » 07 Feb 2006, 21:32

Nu ma deranjeaza sa predau la acesti copii.Din acest an avem o clasa de
aIX-a in profil croitorie(filiera tehnologica),se descurca binisor,chiar le place.Ce fac insa la disciplina mea,biologie?Dupa cinci minute nu mai stiu nimic,fac bastonase in loc de litere,vorbesc singuri,se leagana si canta,etc.
Am destul tact pedagogic,ma descurc dar ce fac cu materia?Inspectorul de specialitate recomanda doar adaptarea programei.Dar concret:ce sa le cer,cu ce sa ramana dupa ora,ce metode specifice sa aplic,etc,toti ridica din umeri.Din pacate cred ca interesul pentru acesti copii,e doar de suprafata(sper sa gresesc!).Parerile,indrumarile,ideile voastre ma intereseaza mult.
:?
marianapavel_ro
 
Mesaje: 3
Membru din: 01 Feb 2006, 15:55

Mesajde didita » 28 Feb 2006, 23:54

mariro scrie:Bun venit, niulian,
spui bine ce spui tu aici despre integrarea copilului cu deficiente, dar te referi de fapt la deficientele fizice. Ce te faci cu cele psihice???!! :roll: Mai vorbim de performante!!!???

Tocmai de aceea este nevoie sa aveti un parteneriat cu scoala speciala si sa nu ezitati sa cereti sprijinul colegilor -profesori itineranti , Comisiilor de evaluare din Scoala Speciala ! Ei va pot ajuta , va pot "degreva " de aceste " probleme" care vad ca va apasa din GREU !Modalitatile de lucru sunt variate , in functie de tipul de deficienta a copilului , de gravitatea acestuia ! Copilul poate fi ocupat si ajutat sa lucreze atat cat poate el . Aici intervine profesorul de sprijin , care va fi prezent in clasa incercand sa-l faca pe copil sa " inteleaga " ce " vreti " de la el !El va fi interfata intre mesajul transmis de voi ( din scoala publica ) si nivelul de intelegere al copilului . Cat despre performante , si simplul parcurs al unui demers simplu , cum este de ex. copiatul in aceeasi ordine a cuvintelor dintr-o propozitie pentru deficientul de invatare este o performanata.
dac va sunt utile informatiile acestea astept solicitari pentru discutii .
didita
 
Mesaje: 53
Membru din: 28 Feb 2006, 23:10

Mesajde didita » 21 Mar 2006, 19:30

[quote="marianapavel_ro"]Nu ma deranjeaza sa predau la acesti copii.Din acest an avem o clasa de
aIX-a in profil croitorie(filiera tehnologica),se descurca binisor,chiar le place.Ce fac insa la disciplina mea,biologie?Dupa cinci minute nu mai stiu nimic,fac bastonase in loc de litere,vorbesc singuri,se leagana si canta,etc.
Am destul tact pedagogic,ma descurc dar ce fac cu materia?Inspectorul de specialitate recomanda doar adaptarea programei.Dar concret:ce sa le cer,cu ce sa ramana dupa ora,ce metode specifice sa aplic,etc,toti ridica din umeri.Din pacate cred ca interesul pentru acesti copii,e doar de suprafata(sper sa gresesc!).Parerile,indrumarile,ideile voastre ma intereseaza mult.
:?[/quote
Iti inteleg foarte bine frustrarea , acesti copii te dezarmeaza , la un moment dat cand crezi ca ai s-o scoti la capat cu ei . Daca ma bag prea mult, imi cer scuze , pentru ca nu stiu nimic despre materia pe care trebuie s-o predai tu .in special la acest nivel de clasa ; pot insa sa-ti sugerez sa folosesti in cazul acestor copii tot ce tine de activitati practice , desene , imagini , cat mai simplu si cu cat mai rarefiat text de scris ; daca este posibil axeaza-te pe notiuni de baza , cateva , pentru ca memoria lor este mecanica , neselectiva si asa cum ai spus uita repede !
Orice este concret " palpabil " pentru ei , este mai usor de retinut ; abstractizarea nu-si are locul . Bazeaza-te pe desenat , lipit anumite elemente care sa conduca la a retine notiuni , incearca sa structurezi mesajul transmis cat mai mult si de asemenea , cat lucrezi cu ceilalti
( daca sunt amestecati in aceeasi clasa cu copii normali ) sa ii tii mereu ocupati , sa simta ca au ceva de facut . Inca o data , scuze , cred ca nu am inteles , clasa aceasta este integrata in inv. public ? Daca da , atunci nu au profesor de sprijin , sau care e sistemul vostru de lucru ? Daca te mai pot ajuta cu ceva , mi-ar prinde bine mai multe detalii .
didita
 
Mesaje: 53
Membru din: 28 Feb 2006, 23:10

Mesajde didita » 21 Mar 2006, 19:41

[quote="marianapavel_ro"]Nu ma deranjeaza sa predau la acesti copii.Din acest an avem o clasa de
aIX-a in profil croitorie(filiera tehnologica),se descurca binisor,chiar le place.Ce fac insa la disciplina mea,biologie?Dupa cinci minute nu mai stiu nimic,fac bastonase in loc de litere,vorbesc singuri,se leagana si canta,etc.
Am destul tact pedagogic,ma descurc dar ce fac cu materia?Inspectorul de specialitate recomanda doar adaptarea programei.Dar concret:ce sa le cer,cu ce sa ramana dupa ora,ce metode specifice sa aplic,etc,toti ridica din umeri.Din pacate cred ca interesul pentru acesti copii,e doar de suprafata(sper sa gresesc!).Parerile,indrumarile,ideile voastre ma intereseaza mult.
:?[/quote
Iti inteleg foarte bine frustrarea , acesti copii te dezarmeaza , la un moment dat cand crezi ca ai s-o scoti la capat cu ei . Daca ma bag prea mult, imi cer scuze , pentru ca nu stiu nimic despre materia pe care trebuie s-o predai tu .in special la acest nivel de clasa ; pot insa sa-ti sugerez sa folosesti in cazul acestor copii tot ce tine de activitati practice , desene , imagini , cat mai simplu si cu cat mai rarefiat text de scris ; daca este posibil axeaza-te pe notiuni de baza , cateva , pentru ca memoria lor este mecanica , neselectiva si asa cum ai spus uita repede !
Orice este concret " palpabil " pentru ei , este mai usor de retinut ; abstractizarea nu-si are locul . Bazeaza-te pe desenat , lipit anumite elemente care sa conduca la a retine notiuni , incearca sa structurezi mesajul transmis cat mai mult si de asemenea , cat lucrezi cu ceilalti
( daca sunt amestecati in aceeasi clasa cu copii normali ) sa ii tii mereu ocupati , sa simta ca au ceva de facut . Inca o data , scuze , cred ca nu am inteles , clasa aceasta este integrata in inv. public ? Daca da , atunci nu au profesor de sprijin , sau care e sistemul vostru de lucru ? Daca te mai pot ajuta cu ceva , mi-ar prinde bine mai multe detalii .
didita
 
Mesaje: 53
Membru din: 28 Feb 2006, 23:10

Mesajde mariro » 22 Mar 2006, 14:47

didita, multumesc pentru sfaturi si sugestii! Abia acum am descoperit mesajele tale si vad ca sunt destul de vechi! :oops: (cel referitor la necazurile pe care le am eu).
Pot sa spun anul asta ca desi elevul meu se descurca mai greu fata de anul trecut (scria mai corect de pe tabla, deoarece repeta clasa I) sunt mult mai optimista in privinta lui! Am descoperit chiar unele progrese (eu care eram sigura ca asa ceva nu exista la astfel de copil...) si am mai descoperit calea spre sufletul lui! Stiu cum sa ma port cu el si el imi raspunde bine! Este mai cuminte si progresul de care eu ma bucur enorm este acela ca scrie cuvinte usoare cand il ajut la tabla la despartirea in silabe. Incet-incet isi va putea scrie si numele! :lol: La matematica avem de munca dar... vom merge din victorie in victorie! Ii place mult sa fie laudat. Inca un pas bun l-a facut la manuirea foarfecelui in decupaj. Eu impreuna cu el saptamana trecuta, am format o echipa si am decupat aripi de fluturi! :lol: Am mai retusat eu, dar el a primit laudele, care au fost pe buna dreptate reale deoarece anul trecut nu reusea asa ceva! :lol:
Pe mine nu m-ar deranja un profesor de sprijin, dar nu stiu ce demersuri sa fac pentru a avea in clasa unul! Nu stiu daca pentru un singur elev ar fi aprobat un profesor itinerant de catre inspectorat. Desigur mai sunt elevi slabi, dar acestia sunt din cauza lenei si a lipsei de supraveghere din partea parintilor, acasa!
Numai bine!
Mari :P
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde didita » 31 Mar 2006, 14:33

Draga mariro , poate sugestiile mele te ajuta , asa ca o sa povestesc despre cum se poate obtine ajutorul unui profesor de sprijin la clasa .
Primul pas este sa vorbesti cu directorul scolii , pentru ca acesta sa solicite evaluarea copilului ( poate mai sunt si altii , la alte clase , asta ar fi un avantaj !) de catre o comisie de evaluatori desemnata prin intermediul Directiei de Protectie a Copilului , care sa constate deficienta acestuia - comisia este formata de cadre ale scolii speciale .
In urma evaluarii , copilul poate fi dat in grija unui profesor de sprijin , care chiar daca este doar un elev intr-o clasa si mai are altii la alte clase ori scoli poate sa-si desfasoare activitatea ; din cate imi amintesc , trebuie sa fie 16 copii la un cadru didactic itinerant ; asa ca se poate , daca elevul tau este luat in evidenta .
pentru activitatile matematice , mergi mult pe desene , asocieri cu obiecte , numeratie si in special pe lateralitate , spatialitate , etc. Nu incerca sa obtii ceva rapid de la el , ca muncesti in zadar , consum inutil de nervi ...!
Imi pare bine ca am fost putin de ajutor ; te mai astept cu informatii despre evolutia copilului , poate te mai pot ajuta .
didita
 
Mesaje: 53
Membru din: 28 Feb 2006, 23:10

Mesajde mariro » 31 Mar 2006, 15:20

Multumesc mult pentru informatii; imi sunt de mare ajutor. Azi la abilitati si ed. plastica deoarece nu poate sa decupeze corect, nici sa contureze, nici sa deseneze ceva anume, a scris la calculator supravegheat de o colega de-a lui, propozitii. Era tare mandru cand l-am laudat. :lol: Colega ii dicta litera cu litera iar el doar tasta! Ma bucur ca in privinta disciplinei am facut mari pasi: din cand in cand mai uita... :cry: dar rar!
Fişiere ataşate
activ ale elevilor paste 032.jpg
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde oana_grigorescu » 06 Mai 2007, 17:08

mariro scrie:Bun venit, niulian,
spui bine ce spui tu aici despre integrarea copilului cu deficiente, dar te referi de fapt la deficientele fizice. Ce te faci cu cele psihice???!! :roll: Mai vorbim de performante!!!???


Dacă aştepti să ajungi cu copiii cu probleme la acelaşi nivel ca al celorlalţi eşti suprarealist! Să fim sinceri... Aceşti copii fac faţă mult mai bine în condiţii de muncă decât în condiţii de învăţare. Tocmai de aceea ar fi foarte bine dacă ai încerca să îi recuperezi în planul social. Eu lucrez de 16 ani în înv. special şi foarte rare au fost cazurile în care am avut rezultate vizibile. Pentru optimizarea rezultatelor ar trebui să colaborezi foarte bine cu familia, ori acest lucru rareori se întâmplă. Cel puţin în cazul meu! Orice îţi propui la clasă trebuie să continue părintele de zece ori mai mult acasă, lucru despre care am mari îndoieli că se va întâmpla...
oana_grigorescu
 
Mesaje: 8
Membru din: 02 Mai 2007, 16:07

Mesajde mariro » 06 Mai 2007, 19:05

In cazul acestui copil am colaborat foarte bine cu familia pana la punctul in care le-am spus ca nu e pentru invatamantul de masa.
Anul acesta insa, nu s-a inteles sub nicio forma cu profesoara de franceza si cel de religie, in sensul ca nu l-au putut suporta la ore. El deranja pe ceilalti copii, le vorbea urat, ii injura chiar si pe profesori, ceea ce cu mine nu se intampla niciodata. Am vrut sa asist la ore dar nu mi s-a permis. Mama a luat hotararea ca anul viitor sa-l inscrie la scoala ajutatoare, poate va reusi macar numele sa-si scrie corect! In acest fel salvez si pe cei care erau antrenati in rautati de catre acest copil si sunt multumiti si parintii celorlalti copii din clasa.
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde mariro » 06 Mai 2007, 19:15

oana_grigorescu scrie:Dacă aştepti să ajungi cu copiii cu probleme la acelaşi nivel ca al celorlalţi eşti suprarealist! Să fim sinceri... Aceşti copii fac faţă mult mai bine în condiţii de muncă decât în condiţii de învăţare.


Nu, Oana, sub nicio forma nu asteptam sa-l vad si pe acest copil la acelasi nivel cu ceilalti pentru ca mi-am dat seama ca nici macar IQ-72 atat cat era trecut pe fisa lui nu avea; acest lucru s-a dovedit acum, la o noua evaluare, iar mama sa a fost sincera si mi-a dat dreptate: cu indulgenta avea 60. Cat priveste munca... el nu este in stare sa toarne apa dintr-un bidon de 2 l intr-un pahar fara sa-l rastoarne sau sa ude totul in jur... nu are indemanare, nu are rabdare, nu se poate concentra, nu are cu ce... :roll:
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde oana_grigorescu » 07 Mai 2007, 08:38

Cat priveste munca... el nu este in stare sa toarne apa dintr-un bidon de 2 l intr-un pahar fara sa-l rastoarne sau sa ude totul in jur... nu are indemanare, nu are rabdare, nu se poate concentra, nu are cu ce... :roll:
[/quote]

Încearcă să îi dai sarcina de a turna apă dintr-un pahar în altul, sau dacă te deranjează că udă în clasă schimbă apa cu nisip sau pietricele. Pune-l să înşire mărgeluţe pe o aţă, să facă cocoloaşe din hârtie(prin mototolire), să lucreze cu plastilină etc. Toate aceste exerciţii sunt cuprinse la noi(înv.spc.) în disciplina intitulată educaţie psihomotrică şi ajută copiii (în acest caz) la dezvoltarea motricitătii fine a muşchilor mâinii. Dacă te cobori puţin la nivelul lui/ştiu că este extrem de greu!!!/ şi îl lauzi chiar şi atunci când doar încearcă(inclusiv în faţa clasei) s-ar putea să se simtă puţin mai motivat... Cât despre mamă... Eu întotdeauna lucrez împreună cu psihologul la elaborarea pip-urilor însă chem şi părintele să fie de faţă. Aşa îi ajutăm pe părinţi să conştientizeze condiţia propriilor copii şi totodată facem consiliere pe probleme de dificultăţi de învăţare şi modalităţi în care pot să îşi ajute copiii acasă.
Pot să îţi recomand un material folositor în evaluarea acestor copii: "Evaluarea complexă a copilului cu cerinţe educative speciale" ED. TIMPUL,Iaşi 2006. Cred că te va ajuta inclusiv în găsirea de tipuri de exerciţii potrivite nivelului de dezvoltare psihică. Succes!
oana_grigorescu
 
Mesaje: 8
Membru din: 02 Mai 2007, 16:07

Mesajde mariro » 07 Mai 2007, 22:49

Iti multumesc Oana pentru material si pentru sfaturi! Simt ca am obosit da atatea laude si povete si exemple si... E adevarat: trebuie multa rabdare; imi doresc totusi sa ajung foarte repede la pensie! :lol:
Avatar utilizator
mariro
 
Mesaje: 16653
Membru din: 16 Mai 2004, 20:40
Localitate: Galati

Mesajde mihaela_j65 » 13 Mai 2007, 01:33

Am in clasa o fetita cu deficienta intelectuala medie si nu ma deranjeaza acest lucru.
Fata a ramas 3 ani repetenta si pana la urma au dus-o parintii la un centru de expertiza psihologica. De 2 ani este in clasa la mine (cl a III-a)si are 13 ani. Nu stia sa citeasca, nici sa socoteasca. A facut progrese mari in acest timp: stie toate literele, numara pana la 100 si efectueaza operatii de adunare si scadere pana la 10.
Eu i-am facut cate un plan de interventie personalizat la romana si matematica si este evaluata in functie de acestea.
"Singurul mod de a descoperi limitele posibilului este sa mergi dincolo de ele, catre imposibil"
mihaela_j65
 
Mesaje: 1159
Membru din: 03 Noi 2006, 15:46
Localitate: Halaucesti-Iasi

Mesajde emilia_07 » 24 Noi 2007, 00:48

Dar pe noi ne intreaba cineva daca putem sa facem fatza unor astfel de copii? Daca avem pregatirea necesara, in primul rand? Cum te simti atunci cand mama are pretentia sa stai numai langa copilul ei, ca el are deficit de atentie?Cum poti face asta, din moment ce ai cls 1? Eu am dreptul sa-i spun ,,nu" unui parinte care isi inscrie copilul in clasa mea?Macar sunt intrebata? Mi se spune dinainte ca are deficiente? Mi se pare o nedreptate atat pentru el, cat si pentru ceilalti copii, care se plictisesc in timpul acesta sau, uneori, se plictisesc tot rugandu-se de el sa faca si el ce fac ceilalti si el refuza. Este strigator la cer sa integrezi un astfel de copil si sa-i ceri unui profesor care nu are facultataea de psihopedagogie speciala, sa aiba rezultate de la un asemenea copil. Mi se rupe sufletul pentru mama, care are si posibiliatea sa il duca si la psiholog si la logoped si...in speranta ca il va recupera. atat timp cat IQ lui este la limita, ce performanta poate da el? Si cum se simte un astfel de copil cand greseste si ceilalti copii rad de el? Sau cand se trezeste spunanad lucruri care nu ar tb spuse in fatza unor copii?
emilia_07
 
Mesaje: 10
Membru din: 19 Mar 2007, 17:33

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Invatamant special / psihologie scolara

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori