[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb_seo/phpbb_seo_class.php on line 830: include([ROOT]/phpbb_seo/cache/phpbb_cache.php): failed to open stream: Permission denied
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb_seo/phpbb_seo_class.php on line 830: include([ROOT]/phpbb_seo/cache/phpbb_cache.php): failed to open stream: Permission denied
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb_seo/phpbb_seo_class.php on line 830: include(): Failed opening '[ROOT]/phpbb_seo/cache/phpbb_cache.php' for inclusion (include_path='.:/usr/share/pear:/usr/share/php')
Alternative educationale - didactic.ro

Alternative educationale

Alternative educationale

Mesajde emese_d » 21 Feb 2008, 18:15

Va rog sa-mi spuneti daca exista un Ordin de Ministru cu care sunt aprobate programele si planul de invatamant folosite in gradinite sau scoli care aplica alternativele educationale?
Concret: gradinita Step by Step ce curriculum foloseste si cu ce Ordin de Ministru sunt aprobate programa si planul de invatamant? Unde gasesc aceste documente sau informatii despre cum ar trebui sa functioneze, conform legii, alternativele educationale?
Va multumesc!
emese_d
 
Mesaje: 273
Membru din: 03 Feb 2006, 22:43
Localitate: Brasov

Mesajde cojocaru » 21 Feb 2008, 21:15

Concret ,la gardinita, este obligatoriu aceeasi programa si acelasi plan de invatamant ca la traditional!
cojocaru
 
Mesaje: 1945
Membru din: 05 Feb 2007, 13:28
Localitate: Botosani

Mesajde emese_d » 21 Feb 2008, 22:34

Multumesc!
Numarul de activitati fiind acelasi, inseamna ca orarul trebuie sa fie la fel, nu? Planificarea difera?
Exista ceva specific in documente sau numai in metodele folosite si in mijloacele de realizare?
emese_d
 
Mesaje: 273
Membru din: 03 Feb 2006, 22:43
Localitate: Brasov

alternativa SbS

Mesajde omega » 21 Feb 2008, 23:20

La Step by Step se respecta planul de invatamant, programa de la traditional, insa difera metodologia organizarii si desfasurarii activitatilor care transpun curriculum/ul. Adica, activitatile de cun. mediului, ed. limbajului, activ. matematice etc se desfasoara concomitent cu activitatile liber alese, in ordinea in care opteaza copilul, utilizand metode interactive. Se pune accent pe informatiile pe care le detine copilul si in functie de ele se creaza situatii in care el descopera lucruri noi, utilizand metode si materiale specifice. Se lucreaza pe grupuri mici, se pune accent pe colaborare, pe respectarea ritmului propriu de dezvoltare. Daca la grupa mijlocie un copil stie sa numere pana la 10, raporteaza numarul la cantitate, recunoaste cifrele 1 - 10 nu ii mai predai numerele de la 5 la 10 cum este la traditional ci ii organizezi situatii de invatare prin care el depaseste programa specifica nivelului I in functie de interesele si abilitatile personale.
omega
 
Mesaje: 90
Membru din: 25 Feb 2007, 13:42

Mesajde clapa_valentina » 22 Feb 2008, 15:15

Este asa cum spune omega dar fata de colegele noastre avem ceva mai mult de lucru si voi mai adauga cate ceva din ceea ce facem noi . Saptamanal intocmim o scrisoare pentru parinti in care ii informam despre ceea ce urmeaza sa desfasuram cu copiii in saptamana respectiva, Orarul il realizam pe siluete decupate in conformitate cu tema si il afisam la vedere pentru a putea fi consultat de parinti sau de cei interesati; deaorece in judet nu avem elaborata o condica (caiet al educatoarei) specifica step by step-ului, completam in caietul educatoarei elaborat pentru invatamantul traditional si apoi si in fise create de noi pentru a evidentia activitatea in step by step. Schitele au aceeasi rubricatura ca cele de la minister/ISJ dar intr-o schita iti va aparea tot ce lucrezi: temele(1,2,3....), forma de realizare (1,2,3...), centrele in care desfasori fiecare activitate(1,2,3...), obiectivele operationale aferente activitatilor...etc.
Saptamanal facem invitatie parintilor sa participe, macar cate unul, la activitati si ne bucuram de fiecare data cand raspund invitatiei (ce-i drept, mai rar pot face asta, deoarece majoritatea lucreaza, dar....)
Succes!
clapa_valentina
 
Mesaje: 240
Membru din: 29 Aug 2006, 18:19

Mesajde emese_d » 22 Feb 2008, 19:44

Va multumesc frumos pentru raspunsuri!
Trebuie sa existe un protocol cu ISJ, MECT sau ceva document semnat prin care cineva aproba functionarea acestor grupe?
Educatoarele ce pregatire trebuie sa aiba? Exista comisie metodica si formare continua speciale?
Va rog, daca exista legislatie sau metodologii, regulamente specifice etc. sa ma indrumati catre acestea!
emese_d
 
Mesaje: 273
Membru din: 03 Feb 2006, 22:43
Localitate: Brasov

Mesajde cojocaru » 22 Feb 2008, 20:46

Grupele Step by Step nu pot functiona fara aprobarea ISJ-ului. Sunt aprobate doar grupele care respecta standardele ISS( standarde internationale de Step). De asemenea, cadrele didactice au anumite standarde de indeplinit.Nu pot preda in clasele Step decat cei care au urmat cursurile CEDP (Centrul pt. Educatie si Dezvoltare profesionala Step by Step). Aceste cursuri se platesc + cazare + masa din buzunarul propriu ( sunt destul de scumpe), dar merita toti banii. Fara aceste cursuri nu ai ce cauta intr-o alternativa educationala. Inveti totul, de la teorie la practica, tehnici de lucru, metode specifice, strategii, practici, metode interactive si de colaborare, modul de intocmire al planificarii saptamanale( care difera mult de traditional), modul de colaborare cu parintii( este unul din conceptele de baza ale alternativei), modul de observare ritmica si notare a copiilor, a comportamentelor saptamanale etc.In grupa exista obligatoriu un ajutor de educatoare platit de parinti( sau din alte surse), deoarece se lucreaza simultan pe 2 sau 3 centre cu un nr. cat mai mic de copii pt. o individualizare reala a invatarii. Pe grup se desfasoara doar ed. fizica, povestirea si muzica. Responsabil national de Step pt. inv.prescolar este lector universitar dr.Ioana Herseni de la Institutul de Stiinte ale Educatiei. Am e-mailul si telefonul dumneaei, ti le pot trimite prin mp. In ce priveste standardele de indeplinit se refera la spatiul grupei (minim 45m patrati), dotarea cu mobilier specific set de cuburi mat. did. etc. Mai sunt multe de spus daca mai am timp maine seara iti mai comunc sau poate mai intervin alte colege care lucreaza in Step . Eu lucrez din 2000, nu as mai putea reveni la traditional, dar e mult de munca in plus, mult de scris in plus (ceva in genul scrisorii metodice nou primite) si nimic in plus la salariu. Am urmat doua module Step, am fost monitorizata timp de 1 an ( la 6 luni asistenta la o zi intreaga de activitate si documente). Sper ca am fost destul de coerenta, astazi am lucrat de dimineata pana la 17: 30, colega mea de grupa face de multe ori la fel , pt. ca avem multe activitati deosebite care cer multa pregatire... dar totul e frumos, copiii sunt minunati. Succes!
cojocaru
 
Mesaje: 1945
Membru din: 05 Feb 2007, 13:28
Localitate: Botosani

Mesajde emese_d » 22 Feb 2008, 23:52

Multumesc!
As mai dori informatii despre standardele specifice si caracteristicile planificarii saptamanale...
Exista si caiete speciale sau alte auxiliare avizate pe care le folositi obligatoriu?
Evaluarea copiilor in ce consta?
emese_d
 
Mesaje: 273
Membru din: 03 Feb 2006, 22:43
Localitate: Brasov


Înapoi la Alternative educationale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori